Prodeje PSVR jsou daleko za očekáváním
Pokud patříte ke skeptikům, kteří nepředpovídají virtuální realitě velkou budoucnost, pak vás škodolibým způsobem potěší informace skupiny analytiků SuperData, kteří dramaticky upravili svůj odhad počtu prodaných kusů PlayStation VR do konce letošního kalendářního roku.
Původně totiž ve své předpovědi počítali s 2,6 miliony prodaných kusů, aby po aktuálním stavu prodejů a nezájmu během slev v minulém týdnu snížili svůj odhad na pouhých 750 000. Důvodů je však víc a je možné, že se v příštím roce situace o trochu zlepší.
Zástupci SuperData totiž uvádí, že Sony zcela očividně více promuje novou revizi PlayStation 4 Pro a vysílá tak signál směrem k zákazníkům, že PS VR stojí v tuto chvíli na druhé koleji. Podporují to i další marketingové snahy vysvětlit, že na PS4 Pro vypadá virtuální realita lépe a je proto vhodné nejdříve pořídit vylepšenou konzoli a až posléze PS VR.
Bohužel, ani s přihlédnutím k prodejům Oculus Rift nebo HTC Vive však nelze tvrdit, že by se virtuálním brýlím masově příliš dařilo. Odhady pro obě zmiňovaná zařízení počítají s 355, resp. 420 tisíci prodanými kusy v roce 2016 a nevypadá to, že by se mělo číslo v porovnání s realitou kamkoliv hýbat. Je možné, že potenciální zákazníci čekají na slevy, případně na druhou generaci, která by měla odstranit například nepohodlné kabely, případně zlepšit kvalitu zobrazení.
Uvidíme však, jestli se firmám toto úsilí vyplatí, a zda se z VR nestane další slepá větev vývoje multimediálních technologií, jak už jsme ostatně v mnoha případech v historii mohli sledovat. Zdravíme tímto 3D televize, pohybové ovládání a vlastně i předchozí pokusy o VR.