Původní art director Deus Ex ostře reaguje na chystaný remaster
Chystaný remaster kultovní hry vyvolal mezi fanoušky i původními tvůrci smíšené reakce. Kritika míří především na vizuální stránku a ztrátu atmosféry původního Deus Ex.
- Aspyr odhalil remaster Deus Ex, který fanoušci kritizují kvůli zastaralému vizuálu
- Na kritiku reagoval i původní art director Jerry O’Flaherty, jenž se od projektu distancoval
- Komunita žádá možnost přepínání mezi novou a původní grafikou, podobně jako u Tomb Raider remasterů
Jerry O’Flaherty, art director původního Deus Ex z roku 2000, reagoval v rozhovoru pro FRVR na ukázku remasteru jednoznačně: „Oh, what the fuck. No. This did not need to happen.“ Později sice dodal, že „pokud už to někdo musí udělat, proč ne“, jeho tón však jasně naznačuje nesouhlas.
Kontroverze kolem Deus Ex Remastered: Fanoušci kritizují grafiku a vysoké hardwarové nároky
Společnost Aspyr nedávno představila Deus Ex Remastered, od některých fanoušků si však vysloužila drsnou kritiku.
Podle O’Flahertyho měla původní hra svůj specifický vizuální styl, který se nesnažil o realistické detaily, ale o soudržnou atmosféru. „Nechtěli jsme napodobovat realitu, chtěli jsme dosáhnout určitého pocitu,“ vysvětlil. Právě to podle mnohých remaster postrádá – působí příliš světlým a „nafouknutým“ dojmem, který paradoxně vypadá zastaraleji než originál.
Fanoušci na sociálních sítích mluví o „grafice z roku 2003“ a žádají, aby Aspyr do finální verze přidal přepínání mezi novým a původním vzhledem, podobně jako to studio udělalo u nedávných remasterů Tomb Raider.