Propouštění ve Warhorse? Naopak, říká ředitel herního designu. Co čeká od prodejů druhého Kingdom Come: Deliverance?
i Zdroj: Warhorse Studios / Deep Silver
KCD2 Novinka Propouštění ve Warhorse? Naopak, říká ředitel herního designu. Co čeká od prodejů druhého Kingdom Come: Deliverance?

Propouštění ve Warhorse? Naopak, říká ředitel herního designu. Co čeká od prodejů druhého Kingdom Come: Deliverance?

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

Viktor Bocan prozradil, jak se daří studiu Warhorse a co čeká od druhého dílu Kingdom Come: Deliverance.

Reklama


  • Studio Warhorse nebylo zasaženo snižováním stavů
  • Hře se nejvíce daří ve Spojených státech, slušná čísla dělá i v Německu
  • Autoři mají další nápady, jak rozvíjet svět Kingdom Come: Deliverance

Pořad Spotlight serveru Aktuálně.cz nabídl rozhovor s Viktorem Bocanem, který z pozice ředitele herního designu dohlížel na vývoj druhého dílu Kingdom Come: Deliverance.

„Druhý díl může být ve všem lepší a větší,” řekl a dodal, že studio sice mohlo pouze dovyprávět příběh prvního dílu, aniž by se hra výrazněji změnila, autoři si ale řekli, že by rádi každý aspekt hry zlepšili. A byť v době, kdy produkce dvojky odstartovala, ještě naráželi na jisté limity, časem se posunuly, což jim umožnilo pozvednout herní zážitek na novou úroveň. „Třeba Kutná Hora by v prvním díle byla absolutně nerealizovatelná. V době, kdy jsme ji začali dělat, jsme věděli, že nefunguje, a vsadili jsme si na to, že než to vyjde, půjde to.”

Herní průmysl v posledních letech prochází krizí, což se projevuje například snížováním stavů. Ve Warhorse se s tímto problémem nesetkali. „Nás se to nedotklo, naopak. Myslím si, že český herní průmysl je v dobrém stavu, je tady hodně firem, které spíš hledají nové talenty, než aby je vyhazovaly.”

První díl překonal hranici osmi milionů prodaných kopií, velká čísla se pochopitelně čekají i od pokračování. Bocan nicméně žádný prodejní cíl nemá. „Určitě si ho někdo dal, ale my, co hru vymýšlíme, vlastně ne. Když píšete román, chcete, aby se lidem líbil, ale neplánujete si, že prodáte deset nebo dvě stě tisíc.”

Recenze Kingdom Come: Deliverance 2, českého RPG, které překračuje tuzemské hranice
i Zdroj: Warhorse

Recenze Kingdom Come: Deliverance 2, českého RPG, které překračuje tuzemské hranice

Přichází pokračování českého RPG Kingdom Come: Deliverance 2, které posouvá laťku ještě výš. Tvůrci tentokrát vsadili na větší svět, propracovanější mechaniky a příběh zasazený do Českého ráje a rušné Kutné Hory.

Světlana Witowská z něj žádnou konkrétní cifru nevydolovala. „Třeba desetkrát víc,” zavtipkoval. „Ne, já si tyto cíle nekladu. Z hlediska svého živobytí samozřejmě potřebuju, aby se hra zaplatila, takže budu rád, když se prodá tolik, aby se nám vrátily náklady a ještě něco navíc, abychom mohli pracovat na nějaké další hře. Ale kdyby to nebyl bestseller v tom smyslu, že by se prodalo půl milionu a pak to šlo do slevy, tak to bych byl hodně zklamaný.”

A kde se hře daří nejlépe? „Nejvíc se prodává v Americe, to platí pro všechny hry, ale díky evropskému zasazení má samozřejmě enormní úspěch v Evropě. Myslím si, že nejúspěšnější trh široko daleko je Německo.”

Závěrem uvedl, že vývojáři ještě minimálně rok budou připravovat další obsah pro druhý díl, na diskuzi o případném pokračování je zatím brzy. „Ale nápadů máme spoustu, i těch, jak rozvíjet tento svět. Nebál bych se toho, že ve Warhorse Studios po závěrečných titulcích zhasneme, zamkneme a už nikdy nic dalšího nevznikne.”

Kingdom Come: Deliverance 2 vychází právě dnes na PC a konzolích Xbox Series a PlayStation 5.


Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama