Roblox začíná aktivně skrývat reklamy před uživateli mladšími 13 let. Současně mění i podmínky toho, na jaké reklamy mohou narazit starší uživatelé
i Zdroj: Roblox
Roblox Novinka Roblox začíná aktivně skrývat reklamy před uživateli mladšími 13 let. Současně mění i podmínky toho, na jaké reklamy mohou narazit starší uživatelé

Roblox začíná aktivně skrývat reklamy před uživateli mladšími 13 let. Současně mění i podmínky toho, na jaké reklamy mohou narazit starší uživatelé

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

2. 4. 2023 09:20

Herní platforma Roblox oznámila změny svých komunitních standardů, které se týkají reklamy pro děti. Aktualizace komunitních standardů uvádí, že Roblox bude od nynějška skrývat veškerý reklamní obsah před uživateli mladšími 13 let. Společnost Roblox, která provozuje stejnojmennou službu, tak rozhodla téměř rok poté, co vší reklamní činnost monitorující organizace Truth in Advertising (TINA) podala stížnost k americkému úřadu Federal Trade Commission (FTC) a zveřejnila zprávu o reklamní politice Robloxu vůči nezletilým.

Reklama

  • Platforma Roblox nově nezobrazuje reklamy pro uživatele mladší 13 let
  • Obsah reklam je v rámci hraní hry taktéž dále regulován podle nových, přísnějších podmínek

TINA ve zprávě, kterou nyní zveřejnila, uvedla, že dosavadní reklama byla skrze platformu Roblox skrytě vnucována milionům spotřebitelů, včetně více než 25 milionů dětí a mladistvých. Takové digitální klamání je prý podle TINA závadné a možné jen proto, jelikož firma nezavedla žádná smysluplná opatření, která by zajistila dodržování zákonů o pravdivosti reklamy.

Nezisková organizace nad rámec toho dodává, že v říjnu loňského roku vydala zprávu pro FTC, ve které znovu vytkla firmě Roblox, že v té době dostatečně nezměnila své standardy pro prezentaci reklamy.

Organizace tehdy upozorňovala, že děti, kteří se nachází mimo naším zákonem stanoveným věkem mladistvý, nejsou na platformě jejím zřizovatelem žádným způsobem chráněny před reklamním obsahem, ale pouze před reklamou tří specifických zadavatelů, kteří sami zvolili vyšší věk pro zobrazení reklam.

Kromě toho, že Roblox tedy ukryl reklamy před uživateli pod 13 let, aktualizoval i svůj seznam kategorií "zakázané reklamy". Mimo jiné jsou teď tedy zakázány či jinak regulovány např. reklamy na NFT a kryptoměny, reklamy na věštce nebo online seznamovací služby.

Nové změny v reklamě na Robloxu zahrnují ve většině zákaz či změnu zobrazení následujících položek:

  • Reklamy, které vyzývají k charitativním darům.
  • Reklamy, které propagují víceúrovňové marketingové firmy a jejich produkty.
  • Reklamy propagující finanční služby (přípravu daní nebo sledování úvěrů).
  • Reklamy, které propagují kryptoměny a NFT.
  • Reklamy propagující sexuální nebo nadměrné násilí.
  • Reklamy, jejichž cestou jsou propagovány určité politické názory.
  • Reklamy zahrnující prodej zvířat nebo jejich částí.
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama