rise-of-nations-rise-of-legends-steampunkova-rts-briana-reynoldse
Novinka Rise of Nations: Rise of Legends - steampunková RTS Briana Reynoldse

Rise of Nations: Rise of Legends - steampunková RTS Briana Reynoldse

sleepless.

sleepless.

Reklama

Rise of Legends, tak zní název nejnovějšího projektu celebrity game designu, Briana Reynoldse. Steampunková realtimovka navazuje na úspěšné Rise of Nations, přináší ale docela jiné prostředí a řadu změn v herním systému.Na výstavě E3 nabízeli autoři k otestování rovnou demoverzi zatím - a což je s velkým podivem - nepříliš hypovaného titulu. Rise of Legends se odehrávají ve fantastické zemi jménem Aio, kde se neustále střetávají protiklady technologie a magie. Herní systém se na první pohled příliš nezměnil, nicméně zasazení do mimořádně atraktivního a hrami zatím příliš nezprofanovaného typu světa Rise of Legends dodává auru skutečné výjimečnosti. Rise of Nations přišlo s principem výstavby jednotlivých měst, podobně se bude hráč rozšiřovat a zabírat území i zde. Demoverze na výstavě nabídla misi z průběhu občanské války v zemi národa Vinci. Dvě stejné frakce bojovaly proti sobě s využitím svých specifických zbraní jako děla s jedovatou či silně explozivní municí na straně útočníků. Obránci potom využívali služeb imperiálních mušketýrů (vyráběných rovnou ve skupinách po šesti) či "clockwork men" - stylových mechanických robotů. Boj sám žádného pravidelného RTS hráče neohromí: vliv morálky, zkušenosti, různých nastavení jednotek a hrdinů se specifickými schopnostmi je běžnou vlastností většiny moderních příspěvků do žánru. Výstavba měst je podobná - hráč opět sám určuje, jak blízko u sebe budou jednotlivá centra stát a kolem nich se šíří hranice země. Nicméně autoři zabudovali výraznější specializaci. Některá část města tak bude určena k výrobě vojenské, další zase k vývoji nových technologií. Tyto čtvrti jsou potom teprve původcem technologických bodů, což je další změna oproti konceptu Rise of Nations: postavením výzkumné čtvrti hráč rovnou získá dva body, jež může využít k "nákupu" vynálezů a zlepšení v některé z oblastí. Platí, že technologie první úrovně stojí bod, druhá dva a další postup odpovídá aritmetické posloupnousti s minimální přirozenou diferencí. Malou nepříjemností je, že s každou čtvrtí se cena pro stavbu další u stejného města zvýší - když ale hráč dobude městské centrum jiné, může začít zase od základních nákladů. Technologie k vynalézání jsou celkem podobné Rise of Nations. Některé pomáhají rozšiřovat hranice, k lepší ekonomické výkonnosti, jiné způsobují větší zranění nepřátelům na domovském území hráče, či naopak umožní léčit se na cizí půdě. Konkrétně v ukázce předvádění Vinci měli jako svou specifickou technologii možnost rozebrat důl a jednorázově získat suroviny potřebné k jeho výstavbě. Z audiovizuálního zpracování budou hráči zřejmě nadšeni. Důležité není ani tak množství detailů, počet polygonů a možnosti hýbání a zoomu s kamerou. Důležitější je celková atmosféra, kterou grafika vytváří: technologičtí "kouzelníci" Vinci se svými stroji jak vystřiženými z nejlepších Verneovek nabídli fascinující pohledy na páru, spousty velkých ozubených kol, velké, nemotorné, ale tak kouzelné stroje - a nejlepší vlastností za běhu hry pak byl neustálý pohyb, animace každého kolečka a páky. Rise of Nations byla zpočátku podceňována, dnes už ale i nejzatvrzelejší odpůrce snad uzná, že šlo o nevšedně hratelnou a v lecčems velmi šikovně vyřešenou RTS. Nyní přichází podobný koncept ve fantastickém prostředí steampunkového světa a moderním grafickém kabátku. To by bylo, aby Brian Reynolds zklamal!


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama