Zpět na článek

Diskuze: Proč se dívat pod ocas?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale tady de o to, ze vyvojari naslibuji tolik veci, ktere potom ve finale chyby, nebo nejsou tak funkcni jak by mohli.Neni to tak ze clovek hleda chyby, ale hleda to co mu bylo slibeno, a nenachazi to.Holt nekomu se staci podivat na oci, jinej tu hru chce videt celou.

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos To je pravda. Ale na druhou stranu by to nemělo být v potaz při porovnávání dvou her a jejich hodnocení.
Pokud jedna hra nabídne 3 věci a splní je. A druhá nabídne 20 věcí, splní jen 6 a přinese něajký 2 o kterých se nemluvilo - mělo by to být v recenzi a hodnocení (tím mylsím ihodnocení hráčů v diskusích zmíněno - ale přesto by měla ta druhá hra být označená za lepší protože přinesla o 5 zajímavých věcí víc.
Namísto toho v dneší době tak rpvní dostane 100procent - protože přinesla vše co slíbila. Přestože jde o nejprimitivnějšílinerání kopii Dooma.
zatímco druhá, která bude stokrát propracovanější, delší s volností - ta bude strhaná za to že hrdinovi reálně nevlaje plášť. Že úkol šlo splnit jen šesti způsoby a přitom dotyčný si přál sedmý, kde by protivníkovy plácnul koláč do tváře. A že když sledoval NPC, který celej den okopávalo zahradu, tak šlo spát až v 11 večer - přitom po takové šichtě by mělo usnout dřív. Fuj - jak taková břečka může dostat víc než 6/10?

skimam
skimam
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si osobně myslím, že jde předvším o to, že lidi jsou
1.už strašně rozmazlený a jen tak něco jim nestačí
2.chtěji na svém PC za těžký prachy prostě vidět něco, co za ty prachy fakt stojí.
BTW někdo tu psal o tom jak není potřeba aby cákala voda když někdo jde louží či co, ale je, je to důležitý, speciálně u her který se od začátku vývoje pyšní až do nebes svým über-enginem a pak tam člověk najde kvanta podobnejch trapasů, to se pak nedivte že i každej rejpne, to je asi jako Že v Crysis je skoro vše destruktibilní (úžasnej výraz co :-) ale ne tak těla... :-D
Jasný že nejdůležitější je vždy hratelnost, ale to není zrovna to na co hype upozorňuje, že ne? :-) have a nice day.

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skimam JJ - ona slavná Crysis fyzika :-))

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jeje - tady se zase někdo snažil bejt vtipnej za každou cenu.
Článek celkem o ničem a navíc zcela míjí podstatu věci.
Opusťme onen romantickej pohled kde vlastně máme bejt vděčný za to že hru někdo vyrobí a následně vydá a přesuňme se do pragmatičtějí pozice, totiž pozice výrobce-zákazník. Já jakožto platící zákazník totiž očekávám produkt s vlastnostmi které mi byly v reklamní a informační kampani nabídnuty. A pokud si poté koupím onen produkt a on tyto vlastnosti nemá pak zde došlo k podvodu na zákazníka/klamavé reklamě. A ne, nezajímá mě že má jiné vlastnosti, protože ty jsem si já nevybral a třeba o ně ani nemám zájem (tolik ke gluttonovi). Proto by měl recenzent kromě hodnocení hratelnosti také poukazovat na ony nesplněné sliby, protože pokud by na ně neukázal a já si hru koupil pak se můj hněv snese na něj (za to že na to v recenzi neupozornil). Sice chápu, že někomu kdo si hru stáhne z torrentu je celkem jedno jak vývojáři splnily sliby protože pokud se mu hra nelíbí tak ji prostě smaže a škoda je nulová ale ti co si hru skutečně koupí to co za své peníze dostanou docela zajímá.
Ale vzhledem k počtu lidí jež se tu ma Hrej (zcela veřejně a beze studu a dokonce jsou na to hrdí) k stahování přiznávají chápu že takové články psát musíte.

Tomáš Krajča
Tomáš Krajča
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wiloni Narážíte na to, že vývojář či vydavatel propagují v reklamní kampani určité prvky a vy jako zákazník si hru vyberete podle nich - a logicky tedy budete zklamán, pokud nebudou takové, jak byly popsány. Na to máte právo, a skutečně lze v některých případech hovořit i o klamavé reklamě.

Je to ale jeden z bodů onoho bludného kruhu: přílišné soustředění na nepodstatné detaily a dílčí herní prvky s minimálním dopadem na celkový zážitek v tiskových zprávách a prezentacích. Tak vlastně herní firmy snižují pohled, ukazují stromy, ale ne les.

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Krajča Proto jsem také psal o tom že recenzent prostě musí poukazovat na tyto "drobnosti".
Samozřejmě keci typu je to horší grafika než slibovali jsou mimo ale já předpokládám že lidi prostě nejsou tak povrchní aby hru soudily podle grafiky.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wiloni Bohužel bych řekl, že spousta takových lidí je, ba co hůř, asi i většina. Na druhou stranu mi příjde, že je takových i spousta recenzentů, což je snad vůbec to nejhorší.

skimam
skimam
Level 1 Level 1
23. 4. 2009 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wiloni Ok, to jo, ale třeba takovýho godfathera bych nehrál ani kdyby byl 100x lepší než mafie 2, a víš proč? protože ta grafika je na zvracení.. A to že třeba mafie 2 má screenshoty o několik tříd jinde než bude vypadat hra je myslim všem jasný už teď, to gameplay video totiž vypadalo prostě pěkně zastarale, obzvláště přestřelka na střeše.Říkejte si co chcete, ale grafika je důležitá, když se vám hra nelíbí a je technicky zastaralá tak může bejt sebelepší a nebude se vám dobře hrát..

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wiloni Však já to také napsal - recenze by měla určitě upozornit na to, že hra nepřináší slíbené vlastnosti. Ale nemůže jí za to srážet celkové zhodnocení (nemyslím jen číslo, ale i slovní závěr a vyznění celého textu). Tohle hodnocení by mělo být vzhledem k ostatním hrám. Ne vzhledem ke slibům (ty jsou vždy jiné, takže by potom hodocení dobrá/špatná neznamenalo vůbec nic)

Příklad toho co nám na mysli:
Jedna závodní hra bude slibovat 50 tratí a 100 aut a to dodží.
Druhá bude slibovat 200 tratí a 400 aut, ale přinese 100 tratí a 200 aut.
(jinka uvažujme, že jsou stejné)
V recenzi té druhé má být samozřejmě zmíněno že nesplnila sliby. Přesto má být hodnocena lépe než ta první a při srovnání těchto dvou doporučena více (protože nabídne hráči dvojnásobek zábavy)

Je prostě nesmysl je hodnotit stylem "První hra splnila všechyn sliby" - je to desítková hra roku. Ta druhá má polivnu toho co slibovali, tka se jí vyhněte. Je to brak. A tohle je přesně přístup kterým se dnes hry hodnotí. hráči kteří se nemůžou odtrhnout od Counter Striku ti budou říkat že Fallout 3 nabízí málo svobody. Hráči kteří uctívají Dibalo budou budou nadávat, že Mass Effect má málo RPG prvků. Snad z toho sám cítíš tu absurditu - porovnávat vzájeměn dvě hry podle zcela odlišných měřítek.

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton A jsme zase u těch čísel - kde jsem proboha napsal že hra která splní všechny sliby musí dostat 10?
Pokud jde o ono číslo tak by se měla hodnotit atmosféra a koncept (nejlíp popsat asi slovem hratelnost) a ne technické zpracování (lze opravit patchem) či dodržení slibů.
Vem si třeba příklad nějaké závodní hry.
Vývojář by slíbil blablabla atd a ve hře by nebyla zařazena možnost tuningu - fajn, tuning nemusim tak do toho jdu. Co čert nechtěl vývojář si to rozmyslí a do hry jí zařadí (a to navíc tak hloupě že se bez něj neobejdete pokud chcete vyhrávat) ale už o tom jaksi neinformuje hráče. Z tvého hlediska to bude třeba vlastnost navíc kterou přivítáš ale z mého pohledu to bude hrubá chyba která by rozhodla že hru nekoupím. Jistě že to nezhorší hru ale pro mě přestane být atraktivní - proto musí recenzent napsat i to že hra obsahuje tento prvek byť nebyl hlášen nebo ho většina považuje za +. Stěží si nekoupim hru jen proto že je tam o 20 tratí méně než bylo slíbeno ale to už je opravdu pitomost kterou nelze brát vážně.

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
22. 4. 2009 04:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wiloni Však pořád říkám - recenzent to má napsat. O tom vůbec nijak neargumentuju. Receneze nemá zamlčet nic. Zejména pokud jde o odlišnosti proti slibům.
O čem mluvím je hodnocení her podle zcela různých měřítek. Neje jen o číselný hodnocení (ty jsou podle mě zbytečný), ale i o celkové vyznění recenze.
Jde o honocení jedné hry jako "Ferfetkní akční rubačka" A druhé "Nic víc než jen trochu vylepšená klišé střílečka."
Nebo když se "Pouhé dvě řešení problému" dávají jako zápor protože je to málo apod...

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wiloni Ano nejak tak sem to myslel XD

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 04:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jj... tomu se říká "uncanny valley" a dnešní hry na něj doplácejí vrchovatě.
Čím víc se to blíží realitě, tím víc jsou do očí bijící drobné detaily které tam nepatří. Dřív když vyšel Eolf1, tka všichni chrochtali jak hezky to vypadá. Dnes když vyjde KZ2 nebo Gears of War se skoro fotorealistickou grafikou, tak tam každej najde hromadu věcí kvůi kterej to má být propadák.
Když vyšel Dungeon Master, tak všichni chrochtali jak je to super promakaný RPG a trávili nad ním měsíce. Dnes když vyjde Fallout 3, kterej má milionkárt víc možností, tak jsou všichni v háji protože "quest dostanu aniž bych se s NPC nejdřív zkamarádil" (to mám jako chodit na kuželky jako v GTA?), "má to divný přeýjecí animace" a já nevím co...

A řekl bych že bude hůř...

kuca.wit
kuca.wit
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jj presne tak..lidi(hraci) jsou totiz rozmlsani vseljakyma grafickyma moznostma a hejblatkama a kde cim a na to jestli je hra bavi nebo ne se az tak nehledi..kupte si podprumerny PC hrajte vsechno na1024*768 bez vsech tech konin a pak se uvidi co je teda dobra hra a co ne...

wpeter@seznam.cz
wpeter@seznam.cz
Level 1 Level 1
22. 4. 2009 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

divny clanek, nejaka placena reklama vydavatelu ? od kdy ma fanousek ignorovat to, ze ze hry je komercni ...ka ?
Jestlize je hra udelana pro ,,masy,, tak at shrabne svoje prachy a zaroven vyslechne tvrdou kritiku, ktera mu dozajista nalezi.
A to, ze nezalezi na ,,nepodstatnych,, detailech ? To je snad vtip. Hry v sobe obsahuji spousty prvku ostatnich oboru - filmu, knih, hudby, architektury atd...a pro vsechny tyto obory je detail klicovym prvkem. Proto i duraz na detail je klicovym prvkem u kazde pocitacove hry a proto je fanousci vyzaduji

skimam
skimam
Level 1 Level 1
22. 4. 2009 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz Musim říct že když jsem článek viděl, tak první co mě napadlo bylo ""no jo, ona byla kritika gameplay videa mafie 2 na fórech tak se to musí rychle nějak zamést"" nevim jako, mafii miluju a na pokračování se léta těšim, ale musim říct že se bojim že hra bude moc arkádová za cílem nalákat co nejvíc lidí a tím ztratí to co na mafii 1 bylo skvělý , a ten hype okolo začíná bejt pomalu ale jistě nechutnej

