Zpět na článek

Diskuze: Pod povrch: Gears of War

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

skyscraper2@seznam.cz
skyscraper2@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrej článek, ale jediný co tě zajímá když to hraješ GeoW je těžký killování, fakt tvrdý drcení, škvaření atd.-proto ta "tunelovitost", aby ses nezdržoval vod masení. A ty archetypy najdeš podle mě v jakýkoli hře, která vypráví příběh. Taže glorifikace GeoW tam je

busines
busines
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skyscraper2@seznam.cz Tunelovost je dana enginem. :) Kdyby si ty lokace roztahl do velikosti prvniho Resistance byl by to stejny hnus.Vic v tom nehledej.

b.o.h.o.u.s.e.k
b.o.h.o.u.s.e.k
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když mi to kámoš ukazoval (ne to, ale GoW) tak jsem si vzpoměl na Predátora a Blainovu hlášku "Ste banda teplejch kreténů"...

V KZ2 mi Sev přijde jako málo tvrdej... Kdybych si moch vybrat tak hraju asi za Natka...

Daxter2
Daxter2
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážně úsměvné čtení pro mě jako fanouška Final Fantasy a Xenogears:-) Pokud si navíc pamatuji tak před časem tady na Hrej vyšel článek o tom jak GoW jsou v tomto smyslu jedna z nejhorších her všech dob...

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daxter2 Což je samozřejmě něco jiného. FF se nebudu stydět říct, že miluju, ale tady si pleteme pojmy s jinými pojmy. Žánrově je FF spíše techno-wuxia a to, o čem tu píši příliš nenaplňuje. Je to o těch jemných nuancích, které definují herdinský epos v jeho fundamentu a odlišují jej od jiných žánrů zaměřujících se na hrdinství. Ostatně i moderní heroic fantasy se tomuto svému předchůdci vzdálila ve své koncepci antihrdiny či hrdiny z donucení.

A ano, článek tu byl, což jen poukazuje na to, že nejsme srostlí hlavami a nejsme "jedna redakce, jedna národ, jeden názor!" :)

blb117X
blb117X
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, tahle teze by se opravdu dala aplikovat na hodně her. GeoW rozhodně nebyly původně koncipovány jako nějaký epos s přímou návazností na antické hrdiny. To, že se hrdinové kdejaké hry dají srovnávat s antickými hrdiny je důsledek kulturního vývoje, během kterého se ikonizovali např. váleční hrdinové. Byli pokládáni za něco víc, co je hodno následování. Byli něco výjimečného a proto se o nich vyprávělo. Dnes je to krásně vidět například ve filmech. Málokterý film vypráví obyčejné přiběhy - ty si každý prožíváme sám. Vyzdvihovány jsou originální a neobyčejné přiběhy. Lidem se tyto příběhy líbí - ať už to byly ústně předáváné příběhy z raného starověku, později hrdinské eposy, ve středověku legendy o světcích, a nebo teď filmy - je to nedílná součást naší kultury.

Takže znovu a ve zkratce : V GeoW nebyla v základu zakomponována nějaká vyšší myšlenka - tu si tam může každý s nás dosadit sám. GeoW je vlastně (stejně jako spousta jiných her - i KZ2) pohým útokem na lidskou touhu být výjimečným. Autor tedy rozhodně neobjevil Ameriku - jen se snažil z jednoho úhlu popsat možný náhled na hru. A to se mu povedlo :)

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blb117X Autor článku ale podle mě neříká, že by Gears byl koncipován jako aluze na antická díla. Spíśe poukazuje na to, že ta hra je tak kvalitní (nebo úspěšná), protože využívá jistých archetypů, které jsou známy už z dob antiky.

blb117X
blb117X
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus Mno tak hra, která využívá antické archetypy nemusí být nutně kvalitní. Jen sem říkal, že kdo v GeoW najde něco hlubšího, nenajde to tam proto, že by to tvůrci zamýšleli - článek na mě tím dojmem trochu působil. Možná, že je to tím, že autor se tyto mechanismy snažil vysvětlit právě na příkladu GeoW. Kdyby do úvahy zahrnul více her na kterých se dá tohle dokázat, pak by to ve mně nevzbuzovalo dojem glorifikace GeoW.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blb117X Však v článku píše, že to autoři udělali nejspíš neúmyslně.

Marek Tvrdý
Marek Tvrdý
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně PC verze GoW hodně zklamala právě tím, že mi nikdo neřekl, co se děje a poslal střílet. Mně zajímá proč mám střílet ty nebohé Locusty (v české verzi Sarančata). Proč jsou to nepřátelé? Co je to za kočička v tom vrtulníku? Hru jsem dohrál jen do půlky a pak vypnul. Slyšel jsem, že snad něco je vysvětleno úplně na konci, ale dohrát hru, abych se dozvěděl o čem je, to považuji za zvhlost. Nicméně když mi někdo jasně vysvětlí hisotrii světa GoW, dám hře šanci.

FanAtiC
FanAtiC
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Tvrdý chvilku nechaj hru v menu len tak pustenu a uvidis ako rozprava nejaka zenska cely pribeh...

gygant
gygant
Level 0 Level 0
20. 3. 2009 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Má Marcus Fenix něco jiného než svaly a velkou pušku? Malé péro.

Článek je výborný. Zvláštní, že i když došlo na mou uštěpačnou poznámku v diskusi pod prvním článkem tohoto typu (asi Fallout3), tak po všelijakém druhém díle je tento, právě o vysmívaném GeoW velmi dobrý. Ale já myslím, že je to tím, že to autorovi vyšlo. Musel, toť se ví, hodně a hodně hledat, než natrefil na toto "epické" srovnání, jenže ono to kupodivu sedlo a autor to pěkně využil. Pobavila mne ta část o homosexualitě. Já se Marcusovi taky smál, hlavně jeho intelektovým schopnostem, ale že by byl buzna, to jsem si nemyslel, a ta pasáž ve článku je rozumně podaná. Vzal sis, autore, s GeoW zkrátka velké sousto, ale strávil jsi ho velmi dobře. Neřek' bych, že by autoři tuhle hru plánovali postavit primárně podle těchto, tebou popisovaných pravidel, a pokud by se někde objevil nějaký ten vývojářský deník, který by to dokazoval, tak u mne přeci jen GeoW stoupne. Autoři spíše sázeli level za levelem, a to, že první level je hned akční od první minuty, je podle mne jen a jen tím, že chtěli, aby tahle hra, byla od prvního kroku akční, shit, cool, fuck, mega, nice.

Já tuhle hru prostě nemám rád, a nedohrál jsem ji. Ve hře se rád ztotožňuji s hlavním hrdinou, což u Freemana jde, u Riddicka dře, a u Marcuse je nemožné. Nejsem svalovec, nebyl jsem nikdy v posilovně, považuji se za intelektuála, mám bohatší slovník, jsem citlivější, mám brýle, jsem dobrák, nejsem homosexuál. Gordon je mi tedy blíž.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant I kdyz oproti Gordonovi jsi kapanek vyrecnejsi ;)

gygant
gygant
Level 0 Level 0
20. 3. 2009 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 trefa

TarguMures
TarguMures
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Takže podle tebe mají být profesionální super vojáci -
Brejlatí
Inteligentní
Nad každým mrtvým pobrečet
Nestřílet a protivníky hladit.
Nejlépe chodit do boje s partnerkou v týmu. Přeci voják nemůže bojovat s muži. Jak trapné!
Ty asi nevíš co je to voják a válka ?

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TarguMures No, to bych se gyganta zase zastal. Ja predpokladam, ze vetsina ctenaru hrej nevi, co je to valka, a zaplatpanbuh za to. Ale hrat hru, kde by pobihal brejlatej inteligentni klucina po bojisti, protivniky by hladil a kazdyho by obrecel, to by bylo kazdopadne originalni a docela bych si takovou hru rad zkusil :)

collector124
collector124
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 to nemyslis vazne! to by si bol asi jeden z miliona (hracov pc hier)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Proc? Dyt by to mohla byt v podstate obycejna FPS z druhy svetovy, akorat striktne soustredena jen na ulohu a pribeh jednoho mladeho zdravotnika :) Ja bych si takovou hru zahral. Byla by to krasna alternativa k valecnym fpskam.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
20. 3. 2009 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Já bych to hrát nechtěl... Ale fakt, když už, tak asi raději, než normální střílečku z WWII. Jen to hlazení a brečení, to zas, to je moc. Možná, kdyby to brečení zvyšovalo manu, a pak na soupeře hodit nějaký ten Meteor Swarm...

gygant
gygant
Level 0 Level 0
20. 3. 2009 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TarguMures Důvody, proč nemám tuto hru rád, jsem uvedl na různých diskusích fůru. Hru v mých očích sráží lineraita, tunelovost, až jistá primitivita, bohužel. A hrdina, se kterým se nedokáži ztotožnit. Jako v řadě jiných vojenských her. Stejně tak nemám rád COD (hrál jsem jen čtyřku), prakticky ze stejných důvodů. Nehraji ani jiné vojenské hry. Nelákají mne, nechci být vojákem. Hraji proto fikce - fantasy, sci-fi, ve kterých se dokáži oprostit od pocitu realističnosti skutečné války. A pokud sci-fi, tak jistě raději Crysis, Half-Life či Bioshock, kde můžu hrát hru více podle svých pravidel či blíže své osobnosti. V Gearsech je příliš jasně dáno, kdo jsi, jaký jsi, co říkáš, jak budeš bojovat, a je mi to příliš vzdálené. Nic pro mne.

A teď mi ještě řekni, kde v mém prvním postu je mnou psáno, že voják má být taková karikatura, jakou jsi uvedl? Proč bych neměl vědět, jaká je válka? Vím o ní zřejmě tolik co ty, pokud jsi nebyl někde v misích. Tyto hry nejsou určeny pro mne, víceméně je nehraji, mám na ně nicméně svůj názor, který prezentuji, ale rozhodně to není to, co jsi mi voložil do úst ty. Já dokonce chápu ty, kterým se COD a GeoW líbí. Mně ne, a dávám to najevo stejně tak, jako oni dávají najevo své nadšení. Stejně, jako oni zase zavrhnou hry, které baví mne, a je ne. A taky jim nevkládám do úst, že Zaklínač má být podle nich nabouchaný borec s fuckem a shitem co půl minuty, s mečem velkým jak stodola.

