Požadavky společnosti Microsoft ohledně filmové adaptace 3D FPS Halo
Společnost Microsoft podle Variety učinila rázná opatření ohledně filmu na motivy populární si-fi 3D FPS Halo. Podmínky společnosti Microsoft jsou však poněkud přehnané, že už to několik známých filmových studií odradilo.Patří mezi ně například společnosti New Line Cinema a DreamWorks. Nejenom tyto dvě společnosti, ale i řadu dalších v pondělí ráno překvapila návštěva messengera, který sebou nesl scénář k filmové adaptaci videoherního hitu Halo od týmu Bungie. Scénář od Alexe Garlanda (The Beach, 28 Days Later) si přitom jednotlivá studia měla okamžitě prostudovat a rozhodnout se jestli jim stojí zato o něj bojovat nebo ne. Společnost Microsoft totiž chtěla jasnou odpovědět ještě týž den, tedy v pondělí.Spěch s rozhodnutím ohledně scénáře není samoúčelný. Společnost Microsoft totiž chce scénář udat, aby natáčení mohlo začít co nejdříve. Hovoří se přitom už o září, nejpozději však lednu roku 2006. Evidentně je tu snaha o to, aby byl film připraven k uvedení do kin ve stejné době, kdy se na pultech obchodů objeví akční titul Halo 3 pro Xbox 360. Ten má být zase hlavním trumfem Microsoftu při zahájení prodeje konzole PlayStation 3 od společnosti Sony. Rivalita mezi Sony a Microsoft byla ostatně důvodem, proč nebyl scénář ani nabídnut žádným filmovým studiím spadajícím pod koncern Sony (MGM).Zatím se neobjevily žádné informace o tom, jestli nějaké studio nakonec zájem o natáčení filmu vůbec projevilo. A určitě to nebylo jen nutností rychle si prostudovat scénář. Společnost Microsoft totiž ještě dále požaduje platbu 10 milionů dolarů předem z 15% částky, kterou film potenciálně vydělá. Nepotvrzené zdroje navíc hovoří o tom, že společnost Microsoft požaduje, aby filmové studio investovalo dopředu 75 milionů dolarů. Do toho se samozřejmě nepočítají pozdější náklady na herce, režiséra a štáb.