Přechod na F2P nakopl zájem o Evolve
Zdá se, že přechod Evolve na F2P platební model byl trefou do černého. První cifry totiž hovoří jasně – nárůst hráčské základny je markantní a počítá se na tisíce procent. F2P edice hry tedy brzy dorazí i na konzole a lze jen očekávat, že tam bude situace přinejmenším podobná.
Evolve, akce s asymetrickým multiplayerem stavícím proti sobě čtveřici dobrodruhů a jedno řádně nakrknuté monstrum, snad neprávem upadla v zapomnění. V naší recenzi si hra odnesla solidní hodnocení a pochvalu za snahu přinést originální principy na pole multiplayerových akcí, úspěch hry ale stál a padal s tím, zda je s kým hrát a o koho se opřít. A právě tam zřejmě hra selhala a postupem času také u hráčů značně upadla, a to navzdory sympatickému přístupu tvůrců, kteří například umožnili hráčům dostat se na všechny mapy, nehledě na zakoupená DLC.
Ale ani to nestačilo a ta pravá pozornost se hře dostala zřejmě až nyní, rok a půl po původním vydání. Současná podoba hry zpřístupnila hráčům vše důležité a jakýkoli dodatečný obsah lze odemknout nejen za pomocí mikrotransakcí, ale i samotným hraním. Původní majitelé hry se pak mohou těšit z takzvaného Founder statusu, kterým jim poskytuje výhody navíc nyní i do budoucna.
Z necelých 3 tisíc hráčů se náhle stalo 40 tisíc hrajících a dle vlastních statistik Steamu se tak hra zařadila mezi nejoblíbenější na této platformě.
A to se zřejmě hráčům (především těm nově příchozím) líbí – v prvních hodinách a dnech následujících po přechodu na nový platební model hry se z necelých 3 tisíc hráčů náhle stalo 40 tisíc hrajících (průběžné statistiky nabízí server Steam Charts) a dle vlastních statistik Steamu se tak hra zařadila mezi nejoblíbenější na této platformě. Skok je to pochopitelný – okolo Evolve byl svého času velký hype a není tedy divu, že si nyní chce každý hru alespoň vyzkoušet, otázkou ale je, jak s takovýmto nárůstem pozornosti dokáží Turtle Rock Studios pracovat a zda si ji dokáží udržet i nadále.
Tvůrci každopádně slibují pravidelné aktualizace a například i nová monstra, takže by nově příchozí hráči rozhodně neměli přijít zkrátka. Zatím to ale bohužel vypadá, že ti předchozí hráči přišli zkrátka. V reakcích na Steamu si stěžují na to, že jim postup do druhé fáze hry odebral odehraný postup i získané předměty. Zrušení se dočkal režim Evacuation a darem obdržené kredity prý jde získat za zhruba jednu hodinku hraní.
Dle některých se tak jedná o výsměch a tato fáze přechodu prý šla zvládnout mnohem lépe. Nicméně na úspěchu F2P to nic nemění a my se tak můžeme jen zeptat, jestli jste si Evolve vyzkoušeli také a zda se vám tato vzkříšená akce zamlouvá.