Podivnosti kolem DRM na Xbox One
Nešťastně šťastný člověk, který se vinou několika okolností dostal jako jeden z prvních ke konzoli Xbox One a neváhal o všem podstatném Twitterovat, dostal od Microsoftu ban. To zapříčinilo nemožnost připojit se k Xbox Live, což by sice nemělo být podle slov komunitního guru Larryho Hryba permanentní záležitost, ale pro tuto chvíli beze zbytku platí.
Pokud si vzpomínáte na to, jak fungoval Xbox 360 po banu, mohli jste na něm v hrát v podstatě cokoliv, ovšem ne v multiplayeru, který vyžadoval připojení k Xbox Live. To samé čekáme od Xbox One, podle dosavadních informací si ale s banem možná nezahrajete vůbec. Opět se obracíme na anonymní zdroj vlastníka Xbox One, který si ještě před banem stáhnul Day One update, nyní ale nemůže hrát kampaň v Call of Duty. I singleplayer totiž vyžaduje připojení k Xbox Live, kterému brání ban a hráči se začínají ošívat, co se to zase děje za DRM pikle.
Otázky samozřejmě ihned letěly k již zmiňovanému Hrybovi a také Albertu Penellovi, kteří jsou v posledních dnech velmi aktivní v komunikaci s fanoušky a snaží se vysvětlovat, co se dá. Na tento problém ale měli zprvu pouze velmi neurčitou odpověď a výzvy na to, aby uvedli všechno na pravou míru hlavně v ostře sledovaném vlákně na portálu NeoGAF, odpovědli oba shodně jen ve tom smyslu, že se na celou záležitost podívají.
Nervozita v tuto chvíli narůstá, protože pokud bude aplikováno podobné omezení, v podstatě se jako při hodu bumerangem vracíme k tomu, co už Microsoft jednou vyvrátil - nutné připojení k internetu, bez ohledu na to, zda trvalé, nebo jen dočasné pro verifikaci před vlastním hraním.
Celá kauza se ale samozřejmě vyvíjí dál a Albert Panello se ve svém posledním vzakzu vstříc komunitě dušuje, že všechno bude jako na X360: "Pořád máme více než dva týdny do launche - konzole je v předfinálním stavu. Neustále připravujeme nové updaty, já osobně stáhnul jeden před malou chvílí. Jeho [vlastníka Xbox One] build je tedy v tuto chvíli starý a to je i důvod, proč jsme nechtěli, aby lidé hráli dříve - ještě to zkrátka není hotové. Podobné chování se děje pouze v této předfinální verzi, až konzoli začneme prodávat, bude pracovat přesně tak, jak očekáváte dnes od Xbox 360," píše Penello a uvádí ještě, že záležitost nemá co dočinění ani s tím, že se jedná o Call of Duty, případně jinou konkrétní hru.
Celou situaci samozřejmě sledujeme i nadále, v případě nutnosti přidáme další update.