Zpět na článek

Diskuze: Překlad něco stojí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
7. 5. 2020 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: hele, například výborná hra Horizon Zero Dawn lokalizaci nemá. Má ji God of War (ta je i pěkná), a má ji Death stranding (ale ta se mi vůbec nelíbí, podle mne není dobrá a komplikuje pochopení děje a překlady některých věcí mi přijdou dost vedle - např. časodéšť). Moc pěkně udělaqnou češtinu i dabing má Concrete genie. A pak to už tak nějak začíná končit.

Jinak s češtinou začíná naopak Microsoft, je v poslední Forze, je v posledním Orim.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
7. 5. 2020 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bf3ls: Ježišmarjá, vždyť o tom už zde PLHO, již dobrou půlhodinu hovoříme. Promiň, nemohl jsem si to odpustit, ale o tom je celý článek Davida Plecháčka :D

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Kvalita dabingu a prekladu je zase jina otazka. Muzem tu lamentovat, jak nektery preklady a dabingy jsou fakt na pest, ale to jsme na urovni lidi, kteri tomu rozumi a hledaji dokonalost. Tady jde ale hlavne o lidi, kteri proste dany jazyk neumi, a tudiz i nedokonalej preklad je pro ne lepsi nez nic.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@catmeows: Nesouhlas si jak chces, ja reagoval na toho druhyho typka, kterej tvrdil, ze se ta hra mimo CR neproda, coz je totalni blbost. Jestli to bude "dost", a tam si budeme muset vydefinovat co je to dost, to je uplne jina otazka, ale garantuju ti ze KC:D v ceskym zneni s anglickymi a jinymi titulky by se prodala i mimo CR a i v anglofonnim svete. Mozna by se i pak daleko snaz hledaly penize na AJ dabing, nez na cesky. To uz je ale z my strany spekulace.

Prophet
Prophet
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Jo, je to tak, pokud se někdo cizí jazyk učit nechce/nemůže, tak chtě nechtě přijde o velkou část obsahu. Mít češtinu ve hrách rozhodně není právo, ale nemůžeme argumentovat tím, že když ji někdo chce, tak se má radši věnovat učení angličtiny, to je prostě špatně. S podobnými "radami" jsem se už několikrát setkal. Druhý extrém "není čeština - bod dolů" je samozřejmě taky špatně :D

Prophet
Prophet
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tass.dychov: Ano, ale není to žádná povinnost. Každý nemusí mít čas a chuť, aby se po večerech učil jazyk. Může mít jiný priority (koníčky, rodina) a zaměstnání, kde cizí jazyk k ničemu nepotřebuje. Každýmu taky není 20, pochybuju, že člověku po padesátce to poleze do hlavy stejně rychle. Nebo může mít nějaký poruchy učení viz v diskusi Malekith. To samozřejmě neznamená, že ti lidé mají právo si stěžovat, když hra češtinu neobsahuje. To je čistě komerční rozhodnutí a bonus. Nikoho to ale neopravňuje jim říkat, co mají dělat se svým volným časem. Ne každý tráví celý dny jenom prokrastinací.

Pavel Makal
Pavel Makal
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malekith: Zpravidla se snažím(e) přítomnost češtiny aspoň zmínit, ale zkusíme si to vzít víc k srdci :)

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@catmeows: To s tim vubec nesouvisi. Lidi pusti cokoliv z jakyhokoliv duvodu. Doslova jakkoli to udelas, nekterym lidem se to bude libit, jinym ne. Tak to proste funguje. Muzu ti garantovat, ze kdyby KC:D bylo namluveno v cestine s ceskymi, anglickymi a ja nevim jakymi titulky (a samozrejme i prekladem menu a vsech veci), tak by prodeje mimo Cesko nebyly 0. Nevim jestli by byly stejny, vetsi nebo mensi, ale rozhodne by nebyly 0 jak se mi tu nekdo snazi namluvit. Taky si myslim ze prodeje v Cesku by stouply.

