Rubin: „VR uspěje stejně jako 3D a CDčka“
Jason Rubin je coby spoluzakladatel Oculus VR člověk, který o virtuální realitě jednoduše musí mluvit v superlativech. V rozhovoru, který poskytl během Gamescomu redakci Gamespotu však uvádí spoustu zajímavých argumentů a stanovisek, která se rozhodně nedají označit za klasické korporátní řeči, a vysvětluje, proč je přesvědčen o úspěchu VR jako takového.
Zcela pochopitelně se odvolává na historii a veškerou aktuální skepsi porovnává s tím, jak málo se věřilo 3D technologii nebo CDčkám, coby nosičům dat. „Asi mi nebudete věřit, ale opravdu tu byli lidé, kteří tvrdili, že se přechodem na 3D přijdete o preciznost, že už nikdy neuděláte tak dobrou plošinovku [jako ve 2D]. CDčka? Poškrábou se! Mám rád cartrdige protože nemají žádné načítací časy, kdo potřebuje CDčka? Takové CD navíc ani nikdy nezaplníte,“ vzpomíná Rubin a naznačuje, jak absurdní se takové výroky s odstupem let mohou zdát.
Řešením je, aby Oculus a další VR firmy investovaly spoustu peněz do softwaru. - Jason Rubin, Oculus VR
Situace je podle něj ale v tuto chvíli shodná s VR, kdy po nějakých 30-40 letech herního vývoje mají vývojáři začít pracovat s něčím novým a přes noc přesvědčit hráče, že takovou věc skutečně chtějí. „Otázka je, jak se dostaneme ze stavu před šesti měsíci, kdy neexistovala žádná základna VR hráčů, do bodu, kde je vývoj her [obecně] tam, kde je,“ ptá se pak Rubin a přidává odpověď.
Řešením podle něj je, aby Oculus a další VR firmy investovaly spoustu peněz do softwaru, čímž celý prostor zvětší a zrychlí všechny ustavující procesy. Je logické, že v takovém případě přitáhne VR více zákazníků a proces získávání zkušeností, kterou hry nabírají oněch 30-40 let, se v případě VR zkrátí.
Samozřejmě pak došlo i na samotné hry a otázky směřující k faktu, že VR tituly jsou spíše experimentální a v porovnání s klasickými tituly neporovnatelné. Rubin souhlasí, ale jako nespornou výhodu při srovnání s tím, kdy se „velké“ tituly teprve rodily, vidí jednoduše v tom, že už jsme tu měli Skyrim, který při obrovském rozsahu trval třeba 100 hodin.. Je od čeho se odrazit a podle Rubina na takové hry ve virtuální realitě nebudeme čekat 30, ani 10 let. „Takové hry přijdou, věřte mi,“ uzavírá.