TarguMures
TarguMures
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Když tě nebaví válečné hry tak je jasný že s hrdinou nestotožníš, já se sním ani nestotožňuju. A myslím si že to není z psychického hlediska dobré. Ve válečních Filmech se taky nesnažíš stotožňovat a jen si užíváš.

Mám rád otevřené hry (55 hodin(!) nahraných v jedné kampani Crysis kde jsem si každou věc rozmýšlel a snažil jsem se hrát co nejefktivněji a zároveň si užíval svobody kterou hra nabízela). Gears hrají hodně na filmový efekt a mě baví ačkoliv hry typu CoD dohrávám jen abych to dohrál.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
20. 3. 2009 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant přesně

(až na tu válku ve filmech, já si válečné filmy neužívám)

TarguMures
TarguMures
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant No to už je věc vkusu. Já miluji obrovské bitvy (A ve hrách je přímo vyvolávám) :-)

Lykantrop
Lykantrop
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prave tyhle clanky tahaji Hrej nad leckdy pochybnou uroven hernich webu v CR. Jen houst.

Mimochodem, presne s timhle stylem epiky pracuje i filmar Michael Mann ( Posledni Mohykan, Nelitostny souboj, Collateral, Miami Vice ). Jeho hrdinove jsou ve filmu take az anticky tvrdi a jedine co je zajima je uspech jejich mise, poslani, cehokoliv. Tomu casto obetuji sve okoli i svuj zivot.

Jiboia@seznam.cz
Jiboia@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 4. 2010 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není to špatná hra, tak 9/10 bych dal:-)

wpeter@seznam.cz
wpeter@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proboha neblaznete, mam hry rad, ale srovnavat jakouko-li z nich...a to i kvalitnejsi nez GoW s Homerem ??? To vyzaduje hodne promile alkoholu v krvi.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz Mas pocit, ze ve clanku jde o srovnavani ve smyslu pomerovani dvou rovnocennych hodnot?

wpeter@seznam.cz
wpeter@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar ano mam pocit, ze podle clanku muzu v GeoW najit to same co v Iliade

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz Tak to zkus lépe číst.

wpeter@seznam.cz
wpeter@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz to Ulrik

cetl jsem to dost pozorne...to mam z clanku citovat ?

,,To, co se na monitorech odehrává, je takřka klasické schéma hrdinského eposu, jak jej známe už několik tisíc let. Za otce západní hrdinské epiky bychom mohli označit Homéra s jeho Iliadou a částečně i Odysseou.,,

tohle, ze je popis GeoW a zaroven neni srovnavani s Iliadou ? A vytahovani primych postav Iliady ve srovnani s GeoW- Hektora, Patrikla, Achila ???? to uz je naprosto mimo misu a realitu

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz Achjo, kdy jsme se naučili vnímat pouze vulgárně doslovně? Porovnávám někde literární, vypravěčské kvality děl? Ne. Pouze poukazuji na pravděpodobnou neintencionální inspiraci tvůrců GoW archetypy hrdinského eposu. Kvalitativně neporovnávám, ono by to ani pořádně nešlo.

Pokud tam chceš hledat něco jiného, posluž si, nemám ani čas ani zájem ti to nějak dál vyvracet.

blb117X
blb117X
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz To Ulrik : četl dobře, nemůže za to, jak je článek napsaný. Jak jsem řekl, bylo by mnohem korektnější tento postup charakterizovat na více hrách než jen GeoW. Takhle to opravdu působí dojmem, že částečně srovnáváš GeoW s Illiadou. Prosím, neber tyto příspěvky jako osobní útok, je to pouze snaha o zvýšení kvality článků podobného typu do budoucna. Neber si to zle, sám musíš přiznat, že použití jediné hry jako názorného příkladu není úplně "košér".

gygant
gygant
Level 0 Level 0
23. 3. 2009 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz blb117X: Tato série je ale tak postavená, že jde o zkoumání jedné hry, a ne více her či celého žánru. Že to vyznělo, jak to vyznělo, to je jiná, ale autor asi skutečně nechtěl srovnávat jedno literární dílo s jednou hrou jako souměřitelné výtvory.

A vůbec, podle prodejnosti Gearsů a podle toho, jak kultura celkově poněkud upadá, třeba se za tisíc let budou učit děti v hodinách kultury o Gearsech (ještě že se takové hrůzy nedožiju)...

busines
busines
Level 1 Level 1
20. 3. 2009 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijde mi,ze z GeoW delate neco vic nez ve skutecnosti je.Tohle se da aplikovat na pomalu kazdy film ci hru.Vsichni delaji podle toho co a jak na ne v zivote pusobilo.
I v tolik vychvalovanym GeoW 2 mi prijdou dialogy a cutsceny lehce usmevne az trapne.Asi tak jako v KZ2,kdyz se kapitan Narvill snazi povzbuzovat vojaky.

Reklama
Reklama