Tass.dychov@gmail.com
Tass.dychov@gmail.com
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prophet:

To rozhodně není žádná hraběcí rada. Kapitalistická společnost, ne? Každý svého štěstí strůjce. V době, kdy má člověk k dispozici internet plný online možností výuky ZADARMO, nevidím jediný důvod, proč by namísto prokrastinace nemohl udělat něco pro sebe a tu angličtinu se naučit. Pominu-li tedy fakt, jak je vůbec možné, že někdo pod padesát anglicky neumí, když je ten jazyk všude kolem nás.. a propos, já opravdu češtinu ve hrách nikdy nezapínám, i když tam ta možnost je. Právě kvůli sebevzdělávání.

Článek každopádně chválím. Je to moc hezké shrnutí a pokud má někdo s absencí lokalizace problém, zkrátka ať hru nekupuje. Ubisoftu to opravdu žíly trhat nebude.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fakt výborný článek. Líbí se mi, že na to jde David takhle empiricky. Výsledek nepřekvapí, ale nevybavím si takto jasně odargumentovaný článek na toto téma.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@narg: Od zdejších distributorů, nikoliv přímo od Ubisoftu, kdyby snad zde někoho zajímala odpověď.

narg
narg
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: o cestine do KCD Vavra rek, ze by stala 2 miliony a trvala by 3/4 roku, a ze kdyz mu je nekdo da, tak ze ji udela, tak zacni setrit!

tuter@seznam.cz
tuter@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem, proč hráči dělají pokaždé když se jim něco nelíbí na internetu bordel? Protože to je bohužel to nejvíc co můžou dělat.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si dokážu pomalu přeložit větu ale běž češtiny ve hře nemám šanci, alespoň u těch pribehovych. Přesto jsem si třeba RDR2 koupil protože prostředí hry mě hodně lákalo a příběh jsem dostudoval na streamu. A myslím že to má takto hodně hráčů. Takže jo, jsou hry které si koupím a bez češtiny, ale jen s češtinou si hru fakt užiju.
Trošku mě mrzí jak jsou hráči kritičtí k Ubisoftu. Roky tady překládali, ted nepřelozi jednu hru a takovej hate na ně, dokonce i bojkot hry. Když se mi hra bude zamlouvat, koupím si hru v den vydání. Nakonec..Ubisoft příběhove hry stejně nikdy neuměl, takže nás alespoň ušetří utrpení:D. Píšu na mobilu tak omluvte nedostatky.

bf3ls@email.cz
bf3ls@email.cz
Level 1 Level 1
7. 5. 2020 06:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě osobně vem to čert, zahraji si nové AC i v EN ale štve mě jedna věc kterou už někde jeden člověk zmiňoval:

poslední díly AC (nezaznamenal jsem nějaké kecy od UBI o malém odbytu či jiné problémy)
Origins - má CZ a vše je ok
Odyssey - má CZ a vše je ok
Valhalla - najednou nebude mít CZ, proč tak najednou?
a to mě s*re ....

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
6. 5. 2020 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: jako, že novej AC koupí 10 milonů čechů? ...a neřekl sem, že odteď žádné titulky, to si vkládáš sám, abys měl argument :) bavím se o brečení, když to náhodou není ..
Ono tak nějak filmy a knihy cílí na jiný množství lidí, navíc o překlad se stará místní distributor, ne vydavatel ani autor, atd atd, .... prostě tvůj text je nesmysl od prvního do posledního písmena..

Mimochodem, nikdo nezmínil, že titulky tlačí třeba Sony pro svoje největší exklusivity.. tady je vidět, že je výhoda, když něco takovýho existuje a konzolisti si pěkně jedou hry v češtině ..

avari@volny.cz
avari@volny.cz
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@catmeows: Tak to potom jo. Ať si to užijí. Globalizovaná mládež jede...

