Ruská vláda začíná financovat vývoj her
I v Rusku už došli k názoru, že počítačové hry mohou představovat něco trochu víc, než jen "mlaskání bejzbolovou pálkou o hlavu" a "nikdy nekončící agresi." Tamní ministersto pro informatiku si totiž vyžádalo dotaci 500 milionů rublů (10.8 milionů dolarů, téměř 250 milionů korun), aby podpořilo hned šest chystaných her. Je v tom však jeden háček, nikdo z vás by si přeci nemyslel, že Rusko jen tak z ničeho podpoří několik vývojářských týmů. Ony hry totiž mají ukázat pozitivní mediální obraz Ruska ve světě. Nepůjde tak o klasické projekty, jako spíše státem garantované a financované hry na objednávku, které by si však měly, i přes své jasně patriotistické zaměření, uchovat vcelku obyčejnou hratelnost.
"To, co potřebujeme, je více programátorů, kteří mají národní uvědomění a dokážou ho promítnout do her," prohlásil Pavel Zyryanov, člen ruské parlamentní komise pro vzdělávání mladistvých. "Počítačové hry jsou nedílnou součástí ideologické platformy, a mají vliv na vnímání mladých lidí. Učí se z nich o historii, přijímají nějaké hodnoty, a je důležité, aby alespoň část těchto hodnot brala Rusko jako něco pozitivního."
Je pravda, že většina herních vývojářů stále bere Rusko nejen jako Sovětský svaz, ale hlavně přebírá jeho mediální obraz ještě z doby, kdy se Rus považoval za nevypočitatelného grázla v beranici a kalašnikovem v ruce. Stejně jako nacisté, tak i Rusové jsou často bráni jako anonymní nepřátelská síla, kterou je nutné zlikvidovat, nejčastěji rukou "toho správného" Američana. Pokud z toho nevznikne nějaká laciná politická agitka, která by se účelově hemžila státními symboly a animacemi, podbarvenými ruskou hymnou, tak nejsme vůbec proti.