Zpět na článek

Diskuze: PC verze Gears of War 4 dostala 248GB patch

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
18. 2. 2017 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: A ty si jako myslíš že si budu kupovat 2TB disk jenom abych na něm měl ňáký přiblblý hry nebo co? :-D Já mam přes 3TB dat (to je nahromaděný asi za 15 let co se zajímam o PC) a to už jsem to promazal, o nic z toho nechci přijít, rozhodně si nebudu kupovat 2TB disk na hry. A navíc jak už jsem psal, k čemu nám jsou ty super rychlý SSDčka, když už se na to pomalu nevejde ani jedna hra?
@Jay7485: Vážně ti přijde adekvátní zažrat 50GB zvukem, kvůli tomu aby se ušetřilo půl promile výkonu co by to sežralo kdyby byl zvuk normální MP3? Je směšný mít ve hře nekomprimovanej zvuk, jasně, ušetří to výpočetní výkon, ale hry využívaj sotva pár desítek procent z kapacity CPU, tak proč bych měl řešit náročnost přehrávání ňáký MP3, nebo jinýho kompresního formátu? Zvukově ve hře mezi 320 kbps MP3 a WAVem nemůžu poznat žádnej rozdíl. Mnohem důležitější je kvalita samotný nahrávky, což je právě ten kámen úrazu proč zvuk zní hrozně. 50 GB místa opravdu nestojí za pár procent výkonu, nehledě na to že co to ušetří na výpočetnim výkonu, to to zase prožere na neustálym načítání z disku do ramky a tak furt dokola, prostě zbytečná nabobtnalost her ubližuje ve výsledku všem a já se fakt nechci dožít doby kdy se budou hry kvůli velikosti zase načítat 5 minut jak někdy před 15 lety. :-D Stačí mi že Fallout po tom "HD" updatu startuje asi jako Windows Vista na Pentium trojce. :-D Přitom to tam předtim skákalo prakticky okamžitě, tohle ti za to vážně stojí?

@RomiDush: Já koukal jako magor když začaly vycházet hry na 3 CD a pak na DVD, to jsem taky nechápal, protože jsem v tý době měl v PC 2GB disk, pozdějc jsem přešel na 40GB, pak jsem přidal ještě 80GB a pak jsem docela dlouhý roky vydržel s jednou dvěstěpadinou, do doby než začaly vycházet filmy a seriály ve vysoký kvalitě, od tý doby se to pěkně plní, nedávno jsem třeba mazal asi 500 GB seriálů u kterejch vim že na ně nikdy znova koukat nebudu. :-) Ale i tak má moje složka se seriálama furt 853 GB a filmy a seriály celkově skoro 2TB, teď poslední roky jak maj ty hry desítky GB tak už ani nemam chuť to archivovat, většinu z nich stejně hrát znova nikdy nebudu a když v budoucnu nebude fungovat steam, tak se na to prostě vyseru než abych archivoval 20 terra her. :-D

@UnreAll: 64GB je furt dost směšná kapacita, dáš si tam ňákou hudbu a tak a je to v hajzlu. Já už jsem začal dokonce dělat to že si do mobilu zkomprimovávam hudbu na 256 kbps (stejně to degraduje mizerná zvukova v mobilu) aby se tam toho vešlo co nejvíc, protože jestli něco nesnášim, tak to když nevim co mam poslouchat někde na cestách, protože to mam všechno oposlouchaný. Většina lidí si jak cvoci dávaj do mobilu jenom konkrétní skladby a nikdy neslyšeli celý to album ze kterýho to je.
Ale vzhledem k tomu že mě nezajímaj mobilní hry, tak mi 16GB interní a 32GB externí paměti v mobilu celkem stačí. Ale pár giga maj jenom blbý offline mapy od seznamu.
Samozřejmě podstatný je používat v mobilu přehrávač kterej umí přehrávat normálně posložkách, stejně jako ve Windowsu, bez toho bych se na ňákej mobilní poslech dávno vykašlal, ty časy kdy jsem seděl tejden v kuse u PC a vyplňoval id3 tagy už něchci nikdy znova začít, dneska je to fakt super s androidem a jinejma OS, že si můžu nainstalovat přehrávač kterej umí přehrávat po složkách, přitom starý MP3 přehrávače tohle uměly prakticky všechny, nechápu proč se tahle funkce na dlouhou dobu vytratila, byl jsem tak na to zvyklej roky, pak jsem si koupil nokii (ještě hloupou) a najednou jsem musel vyplňovat id3 tagy jak magor a že to je pakárna, stačí u jednoho alby napsat jméno interpreta trochu jinak a hned je to zařazený uplně jinde než u ostatích alb tý kapely. Prostě pakárna na druhou. U oficiálně kupovaný hudby už v MP3 by tohle snad mělo bejt už vyplněný, ale nebudu kupovat hudbu v MP3 jak ňákej hoper, kupuju normální CDčka a archivuju ve wavu nebo flacu.

Ale tohle plejtvání místem a kašlání na optimalizaci nás přivede někam kam se fakt nechci dostat, za pár let budem rádi vzpomínat na to že měly hry 60GB, to vám povídam. Přitom je to uplně proti veškerejm programátorskejm zásadám, všechno má bejt vždycky co nejjednodušší a nejefektivnější co to jde a ne naopak jako dneska. Koukněte na takovej Crysis, ta hra se vejde na dvouvrstvý DVD a přitom je graficky furt na úrovni většiny současnejch her. Až se budou disky strkat rovnou do PCI slotu a budeme mít jenom SSDčka (což bude v budoucnu nutný pro práci s mnohagigovejma složkama a souborama, ňáký SATA se může jít zahrabat se svojí rychlostí), budeme mít všichni gigovou přípojku, tak prosim, pak to nebudu tak hrotit.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
16. 2. 2017 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: nebo kvalitní textury, fullHD video, kvalitní zvuk s nízkou kompresí, nebo spousta dalších důvodů, který si prostě dneska můžou dovolit, aby hra 1. vypadala líp, 2. jela líp (nemusela dokola dekomprimovat blbosti) ...

co se programování týče, tak samotnej kód hry bude mít procento z celkové velikosti, ale to by sis uvědomil sám, stačilo se jen trochu zamyslet ;)

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
16. 2. 2017 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ctenost vole, ctenost a jedno, jak uz.. za tohle by se snad jednou zastydel i Tomik Zveledebil.. treba to kluci dotahnou, az na Alzu za Tupcekem..

RomiDush
RomiDush
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheSibep: S hraním jsem začal později, jsem ročník '91, takže asi tak :)

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jay7485: Tohle je mi jasné, občas se naopak divím, jakou nádheru do těch "pár" gigabytů autoři dokázali nacpat. Spíš mě překvapují patche velikosti mnoha GB. Pokud nejde o nějaký HD upgrade, tak to moc nechápu. Na zvuku a texturách, (což zabírá většinu místa) a na modelech (což zabírá většinu z toho zbytku) přece není potřeba měnit tolik, aby to mělo třeba 10 GB. Řešení bugů a plynulosti hry by mělo být spíš v jádru programu a ne v grafickém a zvukovém obalu.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic proti zvětšování velikostí her, ale nechápu, jak může mít GoW4 100 GB, což je srovnatelné s velikostí Star Citizena, až vyjde a je to stále o dost větší než Zaklínač 3, který má obří open world.
To je prostě lenost programování, anebo chyba v enginu.

davidjaho
davidjaho
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jenom velikost hry kolem 50GB mi přide jako drzost.

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
16. 2. 2017 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No TĚ PÉRO!!!

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
3. 3. 2017 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Ona ta Lara je zrovna docela blbej příklad, protože až na poslední díly měla Lara vždycky příšernou grafiku. ;-) Ale koukni se třeba na Mafii, to se dá bez problému hrát i dneska.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
19. 2. 2017 00:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Na focení mam Panasonic G7 s objektivem 12-60mm, kdo mě zná, ví že to je fakt uplnej unikát a výjimka když já něco vyfotim mobilem. :-) Mobil používam hlavně jako náhradu dřívějších MP3 přehrávačů, protože tam už nejde nic rozumnýho za rozumný prachy dneska koupit.
Možná má iPhone dobrej zvukovej výstup, ale uvědom si hlavně že poslech na mobilu je dost nenáročnej, tim nebudu krmit aparaturu a když jedu třeba vlakem, nebo jsem v MHDčku, tak rozdíl mezi 256kbps a 320kbs MP3 nepoznam, natož rozdíl mezi flacem a MP3.
To co slyšíš pravděpodobně neni způsobený kompresí, ale tim že dnešní nahrávky jsou prostě neskutečně nekvalitní, maj nízkou dynamiku a všechno je to uměle digitálně zesílený hlavně (určitě jsi slyšel o tzv. loudness war) aby to hrálo nahlas, u takovejch nahrávek je pak opravdu jedno jeslti je to MP3 nebo FLAC/WAV, věř mi, já se celkem považuju za audiofila, tohle řešim docela dlouho. Nemá moc význam při dnešních mizernejch nahrávkách poslouchat na mobilu FLAC. Bitrate kdy už je komprese opravdu slyšet a je to fakt humus je tak 128 - 160 kbps, 192 už se dá pro nenáročnej poslech použít a 256 je uplně v pohodě, samozřejmě nemluvim o poslechu na kvalitních bednách se zesilovačem, 95% lidí má u PC ňáký chcrhlátka od Geniusu a budou tvrdit že nic jinýho než flac se nedá poslouchat, to mam uplně nejradši takový lidi. :-)

Arkham Knight jsem nehrál, o nepovedený, zabugovaný hry nemam zájem, u takovejch her je dost možný že 8GB RAM nestačí, kvůli tomu že odflákli ňákou hru si určitě nepoběžim pro další ramku. :-) Já upgradoval ramku kvůli Wolfensteinovi v roce 2014, tam 4GB nestačilo a občas to padalo, podle využití ram to nezažere víc než tak 5 - 6 GB, iD Tech engine je asi to nejžravější na RAM co jsem viděl, to by mě teda zajímalo jak zprasili toho Batmana že mu nestačí 8GB RAM. :-D

Nevim jak hnusně na tebe působěj hry z roku 2008, ale já tam kromě přidanýho postprocessingu nevidim žádnej grafickej rozdíl oproti současnejm hrám, spíš naopak, tehdejší hry se mi většinou líběj víc, protože tenkrát ještě dělali takovou tu pravou surovou grafiku, dneska jsou hry rozmazaný a přepálený blurama a jinejma kravinama a když všechny ty motion blury, chromatický vady, DoF a podobný kraviny vypneš, tak zjistíš že ta hra je vlastně docela hnusná, tyhle efekty zakazuju v každý hře, pak teprve uvidíš skutečnou grafiku. Jo jako, zlepšily se modely obličejů, ale to je asi tak všechno. ;-) K čemu je mi lepší obličej když v tý hře vidim rozmazaně všechno co je ode mě dál než 20 metrů (Hitman....)

Mimochodem ten úžasnej a oslavovanej soundtrack k Doomovi je tak příšerně nahranej že se to na slušný aparatuře vubec nedá poslouchat, to je fakt docela škoda. Myslel jsem že je to ňákej nepovedenej rip ze hry, tak jsem si to koupil normálně na Google Play a nepomohlo to, je to zase nahraný prasácky s nízkou dynamikou a maximální hlasitostí, prostě humus. ;-)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
19. 2. 2017 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Virtuální paměť vypnout nemůžeš, protože pak půlka věcí přestane fungovat, přsto se tahle rada furt šíří po internetu jak mor, zajímalo by mě kdy to vzniklo tenhle nesmysl, myslim že o tom psali v časopisech tak kolem roku 2005. :-D