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
22. 4. 2009 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skimam No tak ona i Mafia 1 byla hodně arkáda. To co jí dělalo klenotem byl, podle mě, příběh a jeho podání. Pokud by přinesli děj a animačky ala GTA3 (a zachovali zbytek - jízdní model, přestřelky) tak yb to byl podle mě proapdák.

Já se spíš pořád bojím že z pre-alfa verze to za 5 měsíců nestihnou dokončit a odladit na 3 různý systémy, tak aby z otho byl kvlaitní nezabugovanej produkt.

skimam
skimam
Level 1 Level 1
22. 4. 2009 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Nemyslim si že to byla arkáda, bylo to dost vymakaný a jízdní model obzvlášť, arkáda je pro mě gta a myslim že mafie je opravdu jinde.
Btw snad to odladit stihnou a nebo jde o chytrej trik jak přilákat pozornost -jak už někdo psal na jinym fóru- pustí "nic moc" video který může bejt ve skutečnosti klidně rok starý a pak se budou lesknout jak to za 5 měsíců všechno krásně a rychle vychytali :-D Ale nebudeme křivdit, uvidíme až s plnou hrou :-)

kuca.wit
kuca.wit
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takze pocem..pro tebe je teda dulezitejsi ze ti vyvojari splni prani nez to ze hra je opravdu dobra i bez tech vlajicich plastu. koupis si i blbost jen proto ze to ma vsechno co vyvojari slibovali?prd...koupis si dobrou hru i kdyz v ni bude nejaka malickost chybet...ano..recenze by mela poukazovat na nesplnene sliby, to mas recht ale delat kvuli tomu z 9kove hry 6kovou je blbost...ne?

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuca.wit Hm - ty si vybíráš hru, kterou si koupíš, ještě před tím než výrobce oznámí o čem/co v ní bude?
Hru si vyberu kvůli určitejm vlastnostem (ano ty vlastnosti si vybírám já ne výrobce) a očekávám že je výrobce splní pokud to slíbil.
Nikde jsem nepsal že devítková hra musí dostat šestku (pokud ano tak ukaž kde jsem to psal) ale že recenzent musí upozornit na to že prezentovaná vlastnost chybí nebo funguje špatně.
Uvědom si že recenzent je první kdo hru hraje (nepočítám testování) a proto musí přistupovat k recenzování zcela odpovědně a na chyby nebo nedodělky upozornit a je už pak na zákazníkovi jestli mu ona chybka bude vadit nebo ne.

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wiloni kuca.wit - 21. 04. 2009 v 13.29
kuca.wit

takze pocem..pro tebe je teda dulezitejsi ze ti vyvojari splni prani nez to ze hra je opravdu dobra i bez tech vlajicich plastu. koupis si i blbost jen proto ze to ma vsechno co vyvojari slibovali?prd...koupis si dobrou hru i kdyz v ni bude nejaka malickost chybet...ano..recenze by mela poukazovat na nesplnene sliby, to mas recht ale delat kvuli tomu z 9kove hry 6kovou je blbost...ne?

* reagovat
* kvalitní

*
Wiloni - 21. 04. 2009 v 13.41
Wiloni

Hm - ty si vybíráš hru, kterou si koupíš, ještě před tím než výrobce oznámí o čem/co v ní bude?
Hru si vyberu kvůli určitejm vlastnostem (ano ty vlastnosti si vybírám já ne výrobce) a očekávám že je výrobce splní pokud to slíbil.
Nikde jsem nepsal že devítková hra musí dostat šestku (pokud ano tak ukaž kde jsem to psal) ale že recenzent musí upozornit na to že prezentovaná vlastnost chybí nebo funguje špatně.
Uvědom si že recenzent je první kdo hru hraje (nepočítám testování) a proto musí přistupovat k recenzování zcela odpovědně a na chyby nebo nedodělky upozornit a je už pak na zákazníkovi jestli mu ona chybka bude vadit nebo ne.

No myslím že většina lidí si vybírá hru podle recenzí (v nejhorším podle hands-on preview). Ne podle PR slibů.

Pořád myslím, že jsi nepochopil o čem tohle téma je. Tady nejde o to že "recenzet nemá říct že se něco nepslnilo". To je samozřejmostí že to má do recenze napsat.
Jde o to, že nejde úplně dobře kritiziovat hru za něco, co od jiných her vůbec nevyžaduji. A hotnostit jeden titul jako "průser roku" přestože nabídne všeho víc a lepšího než hra kterou označím jako "Hru roku". To je podle mě zaujatý a špatný postoj.

Velmi stručně jak by recenze měla vypadat:
Hra A: "Hra sice nabídla vše co tvůrci slíbli. Ale pořád je to jen linerání ODomavka bez špetky inovace a s tupou AI.Za 12 hodin dohráno. 5/10"
Hra B:"Slibovaná totální destrukce se nekoná, ale interaktivita je pořád solidní. A i když řízení vozidel bylo vyškrtnuto, několik možností řešení a funknčí stealth systém dává pořád prostor pro zábavau. Trailery sice uvádí 40+hodin hratelnsoti. Ale osoběn jsem hru dojel za 25 hodin pohodlným tempem, což je na dnešek naprůměrný vyýkon 8/10"

A nyní špatně (jak to často je - zejména v diskusích):
Hra A:"Jde o skvělou střílečku, tak jak jsme všichni čekali. AI hloupá, herní doba krátká, ale to je u těchto her normální 10/10" (takto máš hodnoceno skoro všechno KZ2, GoW, Halo 3)
Hra B:"Mohla to být dorbá hra. Ale prostřetí je interaktivní jen z části. Do vozidel jsem nemohl vůbec nasednou. A herní doba byla vyloženě zklamáním. V tomhle podání se titul smrsknul je nna obyčejnou střílečku 4/10"

Nebo myslíš, že ten druhý je lepší a objektivnější? Že jako zákazník se podle něj opravdu rozhodneš pro kvalitnějí hru?

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Podle PR slibů se rozhoduji jestli se o hru budu zajímat. Na recenze koukám jen proto to jestli byly jak které sliby splněny.
Zbytek z recenze je už jen subjektivní názor někoho kdo může mít jiné nároky a potřeby než já. všechny hry které doma mám jsem sledoval už od začátku jejich vývoje a nerozhodoval jsem se podle recenzí. To co mě na nich upoutalo byl především jejich koncept.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Dobře vystihnuto, cítím to podobně a bál jsem se, že to nikdo nenapíše. Dávám bod.

Kacafirek
Kacafirek
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Hm, Wiloni se o koupi rozhoduje podle PR slibu. Kazdeho vec, ale pochybuju, ze se nekdo bude ridit timhle natoz aby se podle tebe zarizovali recenzenti. Ja se radsi budu ridit podle toho jak vypada finalni produkt nez podle toho co bylo nebo nebylo slibeny.

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Kacafirek - opět se bavím s někým kdo si není schopen přečíst vše co jsem k tomu napsal a poté naprosto mimo kontext skládá jakési úvahy ...
"21. 04. 2009 v 14.17
Podle PR slibů se rozhoduji jestli se o hru budu zajímat. Na recenze koukám jen proto to jestli byly jak které sliby splněny.
Zbytek z recenze je už jen subjektivní názor někoho kdo může mít jiné nároky a potřeby než já. všechny hry které doma mám jsem sledoval už od začátku jejich vývoje a nerozhodoval jsem se podle recenzí. To co mě na nich upoutalo byl především jejich koncept."

