Prodeje VR zařízení podle Valve stagnují
Virtuální realita je v současnosti tou nejžhavější a nejdiskutovanější moderní technologií. Na trh míří celá řada headsetů s různou kvalitou i přilepenou cenovkou a trh rozhodně netrpí nedostatkem možností, které zařízení si vybrat. Je tomu spíše naopak a podle posledních zpráv se poptávka po VR začíná přesycovat.
Podle průzkumu, který společnost Valve provedla na Steamu, začínají prodeje systémů HTC Vive a Oculus Rift klesat a zájem o tato zařízení upadá. Ukázalo se, že v červenci činil nárůst počtu majitelů Vive pouhé 0,3 % a v srpnu dokonce došlo k nulovému rozšíření publika. Oculus Rift je na tom podobně s 0,3 % za červenec a 0,1 % v srpnu. Kromě toho se ani nedá říci, že by dosavadní prodeje obou zařízení byly vysloveně skvostné. Pouhé 0,18 % uživatelů Steamu vlastní HTC Vive, Oculus Rift pak doma má jen 0,1 % hráčů.
Ačkoli se obě zařízení při svém uvedení na trh potýkala s nedostatečným množstvím vyrobených kusů a jen stěží zvládala pokrývat poptávku, v současnosti už jsou bez problémů k dispozici na běžných prodejních kanálech. Jen zájem zákazníků evidentně chybí. Za hlavní důvod této situace lze považovat naprostý nedostatek titulů, které by byly momentálně schopny VR prodat. Nemalou překážkou je pak samozřejmě i samotná cena zařízení spojená s náklady na dostatečně hardwarově vybavené PC.
Z tohoto pohledu si může mnout ruce nový příchozí v podobě společnosti Sony. Ta své zařízení PlayStation VR uvede na trh 13. srpna a může se chlubit nejen příznivější (byť stále rozhodně ne nízkou) cenovkou, ale i širokou podporou od vývojářů napříč celým herním průmyslem. VR určené pro PlayStation 4 se samozřejmě bude muset potýkat s plejádou technických omezení, všeobecná dostupnost, snadné zapojení a dostatek kvalitních titulů by mohla nakonec zařízení od Sony přinést úspěch. To se ale ukáže až v následujících měsících.