Proměna Trauma Studios na Kaos pod dozorem THQ
Příběh tvůrčího týmu Trauma Studios z New Yorku připomínal tak trošku jízdu na horské dráze. Původně šlo jen o skupinku nadšenců, kteří se díky usilovné práci a populární Battlefield 1942 modifikaci Desert Combat proměnili v profesionální tým, jež na podzim roku 2004 vzala pod svá křídla společnost Digital Illusions. Pohádka však pro zaměstnance Trauma Studios trvala jenom pár měsíců. V létě následujícího roku (2005) se totiž vedení DICE rozhodlo, že už nepotřebuje mít studio v New Yorku a zaměstnanci Trauma Studios dostali velmi podivnou nabídku, aby se buď přestěhovali za prací do Švédska, nebo přijali odstupné a tím pádem se připravili o cca 200 000 dolarů.
Nakonec zvolili druhou možnost i když na tom šíleně prodělali. Stěhovat se však do Švédska by pro ně byla podle všeho daleko větší prohra, alespoň podle aktuálního vývoje událostí. Klíčoví zaměstnanci bývalého týmu Trauma Studios jsou totiž opět na scéně, jako členové v listopadu 2005 potají zformovaného studia Kaos, které je jednou z nových interních divizí společnosti THQ. První projekt týmu Kaos by měl vyjít někdy v roce 2007, je určen pro PC a next-gen konzole a údajně jde o zbrusu nové IP. Pokud tedy členy týmu Kaos po DICE natáhne i THQ, tak ona pohádka o proměně amatérů v profesionální vývojáře bude mít nakonec dobrý konec.