Recenze Final Fantasy VII Remake Intergrade, přeleštěného diamantu pro všechny milovníky JRPG | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

24. 6. 2021 17:00 1

1. VYBROUŠENÝ REMAKE 2. RADOST POHLEDĚT 3. IGNOROVANÝ DUALSENSE

Intergrade přináší vylepšenou a rozšířenou verzi Final Fantasy VII Remake, o něco hezčí, plynulejší a obsahově nabitější. Zda se vyplatí do hry investovat peníze a čas, to napoví naše recenze.

KRÁSA NA PRVNÍ POHLED

Intergrade samozřejmě přináší i grafické vylepšení. Hrát je možné ve dvou režimech. Performance se soustředí na plynulých 60 snímků za sekundu, Cinematic zase na to, aby hra vypadala co nejlépe. Osobně jsem mezi těmito režimy nenašel příliš rozdílů, ale upřednostnil jsem Cinematic. Textury jsou v tomto případě mnohem detailnější, což lze nejlépe poznat v úvodní části hry ve slumech, které byly i v původním remaku vysloveně hnusné. Přibylo částicových efektů a mám také dojem, že nasvícení jednotlivých scén prošlo taktéž citelnou změnou. Přechod mezi animacemi a hrou samotnou je opět dokonalý. Přibyly titěrné detaily, které jsou nejvíce znatelné na obličejích hlavních hrdinů (jen si zkuste zazoomovat v photo módu) a vše je parádně plynulé, prosté jakýchkoliv záškubů či grafických glitchů.

„Nadstavbou budiž příběhové DLC s názvem Episode Intermission, které získáte nákupem Intergrade verze hry.“

Z celého zástupu lidí, kteří jsou pod touto hrou podepsáni, je nutné vyzdvihnout ještě jedno jméno. Není jím nikdo jiný, než Nobuo Uemacu, který svou hudební genialitou podtrhl, ne-li vyzdvihl Final Fantasy VII na daleko vyšší úroveň zážitku. Všechny tóny linoucí se ze sluchátek Pulse 3D znějí náramně a intuitivní zvyšování a snižování intenzity zvuku s podporou 7.1 headsetu je neuvěřitelné. Samozřejmostí pro mě pak bylo pořízení kompletního soundtracku ze hry, který jsem si mnohokrát pustil jen a čistě pro pohlazení duše.

Nováčkům je umožněno si hru užít hlavně příběhově volbou jedné z klasických obtížností, které v bojích automaticky ovládají útok, hráč pak pouze zasahuje do spotřeby akčních bodů. Osobně jsem hrál na obtížnost normal, jelikož jsem hrou prošel již v minulosti na původní PS4. A skvěle jsem se bavil. Základní herní doba titulu v aktuální podobě je něco okolo 35 hodin, pokud si dáte práci i se všemi nepovinnými úkoly. Těch je také dostatečné množství a vyzkoušíte si různorodé činnosti (hledání koťátek atd.). Nadstavbou budiž příběhové DLC s názvem Episode Intermission, které získáte nákupem Intergrade verze hry. To se točí okolo příběhu Yuffie a připravuje půdu pro druhou epizodu remaku. Tato kapitolka k celkové hrací době připíše zhruba 5 hodin.