Drew
Drew
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Prophet: V životě jsem u tohohle tématu neviděl, že by někdo druhému přikazoval, co má dělat se svým volným časem. Je to pouze jenom rada, jestli chce někdo hrát hry bez omezení ( a netýká se to jenom her), musí se prostě naučit anglicky. Pokud nechce nebo nemůže z jakéhokoli důvodu, tak má holt smůlu a ať hraje jenom hry, kde ten překlad je nebo ať je hraje v angličtině a neužije si je naplno. Vždycky je tohle ale reakce na lidi, kteří si právě stěžují, že tam ta čeština není nebo dokonce mektají ta svá moudra - není čeština, tak to automaticky bod dolů.

@pavel.makal: Dark určitě shlédni a dej tomu znovu šanci. Patří k mým nejoblíbenějším seriálům a zatím každý, komu jsem ho doporučil, si to pochvaloval.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A k těm číslům na závěr, já už dlouho překvapeně zjišťuju, že jsme v celém okolí byli poze dva, kdo si zapnuli v Odyssey češtinu. Naprostá většina přátel a známých jej hrála anglicky.

To bylo první co mne teda napadlo, že oni tu lokalizaci nakonec zrušili, protože je dost pravděpodobné, že ji spousta lidí na českém trhu už prostě ani nepoužívá.

Mimochodem taky se učím anglicky na pochodu, je mi přes 40 let a třeba takový Control jsem si užil a budu ho hrát ještě jednou. Takže nakonec ta angličtina skutečně problém není.

Pavel Makal
Pavel Makal
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@catmeows: To si teda nevybavuju. Osobně se vždycky dívám na filmy/seriály v původním znění, ať už je ten jazyk jakýkoli (například Zpřítomnělí na HBO v norštině apod.) Pokud narážíš na Dark, tak na ten jsem se osobně přestal dívat z jiných důvodů, nehledě na to, že se k tomu chci v budoucnu vrátit :)

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
6. 5. 2020 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@avari: hm, stejně se může ptát Ubisoft, co je mu do toho, že si avari nezahraje jejich hru :) popravdě, co je novinářům do toho, že avari nedává hry bez lokalizace, oni povětšinou angličtinu zvládají.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
5. 5. 2020 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@narg: KCD nedělali z vlastenectví, ale pro prachy ... nic víc, nic míň.. není to ani špatně, ani dobře, je to pro prachy, tak jako do práce chodím já i ty ;)
...kdyby to dělali z lásky a vlastenectví, tak by zisk naopak vrátili do toho cz dabingu :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Prophet: To ani nejsou argumenty, ale prachsprosté hraběcí rady typu "ty nemáš kde bydlet? Tak si prostě kup dům" :D

@JabJab21: Místo abys byl rád, že tady vůbec někdo udělal hru o našich dějinách, což je neuvěřitelná vzácnost, tak jim ještě nadáváš...

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@avari: No myslim ze herni novinari maji byt neutralni tzn. ani ne na strane hernich spolecnosti ani na strane hracu. Meli by to vzdycky vzit z obou uhlu pohledu a to v jednom clanku, ne jeden zaujatej jednim smerem a druhej druhym. Samozrejme k tomu maji pravo pridat jeste svuj osobni nazor.

@j.biglles: Tisicovku? Boze muj, tohle nikdy nerikej nahlas, jeste by te mohli chytit za slovo. Je absurdni platit za hru co stoji 1500 o 1000 vic.

Jinak k oficialnim prekladum: Je spatny ze od toho Ubisoft ustupuje, ale co me mrzi daleko vic je, ze ceska hra o ceskych dejinach (KC:D) nema cesky dabing. To je zverstvo a upadek kultury. Ktera jina hra by ho mela mit?

tuter@seznam.cz
tuter@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 5. 2020 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Divinity a Assassin's creed jsou dost nesrovnatelný značky. Píšeš, že si češtinu stáhlo 6500 lidí, ale z kolika? Kolik lidí u nás si hru zahrálo aniž by po češtině vůbec nesáhli?

A závěrečná úvaha je směšná. Uvažovat nad tím, že polovina nebo více hráčů u nás si nezapne v Assassinovi češtinu mi přijde srovnatelné s uvažováním nad tím, že polovina nebo více hráčů Assassina jsou hardcore hráči :-)

Reklama
Reklama