s-prodejnim-limitem-wiiware-her-neni-problem
Novinka S prodejním limitem WiiWare her není problém

S prodejním limitem WiiWare her není problém

sleepless.

sleepless.

1
Reklama

Tvůrci WiiWare her pro konzoli Wii na tom, co se honorářů týče, nejsou tak špatně, jak se veřejnost nedávno snažily přesvědčit poplašné zprávy. Podle nich je pro řadu malých týmů těžké na tvorbě WiiWare her něco vydělat, protože Nintendo začne honoráře za prodané hry vyplácet až ve chvíli, kdy se prodá určitý počet kusů daného titulu. A právě s dosažením oné průlomové hranice mají hry menší vývojářů údajně problém, takže nakonec častokrát nedostanou za svou hru nic.

Jak ovšem pro Eurogamer uvádí utajený zdroj, vývojář se zkušenostmi s vývojem pro WiiWare, tak původní zpráva značně přeháněla. S překročením hranice prodaných kusů prý až na výjimky není žádný problém, naopak se to většině WiiWare her povede už první den nebo první týden. Tohle opatření, které bylo nasazeno jako ochrana služby WiiWare před přílivem nekvalitních her, tedy podle onoho utajeného zdroje funguje.

A kolik že se tedy musí WiiWare hry prodat, aby začaly vývojářům od Nintenda chodit honoráře za už prodané kusy? Tyto údaje poskytl další utajený zdroj Kotaku. Požadavky na prodejnost jsou odlišné v severní Americe a v Evropě. Navíc jsou ještě rozděleny do dvou kategorií, které jako měřítko používá velikost hry v MB.

V severní Americe musí WiiWare hra větší 16ti MB prodat 6000 kusů a menší než 16 MB pak 4000 kusů.
V Evropě musí WiiWare hra větší 16ti MB prodat 3000 kusů a menší než 16 MB 2000 kusů.

Na překročení této hranice má každá hra celkem 2 roky, pokud se jí to nepovede, mají vývojáři smůlu a nic nedostanou. Pokud je hranice překročena, začíná Nintendo vyplácet honoráře za všechny doposud prodané kusy a to v poměru 65 ku 35. Vývojářům jde tedy 65% procent z tržby, zbytek odpluje k Nintendu.

Případů, kdy se hry neprodá stanovené množství, je prý minimum. Zřejmě to byli právě tvůrci jedné z mála neúspěšných her, kteří nedávno celou rádoby kauzy vyvolali. Nintendo však podle zdroje, který promluvil pro Eurogamer, začíná myslet i na tyto neúspěšné, ale jinak kvalitní hry, respektive jejich tvůrce, aby nepřišli zkrátka.
 
Teď, když už je tedy celá věc řádně vysvětlena, by konečně mohla svá korporátní ústa otevřít spol. Nintendo. Samozřejmě nelze čekat otevřenou rozpravu o konkrétních případech, ale minimálně obecný nástin fungování vztahu Nintendo vs Vývojář v případě WiiWare her by nebyl od věci.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama