Porovnání konzolových verzí DOOMa
Odborníci z Digital Foundry se ihned poté, kdy obdrželi svoji kopii nového DOOMa pustili do vzájemného porovnávání konzolových verzí a výsledky zpracovali pečlivým způsobem nejen ve smyslu stability frekvence snímků za vteřinu, ale také s rozborem veškerého grafického nastavení.
S informacemi, které jsou platné v případě takřka jakékoliv multiplatformové hry, vám už je asi dopředu jasno, že hra běží lépe na PS4. Lidé z Digital Foundry se ale nepouští do provplánové kritiky a potvrzují, že i přes častější pády frameratu na úroveň kolem 45 snímků za vteřinu je i hraní na Xbox One pohodovou záležitostí.
Co se týče délky načítání jednotlivých úrovní/map, počítejte na obou konzolích s časem kolem 40 vteřin, pokud v dané lokaci zemřete, další loading vás zdrží méně než polovinu původního času. A aby toho nebylo málo, engine id Tech 6, který je poprvé použit právě u DOOMa, dovoluje i na konzolích drobné úpravy v grafickém nastavení.
V menu si tak můžete vypnout rozmazání obrazu, případně nastavit jeho intezitu, vypnout či zapnout chromatickou aberaci a konečně také upravit FOV, tedy šířku záběru kamery, skrze kterou sledujete vlastní akci. V závěru pak ještě přidáváme perličku, že DOOM jako jedna z prvních her na konzolích (další je například Overwatch) využívá dynamické změny rozlišení, vždy v závislosti na složitosti scény ve snaze zachovat co nejvyšší hodnotu snímků za vteřinu. Pokud je toto krok do budoucnosti, vítáme jej s otevřenou náručí!