Problémy v Ghost Story Games. Otec BioShocku chce udělat AAA hru, v rozpočtu mu ale chybí peníze
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Problémy v Ghost Story Games. Otec BioShocku chce udělat AAA hru, v rozpočtu mu ale chybí peníze

Problémy v Ghost Story Games. Otec BioShocku chce udělat AAA hru, v rozpočtu mu ale chybí peníze

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

4. 1. 2022 12:53

Ken Levine je v herní branži znám jako spoluzakladatel Irrational Games a otec série BioShock. V roce 2014 se pustil do menšího projektu pod záštitou Take-Two. Ani po dlouhých letech jsme ale další hry nedočkali. V poslední době se navíc začínají objevovat výpovědi jeho kolegů, v nichž se možná skrývá vysvětlení.

Reklama

  • Bloomberg informoval o problémech ve studiu Ghost Story Games
  • Na aktuálním projektu se pracuje už od roku 2014, dle jednoho z vývojářů je stále dva roky od vydání
  • Vývojáři si postěžovali na svého šéfa, Ken Levine se údajně často pouští do slovních přestřelek
  • Polovina původního týmu už studio opustila

Se zprávou přišel server Bloomberg, který se dostal k výpovědím zaměstnanců studia Ghost Story Games (rebrandované Irrational Games). Jeho bývalí i současní kolegové se shodují, že je někdy velice těžké najít se svým šéfem společnou řeč. Jedním z důvodů je chaotický management, Levine údajně neváhá hodit do koše práci za několik týdnů až měsíců, což je pro vývojáře samozřejmě frustrující.

Levine si reputaci vybudoval díky hrám BioShock, BioShock Infinite, SWAT 4, System Shock 2 a Thief: The Dark Project. Ze studia zaznívá, že by chtěl i nadále pokračovat v produkci komplexních her, v ideálním případě by v jistém ohledu také měly posouvat hranice. Tomu ale neodpovídá velikost studia a jeho možnosti. “Ambice a nápady byly skvělé, ale měřítko se neustále zvětšovalo bez ohledu na schopnost týmu dokončit projekt do uzávěrky na podzim roku 2017,” prozradil Giovanni Pasteris, bývalý programátor umělé inteligence. Levine se dle jeho slov snažil udělat AAA hru, na ni ale nikdy neměl odpovídající rozpočet.

Pasteris měl také problém s tím, jak Levine celé studio vedl. Sice se může opřít o velké charisma, což mu pomohlo při verbování talentovaných tvůrců, zároveň je ale značně náladový a vzdorovitý. Vývojáři často museli strpět nadávky v přítomnosti svých kolegů, hádky mnohdy vyústily v propouštění vzpurných jedinců. Část zaměstnanců pak studio opustila dobrovolně, z původního týmu dle zprávy zbyla pouze polovina.

A jak studio vnímá Take-Two? Vydavatel i nadále posílá další finanční prostředky, protože doufá, že se pod rukama slavného autora zrodí další veledílo. Levine dokonce údajně řekl zaměstnancům studia, že výdaje na vydržování Ghost Story Games jsou pro Take-Two v podstatě chybou zaokrouhlení, v porovnání se zisky z jiných značek (například Grand Theft Auto, Civilization, Red Dead Redemption) jde o zanedbatelnou částku. 

A jak to momentálně s projektem vypadá? Informace z října roku 2020 naznačovaly, že se hra nachází v pokročilé vývojové fázi, ani nyní však nebyly zveřejněny bližší detaily, neznáme ostatně ani její název. Jeden ze zaměstnanců se v komentáři pro Bloomberg zmínil, že klidně může vyjít až za dva roky. Snad se tedy nakonec dočkáme.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama