Ředitel WoW vysvětluje, proč Blizzard ruší bojové addony
Game director Ion Hazzikostas v rozhovoru pro PC Gamer vysvětlil, proč Blizzard s datadiskem Midnight omezí bojové addony.
- Ion Hazzikostas uvedl, že bez addonů je WoW na nejvyšší úrovni téměř nehratelné
- Cílem datadisku Midnight je vytvořit hratelnost, která nebude závislá na WeakAurách
- Blizzard upravuje třídy, raidy i uživatelské rozhraní, aby hra zůstala přístupná i bez modů
Game director Ion Hazzikostas v rozhovoru pro PC Gamer otevřeně promluvil o rozhodnutí Blizardu odstranit z World of Warcraft možnost, aby addony a WeakAury zpracovávaly bojová data. Přiznal, že současná hra je bez těchto pomůcek pro většinu hráčů „příliš složitá“, což vede k tomu, že na nejvyšší úrovni téměř nikdo nehraje bez modů.
Podle Hazzikostase se s příchodem datadisku Midnight změní samotná filozofie designu. Blizzard chce, aby WoW bylo hratelné „z krabice“ – tedy bez nutnosti externích doplňků. To si ale vyžádá rozsáhlé úpravy tříd, schopností i soubojového rozhraní. Například schopnosti, které dříve vyžadovaly sledování složitých proměnných, budou jednodušší a lépe čitelné přímo v základním UI.
WoW čeká revoluce: Blizzard maže doplňky, které hráče provázely roky
Tvůrci chtějí sjednotit zážitek a vrátit hře rovnováhu.
Změny se dotknou i raidů. Tvůrci už nemusí navrhovat bossy s ohledem na to, že WeakAury hráčům přesně říkají, kam se mají postavit. Místo toho chtějí zdůraznit koordinaci a čitelnost mechanik, aniž by se snížila obtížnost pro zkušené hráče. Datadisk Midnight má tak přinést největší přehodnocení hratelnosti WoW za poslední roky.