Phil Spencer o Scorpiu, konkurenci a hráčích
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Phil Spencer o Scorpiu, konkurenci a hráčích

Phil Spencer o Scorpiu, konkurenci a hráčích

Pavel Makal

Pavel Makal

7
Reklama

Phil Spencer není v herní branži žádným nováčkem. Za tým Microsoftu kope už 28 let a podílel se na vydání všech tří dosavadních Xboxů. V uplynulých dnech navštívil australský veletrh EB Expo, aby podpořil launch Forzy Horizon 3 a při té příležitosti poskytl rozhovor serveru Gamespot. Věnuje se v něm nejen chystanému projektu Scorpio, ale i vztahům s konkurencí a válkám mezi fanoušky jednotlivých značek.

Začátek rozhovoru se věnuje reakci Microsoftu na oznámení PlayStation 4 Pro. Spencer tvrdí, že v žádném případě nešlo o zásah do plánů redmontského giganta. O vylepšené konzoli se v rámci firmy začalo mluvit už před dvěma a půl lety a PS4 Pro vidí jako produkt, který svým výkonem dobře zapadá do současnosti. Scorpio má ale být mnohem odvážnějším krokem s větším potenciálem do budoucna. Zároveň poznamenává, že sledoval odhalení PS4 Pro a líbilo se mu, je však velmi těžké ukázat lidem výhody 4K a HDR přes internet, pokud nevlastní odpovídající zobrazovací zařízení. Je to něco, z čeho se Microsoft musí poučit pro odhalení Scorpia.

Spencer hovoří o tom, že nejdůležitější není to, co lidé uvidí na streamu přes internet. Nejpodstatnější je osobní zkušenost, při které si hráč může říct, že takové zařízení je přesně pro něj. Xbox One S má podle něj spoustu skvělých funkcí, jako je 4K UHD mechanika, HDR, streamování ve 4K a samotné hry. Právě úspěch zmenšené revize povzbuzuje Microsoft v myšlenkách na to, jaký směr nabere budoucí vlajková loď. „Velmi si vážím toho, že hráči jsou vždy velmi upřímní ve svých názorech, takže si můžeme být jistí tím, jak smýšlejí o našem produktu. Scorpiem jsem si ale velice jistý a úspěch Xbox One S mou jistotu jen prohloubil,“ přiznává Spencer.

Vývoj nové konzole jde údajně výborně a dokonce má oproti očekávání i drobný náskok. Týmy vývojářů už znají specifikace chystaného zařízení a mohou se jimi při návrzích her řídit. Spencer se vyjádřil i k nedávnému výroku generální manažerky Microsoftu Shannon Loftis ohlendě toho, že všechny first-party tituly budou renderovány v nativním 4K. Otázkou je, zda se k podobnému kroku rozhodnou i ostatní vývojáři. Spencer hovoří o tom, že by jen nerad bral autorům her jejich kreativní svobodu, oni sami nejlépe vědí, jak má jejich hra vypadat po stránce rozlišení, framerate nebo barevné palety. Uvádí, že by nerad z videoher udělal formu umění, která je definována čísly. U obrazů se podle něj také nikdo neptá, kolik barev autor použil. Flexibilita a široké spektrum uměleckých stylů ozvláštňuje i filmy nebo televizní tvorbu. Hry si zaslouží stejnou svobodu.

Rozhovor se nevyhnul ani otázce na narážky vůči konkurenci na sociálních sítích, například ohledně absence 4K Blu-ray mechaniky v PS4 Pro. Spencer tvrdí, že tato konkrétní funkce je pro Xbox One S velmi důležitá a její zdůraznění je podle něj absolutně v pořádku. Mluví o nutnosti vzájemného respektu mezi společnostmi a o řadě přátel, které má u konkurence. Zároveň ale nechce mlčet o vlastnostech vlastního zařízení jen proto, že je konkurenční přístroj nenabízí.

Kromě toho se Spencer velmi kriticky vyjádřil na adresu hráčů, kteří kazí herní komunitu nevhodnými komentáři na adresu konkurenčních značek. Zaregistroval to údajně na příkladu ReCore, po jehož vydání mu řada lidí posílala posměšné zprávy na adresu hodnocení hry v recenzích. Spencer uvádí příklad s No Man’s Sky, které vyšlo na konkurenční platformě. Seana Murrayho zná prý řadu let a přeje mu úspěch, protože právě ten je klíčový pro rozvoj celého herního průmyslu bez ohledu na značky či platformy. Hádky o to, čí konzole je lepší, jsou podle něj povrchní a nevkusné. Na své konzoli se přeci nebudete bavit víc, když tu druhou očerníte.

Spencer mluví i o celé řadě dalších témat, jako je například příklon Nintenda k mobilním platformám či jaké jsou podle něj budoucí trendy v herním průmyslu. Velký potenciál vidí ve streamování a jako největší výhodu her jako formy umění uvádí kombinaci umělecké vize a interaktivity.

 

 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama