Phil Spencer hovoří o budoucnosti po Scorpiu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Phil Spencer hovoří o budoucnosti po Scorpiu

Phil Spencer hovoří o budoucnosti po Scorpiu

Pavel Makal

Pavel Makal

10
Reklama

Už příští týden se na trhu objeví PlayStation 4 Pro, vylepšená revize stávající vlajkové lodi společnosti Sony. Na jaře svou novinku jménem Switch začne prodávat i Nintendo, které v posledních letech působilo jako „ten třetí vzadu“. Microsoft oproti tomu vyčkává a svůj hlavní trumf uvede až za rok. Phil Spencer o něm však často hovoří, naposledy například pro server Game Informer.

Hlavním tématem rozhovoru byl tradiční životní cyklus konzolí a vliv, který na něj budou mít upgradovaná zařízení. Na otázku, zda Microsoft plánuje pravidelné vydávání výkonnějších revizí v kratších časových úsecích, nemá Spencer jednoznačnou odpověď. Na jednu stranu říká, že by nerad konzole přetvořil do podoby trhu s grafickými kartami, na kterém výrobci poměrně často vydávají nové modely. Daleko více v případě konzolí záleží na tom, strefit se do specifikace, která dobře zapadá do ekosystému televizí a her.

Podle Spencera není výhodné každé dva roky nabízet zcela nový hardware. Tím nejlepším zákazníkem je podle něj člověk, který si zakoupí jedno zařízení a k němu co nejvíce her. Takový přístup je pro Microsoft tím nejvýhodnějším. Zároveň se ale šéf Xboxu zdráhá mluvit o budoucnosti, zejména proto, že je podle něj nejistá. Spencer tvrdí, že zatím neví, jak bude vypadat další zařízení po Scorpiu. Společnost o něm už samozřejmě uvažuje a sleduje spotřebitelské trendy, snaží se najít rovnováhu mezi poskytnutým výkonem a cenou konzole.

Otázku konzolových generací v minulosti oslovil také například Aaron Greenberg, hlava marketingu Xboxu. Podle Greenberga leží budoucnost v absolutní eliminaci generačních cyklů. Namísto toho vidí smysl v budování ekosystému zařízení a knihovny obsahu, která bude kompatibilní napříč celou rodinou systémů. Projekt Scorpio je prvním krokem k takové budoucnosti, protože se nejedná o novou generaci v pravém slova smyslu a veškeré hry i příslušenství, které už vlastníte, budou s novou konzolí kompatibilní.

Spencer se v rozhovoru také dotkl rozdílu mezi PC a konzolemi. Uznává, že hry budou vždy na PC vypadat lépe, protože samotná platforma, umožňující kontinuální vylepšování hardwaru, nabízí hráčům volbu, kolik chtějí do svého zařízení investovat a jak dimenzovat jeho výkon. Zároveň si ale nemyslí, že by majitelé konzolí o něco přicházeli. Jako příklad uvádí poslední díl Gears of War, který si koupíte jen jednou, ale můžete jej hrát na PC, na konzoli v HDR na velké televizi, s přáteli na obou platformách a s gamepadem či na klávesnici a myši. Microsoft a Xbox jako platforma chce podle Spencera poskytnout hráčům co nejvíce možností, pro které se mohou rozhodnout.

Pochvaluje si i prodeje Xbox One S, kterému neuškodilo ani současné představení nadcházející silnější konzole. Spencer zároveň vzpomíná na minulou generaci, která poprvé nabídla HD rozlišení a tím přinesla skutečnou revoluci. Právě rozdíl mezi předchozí a současnou generací podle něj zdaleka není tak markantní, jako tomu bylo při přechodu z prvního Xboxu na Xbox 360. V současnosti často rozebírané rozlišení 4K ani HDR podle něj nejsou stejně přelomovými technologiemi, i tak ale činí hry a filmy krásnějšími, než kdy dřív.

Závěr rozhovoru pak patří bilancování dosavadních Spencerových úspěchů. Současný šéf Xboxu převzal svou pozici v roce 2014 po Donu Mattrickovi, který z firmy odešel po nepříliš úspěšném uvedení Xboxu One. Spencer spíše než o sobě mluví o úspěších, kterých se jeho značce podařilo dosáhnout.  Chválí spolupráci s vývojářskými týmy a vzpomíná na hrdost, kterou cítil letos při odhalení Scorpia. S úsměvem dodává, že mu výstupy na pódium na velkých akcích nejsou moc příjemné, protože si dobře uvědomuje, jak málo ve skutečnosti sám dělá.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama