Quake i na PS4/XO? Vývoj na ně je obtížný
Byť Quake nejednoho fanouška rychlých arénovek překvapil a hlavně potěšil, díky velikosti trhu s konzolemi okamžitě vyvstala otázka, zda se objeví i tam. První věty zněly dost přesvědčivě: „Je to PC hra. Žádné výjimky. Žádné limitace,“ znělo od vývojářů. Teď se zdá, že definitivní odpověď ještě nepadla.
Ačkoliv Tim Willits z id Software prohlásil, že se ve studiu budou soustředit na jednu platformu (ačkoliv své „konzolové fanoušky milují“), nakonec řekl, že stoprocentní rozhodnutí ještě nepadlo: „Určitě si definitivně dveře na konzole nezavíráme. Určili jsme si určité hranice, podle nichž se držíme, abychom vytvořili co možná nejlepší hru,“ vyjádřil se k rozhodnutí vydat hru zpočátku jenom na PC.
Navíc se zdá, že id Software nechce fanoušky decimovat náročností nového titulu. Quake Champions poběží i na low-endových sestavách: „Chceme se ujistit, že pohltíme co nejvíce hráčů, co to bude možné. Budete si moci snížit detaily, abyste si hru byli schopní zahrát slušnou hru i s horším počítačem. Na druhou stranu, na dobrých systémech chceme, aby hra zazářila,“ řekl.
Ještě více však napověděl Marty Stratton, výkonný producent id Software. „Jsme na prvním místě vývojáři her pro PC, i když samozřejmě víme, že konzole mají obrovskou základnu fanoušků. Opravdu je vidět, že o hrách přemýšlíme z té PC perspektivy, a to zejména s tím, kam chceme dojít s výkonem a s kvalitou grafiky. V našem týmu je několik PC Master Race hráčů, a když si nastavíte laťku tak vysoko jako my, je potom pro naše programátory těžké optimalizovat hru na konzole. Když hru vyvíjíme, strávíme spoustu času tím, že na konzolích zkrátka nefunguje,“ řekl.
Je to dáno tím, jak se hra vyvíjí - fakt, že výkonné počítače mají před konzolemi náskok, je nesporný, přičemž vývojáři tlačí hranice toho, co vytváří, dál a dál. Týká se to samozřejmě kreativní stránky ale i toho, jak navrhnete úrovně nebo kolik nepřátel se bude na obrazovce nacházet. „Neříkám, že je to dobrý způsob, jak hry vyvíjet, ale tak to v id Software děláme. Až je tahle práce hotová, začíná závod s optimalizací na konzole, a chlapci prozatím vždy odvedli perfektní práci,“ dodal.
„Mám vážně radost z toho, co přinese budoucnost, stejně tak z toho, jak jsme navrhli engine hry pro konzole - zejména na PlayStationu - který se nastavuje vážně skvěle a nativně funguje i s novou Vulkan API pro PC. (Tahle technologie) vážně rozšíří základnu hráčů a fanoušků. Až to vyjde a vyjdou i tyhle karty, a až vydáme hru, která bude Vulkan podporovat, tak ty hry budou běžet bez problému na starších kartách a s 200 FPS na těch nových high-endových. A opět musím zdůraznit, že to poběží skvěle i na konzolích. Nemůžu být hrdější na náš technický tým,“ řekl vyčerpávajícím způsobem.
Kdy Quake Champions ve skutečnosti vyjde, neví ani samotní vývojáři. Tim Willits nicméně prozradil, že samotnému vydání bude předcházet „skutečně dlouhá, dlouhá uzavřená betaverze“. Více se dozvíme na QuakeConu v srpnu.