Project Scorpio je reakcí na PS4 Pro
Už nejednou se stalo, že oznámení hry či nového zařízení vyburcovalo konkurenci k tomu, aby se v krátké době pochlubila s něčím podobným. V paměti určitě ještě uchováváte ne zrovna přesvědčivou prezentaci pohybového ovládání PlayStation Move, která přišla jako reakce na odhalení Kinectu, nyní se situace obrací.
Podle magazínu Windows Central a jeho „důvěryhodných zdrojů“ bylo představení Project Scorpio přímou reakcí na množící se spekulace o PlayStation 4 Pro, v té době označované jako Neo. I proto dosud vědělo o plánech na novou konzoli pouze několik vybraných vývojářských společností a pro zbytek světa bylo odhalení velkým překvapením.
Citované zrdoje nicméně zachází dál a po slibech Microsoftu, že půjde o nejvýkonnější konzoli na trhu – mnohem výkonnější než PlayStation 4 Pro – přichází s tvrzením, že po triviálních zásazích do kódů her, určených pro Windows 10, je bude možné spouštět i na Scorpiu. To vše i zpětně a s podporou rozlišení 4K.
Týkat by se to proto mělo her jako Gears of War 4 nebo Forza Horizon 3, což je rozhodně lákadlo, proč si konzoli a dané tituly pořídit. Pro vývojáře by pak měla být nová konzole lákavá i z toho důvodu, že k ní budou k dispozici všechny potřebné nástroje dlouho dopředu tak, aby bylo možné vyvíjet pouze jedinou verzi (Xbox One, PC, Project Scorpio) a nechat na softwaru zjištění zařízení, na kterém se hra spouští, a následnou automatickou rekonfiguraci.
Zní to možná trochu složitě, ale faktem zůstává, že spojení prostředí Windows 10 a vývoje multiplatformních titulů by mělo být v případě Project Scorpio snadnější než kdykoliv předtím.