„Rok 2016 je pro Xbox zlomovým obdobím“
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka „Rok 2016 je pro Xbox zlomovým obdobím“

„Rok 2016 je pro Xbox zlomovým obdobím“

David Plecháček

David Plecháček

4
Reklama

Harvey Eagle, marketingový ředitel britské divize Xboxu, se v rozhovoru pro GamesIndustry rozpovídal o tom, že rok 2016 se do historie této generace zapíše jako rok, kdy se změnilo status quo. O tom, že Xbox zažívá zlaté období, mají svědčit i prodejní úspěchy na různých trzích.

Jako příklad si vezměme Spojené státy, Velkou Británii a Austrálii. Na všech těchto trzích je od srpna nejprodávanější konzolí Xbox. A je jedno, zda tím myslíme zlevněný Xbox One nebo v srpnu nově příchozí slim verzi v podobě Xbox One S – konzole od Microsoftu zkrátka táhne.

„Myslím, že je to díky kombinaci nejrůznějších faktorů,“ říká Eagle. „Zaprvé je to dobrý produkt s líbivým designem, navíc lákadlo v podobě přehrávání 4K obsahu kdekoho přitáhne. Zároveň si myslím, že máme velice dobře poskládanou nabídku bundlů, táhakem jsou balíčky se hrou FIFA, Battlefieldem 1 a Minecraftem,“ dodává.

Samozřejmě si Eagle pochvaluje i podzimní lineup, především Forzu Horizon 3 a Gears of War 4. „V součtu to z naší konzole dělá to nejatraktivnější zařízení mezi rodinami v rámci konzolí,“ říká zástupce Xboxu. Jako další aspekt, který by mohl rozhodnout o zájmu a nezájmu o dané zařízení, zmiňuje určitou vizi, hybnou sílu Microsoftu, který svým partnerům, obchodníkům, vydavatelům, ale i zákazníkům tímto způsobem ukazuje, že si vybrali správnou platformu.

Samozřejmě nejde jen o Xbox One, Xbox One S nebo o vizi v podobě Projectu Scorpio, ale jde také v neposlední řadě o Windows 10. Eagle odhaduje, že Xbox One je pro rodiny přívětivějším zařízením než počítač, což může být dalším klíčem k úspěchu. „Rozhodně jsme se nestáhli z trhu pro rodiny z dětmi. Naopak, zmíněným bundlem s Minecraftem jim jdeme naproti. Dokonce jsme vytvořili family hub na stránkách Xboxu, abychom se ujistili, že si lidé ty správné hry dokážou najít. Je ale pravda, že naše data ukazují, že se čím dál více hráčů v mladším věku přiklání k PC. Nejdříve hrají na tabletech, ale až trochu vyrostou, sestavují si vlastní PC,“ popisuje Eagle zajímavou statistiku.

Pokud bychom si měli tipnout, proč se Xboxu tak daří, vsadili bychom na to, že většina hráčů vlastní konzoli má a někteří eventuálně dokupují druhou, aby si mohli zahrát i exkluzivní hry od konkurence. A protože je větší základna u PlayStationu, dokupují Xbox.

Ačkoliv i Sony má vlastní – dokonce dvě – nové konzole, není důvod přesedlávat na nový Slim. A s PS4 Pro se to má všelijak - někteří mohou čekat na recenze, jiní nemusí mít 4K monitory a televize.

Jestli bude rok 2016 pro Xbox zlomovým a jestli to není přehnané tvrzení, to se nicméně dozvíme až s odstupem času.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama