Scarlet Nexus Recenze Recenze Scarlet Nexus, kyberpunkového postapo nářezu

Recenze Scarlet Nexus, kyberpunkového postapo nářezu | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

15. 7. 2021 19:45

1. TAHLE ZEMĚ NENÍ PRO LIDI 2. ŘEŽ 3. CHYBA SE VLOUDÍ

Kyberpunk, magie, rozbořená města, odporní mutanti a divoká anime stylizace. Ano, mluvíme o Scarlet Nexus. Jak tahle novinka od Bandai Namco dopadla?

Podle toho, zda hrajete za Kasane, nebo Yuita, budou souboje vypadat vždy malinko jinak. Nejen tím, že bojové styly jsou pro jednotlivé postavy rozdílné, ale také proto, že patříte do jiné jednotky a tudíž potkáváte jiné podpůrné postavy. Do boje se mohou zapojit až čtyři další vedlejší charaktery, od kterých si vaše postava propůjčuje jejich vlastnosti skrze propojení mozků. Tento mechanismus je časově omezený a každé použití speciálních dovedností stojí část jejího ukazatele. Mezi podpůrné schopnosti se řadí elektrické výboje, neviditelnost nebo například zpomalení času či klonování.

I se vším výše popsaným je boj stále velmi přehledný.

Nutno podotknout, že i se vším výše popsaným je boj stále velmi přehledný. Nepřátele si zaměříte a pak už jen rozdáváte strach v jejich řadách. Coby drobnou pihu na kráse vidím pouze občas zmatenou kameru, která i přesto, že je zaměřena na jediného nepřítele, někdy až nepříjemně přeskakuje všude možně a tím způsobuje lehký chaos. Zvyk je ale železná košile a jakmile vám soubojový systém plně přejde do krve, zvyknete si i na tento jemný neduh.

APOKALYPSA ZA DVEŘMI

Hra svým barevným nádechem lehce připomíná Code Vein i Nier. Bojuje se vesměs v městských zástavbách, rozbořených skladištích či na rozlehlých prostranstvích. Celou hru jsem se však nemohl zbavit dojmu, že zde tvůrci mohli zabrat více a udělat jednotlivá prostředí daleko variablinější. O to více pak zamrzí, že jimi musíte projít hned několikrát dokola, což v pozdějších fázích hry docela frustruje. Nicméně souboje jsou tak zábavné, že se nad tím ve výsledku dá mávnout rukou.

-
-

Kdovíjaký exploring také nehledejte. Přehledná mapa vás vždy dovede k cíli a cestou můžete sbírat maximálně materiály k pozdějšímu prodeji u kupce, nebo zelené želé suplující lékárničky.  Zbytek předmětů padá po poražení nepřátel a obzvláště u bossů je odměna velmi zajímavá. Když už je řeč o jednotlivých soubojích s bossy, ty představují vrchol hráčova snažení. Vždy jde o třešničku na pomyslném dortu a nejprve je nutné odhalit slabiny nepřítele a poté jej eliminovat. Nepůjde však a pouze o zrůdy z řad Others, ale zabojujeme si hezky i proti lidským protivníkům, kteří většinou také nabyli nějakou tu superschopnost.

Nakonec se z postavy stane vraždící mašina, která nemá konkurenci.

Aby veškeré hráčovo snažení mělo i nějaký vývoj, přidali tvůrci do hry... mapu mozku. Nejde o nic jiného, než strom dovedností, které si postava osvojuje utrácením bojových bodíků. Ty se dají logicky získat bojem s nepřáteli. Tím, jak hráč postupuje hrou, se strom dovedností košatě větví. Nakonec se z postavy stane vraždící mašina, která nemá konkurenci a pokud si budete chtít hru doopravdy užít, doporučuji sáhnout po nejvyšší obtížnosti, jelikož ta základní (normal) je spíše pro nováčky v žánru a prakticky před hráče neklade žádné velké výzvy.