Retrospektivní BioShock 2 mulťák rozšíří fikci
Kdyby se měla z monolitu jménem BioShock 2 vyseknout jedna jediná část, která se do celkové kompozice papírově příliš nehodí, byl by to určitě multiplayer. S ohledem na příběhovost prvního dílu si člověk jen těžko představí, jak tu silnou atmosféru zachovat pro bratrovražedné bitky v mulťáku. Jenže: „Fanoušci žádali multiplayer a my jsme jim na to odpověděli,“ vysvětluje prezident 2K Games Christoph Hartmann, že multiplayer bude v BioShock 2 přítomen na přání hráčů samotných.
A protože v 2K Marin naznali, že prostě na multiplayer nemají lidi, schopnosti, nebo prostředky, najali si pro tvorbu tohoto prvku někoho jiného, údajné specialisty. Můžete hádat třikrát, ale stejně vám řekneme, že to jsou vývojáři z týmu Digital Extremes, kteří se významně podíleli na produkci PS3 verze prvního dílu a minulý rok uvedli na trh vlastní produkt, celkem slušný Dark Sector.
Multiplayerová složka BioShock 2 by neměla být odtržena od unikátní fikce této budoucí herní série. Nebude se však držet událostí v B2, ale zabrousí do období pádu Rapture ještě před události v první hře. Hráči budou v rolích testovacích subjektů firmy Sinclair Solutions zkoušet ve vzájemných soubojích plasmidy a toniky v prostředí doposud nezničeného podvodního městečka Rapture. Díky přístupu k dosud neprezentovaným novým zbraním, plasmidům i tonikům si prý bude každý hráč moci vybudovat svůj osobitý herní styl. Nepůjde to však ráz naráz, ale postupně, protože přístup ke všem bojovým proprietám zajistí hráči zkušenostní body získávané úspěchy v boji. Nezní to špatně, i když je to samozřejmě jen jinak přebarvený systém známý z multiplayerových částí jiných současných stříleček.