SCE nemůže najít společnou řeč s korejskými vývojáři
Společnost Sony Computer Entertainment před pár dny oficiálně oznámila vznik joint venture firmy WA! PS3 Online, v jejímž rámci hodlá společně s korejskou neziskovou (vládní) agenturou Korea IT Industry Promotion Agency (KIPA) pomáhat korejským vývojářům s produkcí MMO a online titulů pro konzoli PS3. Krátce na to se konala obchodní schůzka, které se účastnili zástupci WA! PS3 Online a jihokorejští vývojáři, kde mělo dojít k vyjasnění podmínek, respektive toho co mohou obě strany očekávat a co naopak v případě uzavření kontraktu budou muset plnit. Podle informace z Kotaku se však schůzka poněkud vyhrotila, když se vývojářům hodně nelíbily podmínky společnosti Sony Computer Entertainment Japan. Nejvyhrocenější reakce (positivní i negativní) přitom vyvolaly tyto body:
KIPA a SCEJ zaplatí vývoj MMO titulu od předprodukce až pro Alfa verzi a poskytne tvůrcům nejenom PS3 dev. Kity, ale i veškerou podporu. Hra pak bude po svém dokončení vydána nejdříve Japonsku a pak ve zbytku světa.
Jestliže bude hotová Alfa verze hry shledána jako kvalitativně neodpovídající požadavkům KIPA, nebo SCEJ, tak budou muset vývojáři organizaci KIPA vrátit veškeré peníze, jež na vývoj hry dostali. V tomto bodě vývojáře štve hlavně to, že nejsou nijak specifikovány kvalitativní požadavky KIPA a SCEJ.
Jelikož jsou všechny tituly v rámci tohoto kontraktu určeny pro konzoli PS3, tak bude zdrojový kód hry i všechny další assety a práva i licence patřit bezvýhradně společnosti Sony bez ohledu na to, jestli hra nakonec bude vydána, nebo ne.
Pokud bude hra vydána a bude úspěšná, tak budou veškerá práva na případný druhý díl, či datadisk patřit opět Sony.
Bude-li hra vydána, tak veškerý prvotní zisk půjde na účet spol. SCEJ, aby posloužil k pokrytí na vývoj vynaložených nákladů. První peníze tvůrci uvidí až v momentě, kdy se podaří pokryt náklady a navíc se o ně (peníze) budou muset opět dělit s SCEJ. Zatím však nebylo stanoveno v jakém procentuálním poměru se pak bude případný zisk mezi SCEJ a tvůrce dělit.
Jediná z podmínek spolupráce, která vývojáře nepopudila byla ta první. Všechny čtyři ostatní údajně vyvolaly vlnu rozhořčených reakcí a dotazů směrem k zástupcům KIPA i SCEJ, kteří však na ně neměli žádnou odpověď. Skončí tak celá akce s podporou korejských vývojářů fiaskem, nebo SCEJ přistoupí na kompromis a podmínky vzájemné spolupráce upraví? Šance jsou vyrovnané, ale spíš dojde na to, že si SCEJ vyhlédne vývojáře, kterým podmínky vadit nebudou, než aby došlo k jejich úpravě.