Zpět na článek

Diskuze: Rise of the Tomb Raider

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 1. 2016 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Tak to skoro jsem tam nedal jen tak pro nic za nic...

WW
WW
Level 1 Level 1
10. 11. 2015 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych Jirkovi (@Jiří Bigas) poděkovat za dlouhou odpověď (kterou určitě formuloval delší dobu a mohl tento čas věnovat přípravě něčeho jiného), za kterou já osobně jsem rád. I když si dokážu představit, že by se věnoval raději něčemu příjemnějšímu, je pěkné že neignoruje rozdílný pohled na věc a snaží se odůvodnit svůj pohled na věc. Myslím si, že nemá cenu snažit se někoho přesvědčit, že jeho pravda je pravdivější. A chtěl bych poděkovat i @mav2red za jeho názory. Člověka (pokud chce) to vždycky donutí podívat se na danou věc i z jiného úhlu a obohatí ho to.

Jsem také rád a mile překvapen, že tato debata (přes sto komentářů) probíhá ve vší slušnosti.

A teď už dost lásky a květinek :)

Já osobně Vojtovo roztrpčení nad odklonem od původní hratelnosti chápu tak, že raději měla vzniknout nová IP, když je hratelnost tak odlišná od původního TR (možná se pletu, nechci mluvit za Vojtu).

Ale chápu také vydavatele, Lara Croft je silná značka a byla by hloupost ji ignorovat, nehledě na větší náklady na zavedení nové IP. I když by bylo zajímavé sledovat, co by studio Crystal Dynamics dokázalo udělat za hru, kdyby vůbec nebylo limitováno universem TR (a financemi).

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
10. 11. 2015 06:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: co je to podle tebe vsechno spatne v dnesnich hrach?

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mav2red: WD nebyla rozbitá hra, v pohodě fungovala...

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mav2red: Já znovu zopakuju - to by podle tebe měli všechny hry hrát pečlivě všichni členové redakce a pak společně vygenerovat recenzi jako jakýsi průsečík jejich názorů? Vždyť to nedává smysl ani teoreticky, natož prakticky.

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektní recenze, z psaného hodnotícího textu je patrné jaká hra je. Líbí se mi, že se zde hodnotí hra jako celek a nikoliv jen její část. Lara a její změna mi příliš nesedí. Nějak mě ten partyzánský nádech s přikrčenou Larou Craft (ano tohle není skutečná Croft ale Craft), která bojuje proti hordám nepřátel v duchu akčního Ramba říká, že tohle je prostě jiná hra. Vývojáři potvrdili svůj koncept "žena vs divočina", a tak bychom měli na hru asi i nahlížet. Dobrá hra ale proč je to Tomb Raider?

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
9. 11. 2015 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Žalud: V tom se neshodneme. Je to totiž o přístupu k recenzi z pohledu čtenáře. Ty to bereš tak, že potřebuješ znát názor cizího člověka a asi se podle toho evidentně řídíš. Já nikdy. Já se řídím svým názorem a svým zážitkem. Takže pro mě je recenze zpestření. Rád si přečtu cizí názory, na cizí prožitky ze hry. Ale rozhodně to pro mě není směrodatné. Na základě recenze si ani nic nekupuji, ani neoslavuji ani nad ničím nelámu hůl. Nejsem ovce, abych potřeboval radit. Nejsem ale ani ignorant a cizí názory si rád přečtu, doplním info atd. Čili z mého úhlu pohledu je Vojta pro mě cizí člověk, který hraje hru, o kterou mám zájem. Fajn. Přečetl jsem si jak se mu líbí, ale to je tak všechno. Žádný další dopad na mě jeho recenze nemá. Hru si koupím podle svého svědomí nebo nejdříve vyzkouším a pak koupím. To už je čistě má věc.

Čili z tohoto úhlu pohledu je zcela jasně recenze subjektivní. Pokud na to koukáš jinak a je pro tebe směrodatná, prosím.

Neneguju. Nenapsal jsem objektivního, ale subjektivního. Viz SVŮJ (= subjektivní).

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
9. 11. 2015 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě jak to, že ve všech recenzích na české netu jsou zcela totožné obrázky ze hry... Proč nemáte vlastní screenshoty :/ Je to celkem hloupé. Docela bych se mrknul i na jiné obrázky a posoudil kvalitu atd. Škoda... Nebo to je nějaký technický problém? Nejsem konzolista, takže nevím jestli to na konzolích vůbec nějak smysluplně jde típat.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GALBATOR: Watch Dogs dal 4/5 Jirka, ne Vojta.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepsican: No však my jsme si dostatečně udělali názor, takže klidně odcházej s vnitřním pocitem vítěze, ostatní to asi vidí jinak ;)
Už jsem psal, nedokážeš tu teoretickou filozofii aplikovat do praxe, proto systematicky ignoruješ mé příspěvky mířené přímo na tebe, které jsou asi příliš přízemní a právě pokládají otázky typu "a jak by to teda podle tebe prakticky fungovalo; jak teda má recenze vypadat atd.".

GALBATOR
GALBATOR
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: Xbox
9. 11. 2015 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mav2red: Jestli dal Watch Dogs 4/5 tak je tohle uplnej úlet po kokainový párty.

