Raytracing v Gran Turismo 7 bude zkrášlovat pouze záznamy a prohlídky v garáži
Připravované pokračování závodní série Gran Turismo má ukázat, co všechno hardware konzole PlayStation 5 dovede a z prvních trailerů je patrné, že půjde o mimořádně krásnou hru. Moderní technologie ray tracing ale ani v tomto případě nebude dostupná stále. Podobně jako v případě konkurenční Forzy Horizon nebude efekt aplikován při klasické jízdě.
- Kazunori Jamauči v rozhovoru přiznal, že Gran Turismo 7 nebude podporovat ray tracing přímo při závodech
- Náročná technologie vylepší jen opakované záběry a prohlídky v garážích
Forza Horizon 5 sice ray tracing přinese, ale jen v “kochacím” režimu autovista. To Gran Turismo 7 jde o něco dál, kromě obdobné funkce prohlížení vozidel v garáži budou realističtější odlesky provázet i opakované záběry ze závodů.
V rozhovoru pro japonský magazín Game Watch to potvrdil šéfdesignér série Kazunori Jamauči.
V dalších rozhovorech mluvil například o nutnosti stáleho připojení k internetu i v případě singleplayeru nebo dynamickém počasí, které bude pochopitelně ovlivňovat jízdní vlastnosti. Jamauči přiznává, že hra neumí simulovat tvoření vrstvy žmolků odlétajících z pneumatik při závodění (to ve skutečnosti výrazně ovlivňuje přilnavost a velmi detailní simulací fungování pneumatik se chlubí připravovaná Forza Motorsport 8), ale počítá s tvořením rozdílných vrstev vody v různých částech trati. Projíždějící vozidla pak vodu odstraňují při průjezdu a trať v místech závodních stop rychleji osychá.
Gran Turismo 7 by mělo vyjít 4. března příštího roku pro PlayStation 4 a PlayStation 5.