
Pohyb v Assassin’s Creed Mirage má být inspirovaný tím v Unity, kontrakty zase připomínají Brotherhood
Od připravovaného komornějšího pokračování série Assassin’s Creed s podtitulem Mirage si fanoušci slibují návrat k hratelnosti prvních dílů. Na to sázejí i samotní autoři. V rozhovoru pro arabský magazín Arab Hardware vedoucí producent Fabian Salomon potvrdil, že se autoři silně inspirovali tím, co komunita považuje za nejlepší.
- Producent Assassin's Creed Mirage avizuje, že se u parkouru studio inspirovalo Unity
- Vrací se i nájemné vraždy ve stylu Brotherhoodu a dalších starších dílů
Fanoušci se často shodují, že nejplynulejší a nejefektnější pohyb po městě z celé série nabízelo Pařížské Unity. I vzhledem k tomu, že se Mirage vrací ke konceptu menšího, ale hustě zastavěného a obydleného města, je tak příhodné na parkour z Unity navázat. Salomon v rozhovoru souhlasil s tím, že je to pro studio nejvyšší cíl. Elegantní pohyb po římsách a střechách by opět měl být jedním z klíčových prvků hry.
Tím ale inspirace nekončí. Salomon vypichuje i návrat “social stealthu”, tedy skrývání v davech, který by měl být obohacen o nové mechanismy a možnosti. Z dvojky a Brotherhoodu se zase vrátí assassinské kontrakty. Soubojový systém by měl doznat jistých změn, a i když hra běží na stejném základu jako Valhalla, Basim by měl evokovat pocit elegantního zabijáka, oproti brutálnějšímu a těžkopádnějšímu Eivorovi.
Salomon zároveň podotýká, že se hra úplně nezbaví RPG prvků. Pouze budou výrazněji potlačeny. Ubisoft ale zároveň chce ukázat, jak se z mladého učně stal mistrovský zabiják, jistého pokroku a vylepšení postavy se tedy dočkáme.
Jedna z otázek redaktora vedla k tomu, proč se hra odehrává v Bagdádu a ne tehdejším hlavním městě Samarra. Salomon vysvětluje, že je Bagdág pestřejší, architektonicky zajímavější a z hlediska plynutí Hedvábné stezky i důležitější metropole než Samarra. Později byl navíc srovnán se zemí, což značně zkomplikovalo jeho historickou rekonstrukci a studiu prostě nezbyl čas věnovat se jiným sídlům. Při hraní se ale dostaneme i do přilehlých oblastí mimo hradby města.
Assassin’s Creed Mirage vychází příští rok na Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4, PlayStation 5 a PC.