GALBATOR
GALBATOR
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: Xbox
9. 11. 2015 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mav2red: Amen.

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
9. 11. 2015 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@quaska: Mě žádná podpora nebo její konec netrápí a nikdy netrápil ;)

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: tak třeba Mad Max, Call of Duty: Advanced Warfare, Zaklínač kamené srdce a nůž v mém srdci alias GTA

kvaska
kvaska
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: Než vyjde cyberpunk tak podpora w7 skončí si myslím :-D

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepsican: Aha, takže protože se nějaký web nějak jmenuje :) Nejsem odborník na tyhle pojmy, ale proč teda kritika a recenze mají samostatné wiki stránky?
Každopádně, copak Vojta "neporovnává s jinými"? A jak je definováno to "přiměřeně rozlišit dobré a špatné vlastnosti"? Jak by vlastně vypadala taková objektivní recenze? Vždycky se daná hra nějakému hráči bude líbit a jinému naopak. Každá hodnotící recenze bude pro jednoho z nich nesprávná. Takže mají recenze popisovat čistě jen jednoznačně změřitelné věci jako třeba počet polygonů Lary nebo počet zbraní, map atd.? Nebo se má popsat příběh?
A nebo jde o to, že recenze musí odrážet názor většiny? Tohle sice zní krásně, ale jak by to fungovalo? Kdo a jak by napsal první recenzi? Druhou? Třetí? Kde je nějaká většina, podle které soudit? A tisící recenzent by pak měl udělat co, pouze převzít názory předchozí většiny? To by pak byl jeho přínos zbytečný.

Takhle prostě máš sadu hodnocení, každé z nich subjektivní, každé vypichující jiné přednosti a nedostatky. Ty si jich můžeš pročíst kolik chceš a sám se subjektivně rozhodnout, které nedostatky a přednosti jsou důležité pro tebe a které hodnocení tedy budeš brát v úvahu. Proboha není řeč o tom, že by Vojta dal 3/5 a tečka. Důležitý je text.
Proč se vlastně vzrušuješ, jaký dopad na tebe má toto jedno hodnocení? Vždyť dávno víš, že se budeš rozhodovat při koupi podle jiných, podle většiny. Tak what's the problem?

OneOfAKind
OneOfAKind
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

reboot byl super a tenhle díl bude určitě taky super .. já se těšim ... a řeči o tom, že už to neni Tomb Raider .. je to Tomb Raider smiřte se s tim a je lepší a zábavnější než ty staré díly :) já sem třeba rád, že se ta série takhle posunula ... je to prostě akční adventura moderního střihu ... vyčítá snad někdo uncharted, že je příliš akční a že se tam hodně střílí :) etě sem to nehrál ale už si k hodnocení přičítám bodík, protože mě prostě takovéhle hry baví ...

prso
prso
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepsican: Ne, na vodě stojí ideál o nestranný kritice a ideálu se tak snadno dosáhnout nedá, což Aristotelés věděl mimochodem. Diskuze o objektivitě (leckdy dost otravný) se od tý doby v jistejch duchaplnějších kruzích dost posunuly. Názor člověka je z podstaty subjektivní a objektivitě se může přiblížit tim, že odhalí karty, že vyargumentuje, proč takovej názor má, což se v týhle recenzi daří. Proč by mělo bejt skóre na Metacritic objektivnější? Dyť je to průměr ze subjektivních názorů, nebo si všechny recenze čet a souhlasil s nimi (tj. hrál hru, abys moh kvalifikovaně posoudit), že teď můžeš napadat recenzi kritičtější? Tyhle diskuze o autorově neobjektivitě jsou tak neproduktivní a nudný jako psaní tohohle mýho příspěvku.

kvaska
kvaska
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že Jirka se nestačí divit co se tady řeší za kraviny :-D

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že se Hrej.cz vůbec s recenzemi namáhá. Příště radši do recenze dejte jen link na Metacritics, protože názor recenzenta, zdá se, nikoho nezajímá a čtenáři to chtějí mít zglajchšaltované.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepsican: Celý "game recenzentský" svět (včetně hrej) si myslí, že Dragon Age 3 je téměř bezchybná hra, takže bych je bral trochu s rezervou...

Kdybys radši ty "pseudoargumenty" vyvrátil, protože takhle vypadáš spíš jako fanboy, co nedokáže zkousnout, že se jeho hra někomu zase tak moc nelíbí.

kvaska
kvaska
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GALBATOR: Nene, chapes to spatne, tato hra si zaslouzi pri hodnoceni 0-5 hodnocení 3 podle recenzenta, pokud tě to nějakým způsobem pobuřuje přečti si další 40 recenzi na metacriticu a udělej si vlastní názor. O tom všechny recenze jsou, jsou to pouze názory recenzentu a každému se líbi něco jiné.

kvaska
kvaska
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporučení pro redakci hrej, zrušte to číselné hodnocení her a máte klid ohledně srovnávaní s metacriticem atd. :) např. jako eurogamer

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tondavon: A přišel jsi nám svůj omyl připomenout? :D Koukni na Metacritic ;)

@KamiLZ: Sakra že měla :-)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
9. 11. 2015 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Ano, měla. Jiný než původní série, ale měla.

Reklama
Reklama