Tim rozmazánim jsem nemyslel jenom motion blur, dnešní hry jsou prostě celkově rozmazaný, ve starejch hrách jsi všechno v dálce viděl ostře, dneska je to prostě rozmazaný, protože ten postprocessing je do her tak zažranej že to ani celkově vypnout nejde. Třeba u Falloutu 4 jsem tu rozmazanost řešil docela dlouho, je potřeba zakázat všechny ty blury v texťáku s nastavenim grafiky a dát si tam mód na doostření grafiky, pak to vypadá výborně. Bohužel u hodně dnešních her to nijak řešit nejde a třeba u toho Hitmana je to prostě rozmazaný a nic s tim nenadělam, z grafiky dnešních her bych blil.
Já hlavněk kvalitu grafiky neposuzuju podle počtu polygonů a množství efektů, pro mě je hlavní aby byla grafika správně stylizovaná a aby mě neobtěžovala, což mě právě v novejch hrách často obtěžuje když musim neustále vypínat ty chromatický vady a jiný zvěrstva. U starejch her to prostě dáš všechno na plno a vypadá to pěkně, to už dneska nefunguje, musim se v těch efektech fakt hrabat a řešit co kterej dělá.
Prostě tak do roku 2007 se grafika opravdu vyvíjela skokově a každý vylepšení mělo podstatnej vliv, od roku 2008 už se jenom přidává postprocessing, tak to prostě je u většiny her. A vygoogli si co to je loudness war, díky tomu CDčka třeba z roku 92 hrajou luxusně, proto se u starší hudby vyplatí sehnat starý neremastrovaný verze aby to mělo ještě dobrej zvuk. Jak jsi psal že jsem jeden z těch co si myslí že dřív bylo všehno lepší, no tak ono to tak ale v hodně věcech opravdu je. Hudba měla lepší zvuk, hry byly zábavnější a GRAFICKY PERFEKTNÍ NA SVOJÍ DOBU, ne jako dneska.
Chápu že jsi asi fanoušek technologií a všeho novýho, to já jsem taky, ale nesmíš všechno nekriticky přijímat a oslavovat. Já bych se třeba rád dožil doby kdyb bude u hudby ňáká norma na dynamiku a zvukovou kvalitu, podobně jako jsou takový standardy u filmů, to by bylo fakt super. A opravdu to neni tim jestli je ta nahrávka v MP3 nebo ve WAVu jak si myslíš, je to tim že je to příšerně nahraný. Jestli slyšíš mezi 320 kbps MP3 a WAVem rozdíl, tak jenom kecáš. Najdi si o tom něco, ani lidi co se považujou za audiofily to nepoznaj při namátkovym slepym testu kdy nevěděj která nahrávka je která. ;-)

PS: Pokud nechceš vidět že jsou dnešní hry hnusný, tak to prostě neuvidíš, protože když tomu fakt věříš, že kvalita grafiky odpovídá tý velikosti hry, tak pak se nedá nic dělat, to ti asi nevysvětlim.
Uplně jsem z toho dostal chuť si zahrát FarCry 1. :-)

muj oblíbenej obrázek http://imgworld.cz/s3/4MCCukEvTD.jpg

PS2: Na Laře se mi líbí hlavně ten vývoj že místo směšný karikatury se vzhledem Angeliny Jolie je tam teď konečně pěkná ženská. :-)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
18. 2. 2017 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sorry za megakoment, ale fakt si to přečtěte, dává to smysl :-D

RomiDush
RomiDush
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnes se nestahuje patch na hru, ale vypadá to, že hru stahujete na patch...

Vtipná věc, můj úplně první herní PC měl všeho všudy 20GB HDD (cirka před 16 lety), říct mi tehdy, že bude mít hra patch 250GB na původní hru o 50GB, asi bych na vás koukal jak z jara... a popravdě, koukám stejně i teď.

