PC hráči často čekají až na slevy
Studie americké společnosti NPD Group, která se zabývá výzkumem trhu a amerických zákazníků, potvrzuje že až polovina PC hráčů s koupí hry čeká až na slevovou akci. Digitální obchody jako Steam, Humble Store nebo GOG si jsou tohoto chování vědomi a často své zákazníky slevovými akcemi zásobují.
Ze studie Understanding PC Gaming 2014 také vychází, že hráči, kteří si tituly kupují v digitální podobě, jsou mnohem méně ochotní za hru zaplatit plnou cenu. Takovéto chování má negativní vliv na výdělečnost v rámci trhu - hráči zajímající se o nový titul očekávají, že brzy přijde slevová akce a s nákupem počkají.
„Očekávání zákazníku může být tou největší překážkou ve zvýšení utrácení ve sféře PC hraní," uvádí analytik Liam Callahan ve studii a radí, ať vydavatelé i obchodníci s tímto očekáváním zákazníků lépe nakládají.
Další zajímavé údaje z americké studie poukazují na dvojí trh na PC. Zhruba 56 % hráčů s počítači hraje casual hry (v této skupině bychom nalezli ve valné většině hráčky), 44 % se pak věnuje specifickým žánrům jako RTS, MMO, letecké simulátory, závody, RPG, střílečky, akční adventury a sportovní hry (zde se naopak převyšují hráči - muži).