Pokud se ty o hře rozhoduješ jen podle recenzí tak tě lituji - uteklo ti potom dost her které stály zato ale z jakéhosi důvodu u recenzentů neuspěli. a naopak sis koupil dost sraček které z bůhvíjakých důvodů měli dobré recenze.

Padrino
Padrino
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Někdo dělá hry, někdo kritizuje jejich detaily, někdo píše zbytečné komentáře. Všichni mají co dělat a jsou šťastní...

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Padrino Zbytecne komentare jako ten tvuj? Nahodou s timto clankem souhlasim, lidi odsoudi hru kvuli uplne prkotine, ktera jim jinde nevadila (nebo si ji nevsimli). Rano jsem listoval starymi gamestary, a tam podle dnesnich meritek ctyrkova hra dostala 6 nebo 7 - protoze v hodnoceni novinaru nehralo roli jestli ma postavicka tolik nebo tolik polygonu, a jestli kdyz vjedes autem do vody, tak to caka, ale jestli je hra ve vysledku zabavna. Kazdy nedostatek byl zminen, ale nebyl zvelicovan jako nekterymi ctenari, casto jeste v preview fazi.

A abych jen nekritizoval hrace-kritiky, konkretne analyza jednoho z prvnich screenshotu z Mafie II v Levelu, kdy nekolik leticich bombarderu v dali vyvolalo spekulace o tom, ze si mozna i zalitame - tehdy jsem se musel smat. Kdyz se hra zacina koncem druhe svetove, kdy se vraci miliony vojaku domu a videt letici bombarder neni nic divneho... prehnane hnidopisstvi mezi nami opravdu buji.

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cerealkiller Je to tak. Podle m2 tahle vlastnost "hledám jen zápory a klady mě nazajímají" je nejvíc vidět u Fallout 3. Ten nabízí rozsah takovej, že podobná hra vychází jednou za uherskej rok. Přesto je podle mnohých "brak / zklamání roku / nejhorší hra všech dob" apod... Nikoho nezajímá co ta hra obsahuje. Ale všichni jen vyjmenují zcela absurdně konkrétní věci které chybí oproti Fallout 1 a klady taktně zamlčí.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Jasně, ale taky je to případ toho, že (obzvláště u skalních příznivců Falloutu) se čekalo trochu něco jiného. I tak dostala hra velké hodnocení, protože novinář, kterj by ji dal průměr by si koledoval o díru do hlavy (už jenom kvůli tomu, že je to přece Fallout3, i kdyby to nakonec byla sebevětší kravina). Nicméně zpět. Neni to špatná hra a pokud by nenesla jméno Fallout, tak tady máme opravdu vynikající hru z ničeho, která překvapila. Problém je, že předchozí díly nastavily prostě laťku vysoko a vlastně skoro tak, že se už s odstupem času stejně nedají skoro překonat (tomu samému by se dnes vysmáli začínající hráči a nad novou formou nebudou spokojeni nostalgici, jak se taky nakonec stalo). Takže co s tím, když v porovnání s dnešníma hrama je Fallout opravdu hodně dobrý, ale v porovnání se svými staršímy bratry zaostává? Není to tedy tím,že se postupem času se stále mění prvky, které hodnotíme kladně a záporně?

Ondricak
Ondricak
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cerealkiller No jo, jenze v tech hrach byla hlavni feature to zes jezdil autem a ne to, ze kdyz vjedes do vody tak to caka. A kdyz si prectes ten hype co delaji marketingovy firmy k soucasnym hram, tak tam je nejdulezitejsi to ze to caka a dela vlny. A samotna hra nikde.

Reklama
Reklama