Jay7485
Jay7485
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Přesně tak. To je přesně ten důvod, proč měl první Titanfall na PC kolem 70GB. Hra samotná neměla ani 20GB. Zbytek byl nekomprimovanej zvuk, aby se nemusel pořád dekomprimovat při přehrávání a uvolnili se tam systémový prostředky pro plynulejší běh hry. Neni vyloučeno, že jiný hry k tomu přistupujou podobně.

Takže lidi co si stěžujou na velikost hry, se daj pochopit... Kolikrát se to dlouho stahuje a zabírá to disk. Ale když slyšíš že to je proto, že jsou vývojáři prasata, tak to znamená "Vim o tom hovno, ale chci bejt hlasitej."

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LOL.
Čekejte, až to bude ten podvodník, co se za mě v MS vydává, komentovat...He.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Proč my měla hra, která vypadá hůře než takový BF1 a také zní hůře, mít o několik desítek větší velikost?A že v BF1 je tuna 1080p cutscén.Zrovna v audiovizuálu by měl jít BF1 příkladem.
To samý u Uncharted 4.
Je mi jedno, že se velikosti her zvětšují.30-50 GB není dnes problémem.
Můžeš mi ale říct, co lze podporovat na 248 GB updatu, který je stejně jako Forza Horizon 3 špatně vydaný a rozbíjí hru?

Lesantom
Lesantom
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Holy s... :O

ekatake
ekatake
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hrej bulvar zase uraduje. Jaydee sa moze priučiť

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fuk jestli je to fake nebo ne, když má patch desítky giga, tak by měly padat hlavy v těch vývojářskejch studiích. Měli by nést zodpovědnost za svojí práci a měli bysme mít možnost zprasenou hru reklamovat, stejně jako vadnej výrobek. Pokud mi to hry servírujou každej tejden patche který maj 50 giga, tak je to podle mě důvod k reklamaci a vrácení peněz. Ta velikost her stoupá skoro exponenciálně, ale HDD jsou furt +/- stejně velký, v roce 2009 jsem kupoval 2TB disk a teď nedávno jsem k tomu akorát přihodil další 3TB, to jako za 5 let když budu chtít hrát hry budu muset mít 50TB jenom na hry? A k čemu že mi pak vlastně je to SSD? Jenom na OS? Prostě dnešní vývojáři jsou totální prasata a neměli by za tohle dostat zaplaceno.
Ještě bych byl ochotnej to tolerovat kdyby mě ty dnešní hry uplně ňák možnostma a grafikou oslňovaly, ale ono to vypadá stejně, ne-li hůř než 5 let starý hry, proč se tenkrát vešla hra na dvouvrstvý DVD a dneska má 60GB i tetris? Dyť ty hry jsou furt stejný obsahově i graficky, měněj se jenom rozmazávací efekty a to přece nemůže mít žádnej vliv na velikost.

Lex_
Lex_
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@InkCZ: jsou to hlupáci, nabíhaj na každou kachnu...

hans999
hans999
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: Mám iOS už 7. rok a poprvé jsem ucítil nedostatek místa u 16GB verze někdy na iPhonu 5. Upgraduju jednou za 2 roky. U iPhonu 4 jsem neměl problém, ale třeba na iPhonu 6S 64GB mám už jenom necelých 50% volného místa. A to používám skoro pořád stejný aplikace, občas zkusím nějakou hru, ale většinou hraju 2D hry. A písniček tam mám asi tak 200. Pokrok jde asi hodně dopředu, proto u iPhonu 7 není 16GB verze. Nedovedu si představit, že bych měl méně než 32GB.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC verze Gears of War 4 dostala 248GB patch

bum rovnou do pusy, bum rovnou do pusy :DDDDDD

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ekatake: Všichni vědí, že je to jen chyba...Která se nestala poprvé.Hra samotná už má i s updaty velikost 100 GB.Stejnou chybu dělali i Machine Games, když měl Wolfenstein: TNO velikost 50 GB i přes ohavné textury.

Kubaxx
Kubaxx
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten kdo má jen 500gb hardisk musí mit radost :D

ekatake
ekatake
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: precitaj si clanok dement

Reklama
Reklama