Představení Wii bojovky Gladiator A.D.
Včera bylo na IGN Twitteru oznámeno, že ještě před E3 představí tvůrci z High Voltage Software dvě nové hry pro Wii a dnes s tím začali. V několikastránkovém rozhovoru na IGN odhalili starověkou bojovku Gladiator A.D., která bude postavena na stejném enginu jako aktuálně dokončovaná Wii exkluzivní střílečka The Conduit.
Gladiator A.D. přenese hráče do doby brutálních zápasů ve starověkém Římě, kde mu nabídne možnost probojovat si v nespočtu bitek cestu ke slávě, bohatství, přízni mocných a možná i svobodě. V nabídce bude figurovat spousta zápasníků ze všech koutů světa, každý s jinou motivací, bojovým stylem a osobním příběhem, který se bude rozvíjet v průběhu hry podle toho, s kým bude bojovat a jak se mu bude dařit.
Součástí hry jsou lehounké RPG prvky, přes které bude hráč moci upravovat bojový styl svého svěřence, ale i zbraně, brnění a zřejmě i vzhled. Základem soubojové složky je celkem šest útočných druhů úderů plus několik způsobů obrany, přičemž každý bojovník bude mít tyto údery jiné podle bojového stylu a používané zbraně. Hra je stavěna primárně pro klasické kombo wiimotte a nunchuk (každý ovladač ovládá jednu ruku bojovníka), ale podporován bude i přídavek Wii Motion Plus, který jednotlivým obranným i útočným úderům přidá jisté, blíže nespecifikované, nuance.
Souboje nebudou rychle a zběsilé jako v bojovkách typu Tekken a Virtua Fighter. Budou spíše pomalejší, jako v PlayStation klasice Bushido Blade. Hráči budou muset pečlivě blokovat a využívat svých předností vůči slabinám nepřítele. Chybět nebudou ani úskoky a různé speciální manévry typu perfektní blok, protiútok a tak dále.
Hra bude podporovat místní multiplayer v horizontálním i vertikálním splitscreenu. Podpora online multiplayeru, žebříčků a další komunitních prvků zatím potvrzena nebyla, ale tvůrci o tom přemýšlí. Gladiator A.D. zatím nemá termín vydání, ale na hře se naplno pracuje pouhých 7 měsíců, takže to vypadá spíše na příští rok.