platy-vyvojaru-v-americe-stagnovaly
Novinka Platy vývojářů v Americe stagnovaly

Platy vývojářů v Americe stagnovaly

Ondřej Švára

Ondřej Švára

2
Reklama

Platy mainstreamových vývojářů ve Spojených Státech Amerických v loňském roce stagnovaly. Prohlásil to magazín Game Developer na základě svého každoročního ekonomického průzkumu. Průměrný roční plat amerického vývojáře, jenž lze považovat za vzorový, loni činil 81 192 dolarů (půl druhého milionu korun), což bylo pouze o necelých čtyři sta dolarů více než v roce 2010.

Game Developer zná i průměrné platy dle jednotlivých profesí. I v herním světě bohužel platí, že nejbohatšími lidmi v oboru jsou ti, kteří se na samotné produkci hmotných statků nepodílejí, ale dokáží je úspěšně prodat. Nejvyšší mzdy tak loni pobírali opět herní byznysmeni a pracovníci marketingu. Jejich průměrný roční plat činil 102 tisíc dolarů (necelé dva miliony korun), meziročně však právě těmto lidem platy nejvíce poklesly. V roce 2010 totiž brali 106 tisíc dolarů.

Mezi další dobře placenou profesi patří v herním světě programátorství. Kodéři loni brali v průměru 93 tisíc dolarů, následováni produkčními (85 tisíc), zvukaři (83 tisíc), výtvarníky (75 tisíc) a designéry (73 tisíc), zatímco za největší chudáky z oboru lze považovat lidi, odpovědné za výslednou kvalitu produktů - jejich roční almužna činila 47 tisíc dolarů.

Game Developer vypočítává mzdy na základě dotazníku vyplněného nejméně čtyřmi tisíci developery z USA.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama