Ředitel pořádající asociace ESA komentuje, proč byla zrušena E3
Včera večer bylo oficiálně potvrzeno, že letos neproběhne chystaná obnovená herní konference E3. Pořádající agentura ESA, respektive její šéf Stanley Pierre-Louis nyní okomentoval, proč k rozhodnutí došlo. Promluvil pro specializovaný magazín GamesIndustry.biz.
- Ředitel ESA komentuje konec E3 pro letošní rok
- Na začátku prý projekt vypadal nadějně, nakonec se ale vyskytlo příliš mnoho problémů
Podle Pierre-Louise situace zpočátku vypadala velice nadějně. ESA se pro letošní E3 spojila se zkušenou organizační společností ReedPop (PAX) a údajně nejdříve registrovala velký zájem vystavovatelů, podnikatelů, médií a především fanoušků. Postupně se ale objevovaly problémy, které nakonec události zlomily vaz.
Primárním problémem je ekonomická situace a nastavení plánů ve velkých herních studiích. Ty dramaticky změnila covidová pandemie, která sice v řadě případů silně nakopla prodeje a příjmy, obecně ale velmi rozkolísala (nejen) herní ekonomiku. Průmyslem tak protéká méně peněz a firmy si musí důkladně rozmyslet, jestli chtějí investovat do nákladných pracovních cest, stánků a marketingu. Také je třeba mít na paměti, že firmy mají v dnešní době velmi pohodlné, efektní a levné metody, jak svůj obsah prezentovat přímo hráčům skrz streamy a interaktivní platformy. Potřeba velkých mediálních konferencí tak rychle klesla.
V otázce možné budoucnosti E3 je Pierre-Louis velmi opatrný. V odpovědi GamesIndustry sice celkem očekávaně řekl, že chce ESA nabízet otevřenou platformu pro propagaci a spojování různých částí průmyslu, ale nic konkrétního nepotvrdil a ani nepřislíbil, že by asociace měla plány na příští rok. Stále pravděpodobnější je tedy varianta úplného konce pořádání E3.
Zrušení akce úzce souvisí i s nezájmem velkých firem. Účast už dříve odřekli giganti Nintendo, PlayStation a Microsoft. Nedávno pak změnil názor i Ubisoft a stejný postup potvrdila Sega a další.