Zpět na článek

Diskuze: Pachter: Letos se prodá víc Switche než Xboxu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Dominik the Thief
Dominik the Thief
Level 8 Level 8
Hlavní platforma: PlayStation
5. 7. 2017 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Moje zkušenost s Applem je tedy jiná, než popisuješ. Troufám si říct, že jsem byl kdysi Apple hater a z lidí, co jej měli, jsem si dělal legraci, protože jsem je považoval za trubky, co nerozumí technice a platí kvantum peněz za nic. To mi ale vydrželo jen do doby, než jsem trochu zestárl a dostal do ruky 2nd gen iPad. A spadla mi z něj čelist. Do té doby jsem viděl tuším pouze GalaxyTab a tohle zařízení bylo zhruba tak o světelný rok lepší - úplně ve všem. Fascinovaně jsem si skládal hudbu v GarageBandu a stříhal s ní videa v iMovie a všechno to prostě krásně plynule a bezproblémově fungovalo. Za týden jsem pro něj šel do obchodu. A pak už to šlo poměrně rychle...Macbook za další půlrok a iPhone za rok. A od té doby jsem byl chycený...

Teď k tomu co píšeš: Galaxy S8 vs iPhone 7 - srovnáváš telefony z různé generace (jiného roku vydání). Pokud chceš srovnávat, srovnej s iPhonem 8 (nebo jak se bude jmenovat) co představí v září. I tak je procesor A10 v iP7 stále v single-core mnohonásobně výkonnější než ten v GS8, a v multicore zaostává zrhuba o 1%. A real-life testy, tam většinou iP7 vítězí (díky optimalizaci OS). Ve skutečnosti je A10 stále jeden z nejlepších mobilních procesorů na trhu. Subjektivně se mi líbí u S8 o něco více foťák, samozřejmě displej, iPhone má naopak o 3 třídy lepší zvuk. Jsou to velmi vyrovnané telefony (kromě displeje/designu), jen jeden je jaksi o generaci starší :)

Co se Macu týká, hlavní kouzlo není ve zpracování (které je excelentní) nebo ve výkonu (který je skvělý) ale v systému. OSX je totiž ušitý na míru hardware, o čemž si Windows (bohužel) můžou nechat jenom znát a na výkonu a optimalizaci je to sakra poznat. A tak i kolikrát papírově rychlejší systémy s Win zaostávají při reálné práci dost pozadu. A to nezmiňuju stabilitu, která je pro uživatele co přechází z Win až nepochopitelná. Alespoň pro mě byla a ani po roce jsem nemohl věřit, že počítač běhá stejně, jako v den, co jsem ho vybalil z krabice…Win na pracovním Lenovu měly už tou dobou 2 reinstalaci. A věci jako defragmentace, údržba registrů, aktualizace antivirů, malware kam se podíváš - to na Macu neznáš. Je to jiná uživatelská zkušenost a klidně za ní zaplatím i dvojnásobek, aby to tak zůstalo.

Když to shrnu - Apple je skvělá symbióza HW a SW, kterou nikdo jiný zatím neumí nabídnout (i když Microsoft se poslední dobou pochlapil a nové Surface Pro vypadá skvěle). A Nintendo - to je také super, protože sice HW neumí, ale hry jsou esence čisté zábavy.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
5. 7. 2017 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže trocha ekonomické základky:

Jakýkoliv výrobek se v (tržní volné ekonomice) prodává za cenu, za kterou si ho jsou ochotni zákazníci pořídit. Najít rovnováhu mezi maximální cenou, za kterou si výrobek koupí maximální počet lidí, je uměním (vědou?) cenotvorby čehokoliv.

Jsou-li zákazníci v dostatečném množství ochotní zaplatit 30 tisíc Kč za mobil, je to proto, že u tohoto výrobku vnímají cenu jako adekvátní jeho hodnotě. Co je tou hodnotou? Tak to je velmi subjektivní, ale shodují se na tom evidentně miliony lidí.
A podobně je to s Xbox One X, PS4 Pro, Nintendo Switch nebo třeba s grafickou kartou do PC za 40 tisíc a automobilem za 4 miliony.
Pokud vy osobně hodnotu za danou cenu nevnímáte, je to v pořádku -- výrobek si nekoupíte.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
4. 7. 2017 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schmauz: Osobně si myslím, že ta nenávist k Applu je úplně mimo (a to rozhodně nepatřím mezi jejich fanoušky). Ano, jejich výrobky bývají papírově slabší, než konkurence, ale v praxi je to většinou úplně jedno. Jediné, co se u Applu dá pořádně kritizovat jsou ty jejich nechutné marže.

Nocto
Nocto
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schmauz: hluboce se omlouvam, vonku je cez 28°C a ja som nad 22°C uplne nepouzitelny, a k tomu tie piva, mas pravdu preto mam nintendo 3ds a new nintendo 3ds doma k svojmu PC, lebo mi to pride ako najlepsia kombinacia, skoda len titulov koli ktorym by som bol ochotny/nuteny si kupit PS4 pro (Kingdom Hearts, Final Fantasy, World Of FF, Dragon Quest builders, Crash Bandicoot N Sane and others coming soon)

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator5552: PS4 není pro Switch vůbec žádná konkurence. Je to jiná platforma. Obě mají své hry a své publikum. Nejlepší je vlastnit oboje, pak člověku nic neunikne.

Btw. srovnání s Apple se mi velice líbí. S tím rozdílem, že já si opravdu myslím, že Apple prodává velmi kvalitní věci za zcela adekvátní cenu. Stejně jako Nintendo.

Vrzalík
Vrzalík
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden za 18 a druhý za 20 bez 2! Tyto firmy si nemají co vyčítat. Jedna má jen exkluzivity a to především japonské, portfólio AAA západních third party her prakticky neexistuje, druhá má pro změnu jen multiplatformní tituly bez exkluzivit. Popravdě řečeno nekoupil bych ani jednu.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
6. 7. 2017 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dom: no možná bude problém v tom, že tebe dostanou úplně kraviny :-D já měl první Apple zařízení ipad 4. Generace a spíše mě to zařízení omezovalo. Jo nějaký garážeband a podobně kraviny tam jsou, které v životě nezapnu, ale to co bych chtěl využít, to ipad absolutně nezvládl. Pro mě to bylo zařízení s velmi špatným prohlížečem, které jsem využil navíc na FB, twitter a YT... Nemělo mě na tom co dostat, spíše naopak, od té doby jsem přestal věřit těm kecum kolem Apple produktu, protože někteří přesně v chválili věci, které jsou úplně zbytečné a co je důležité, to se přehlíží

Co se týče toho srovnání Windows a Macu... Jako kdybych Windows denně nepoužíval, tak ok, ale mě ten os spadne průměrné tak jednou za rok, nemám žádný antivir, žádné defeagmentace nedělam, prostě nic a šlape roky jak na PC, tak aktuálně na notebooku bez problémů... Tohle mi přijde že je asi problém jen majitelů Macu, zatímco ostatní běží na Windows bez problémů a ještě k tomu nejsou omezení tim, co vlastně jde a nejde, na Windows totiž jde úplně vše, na Macu ne

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nocto: Jaké minihry? :D

90% západní AAA produkce působí jako minihra oproti hrám od Nintenda. A to myslím vážně. V hloubce a propracovanosti herních mechanismů je málokdo tak dobrý.

IDKFA
IDKFA
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Neřekl bych, že Wii nebylo žádná sláva -
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_consoles jen na to nebyl dostatek her. A to stejné se může lehce přihodit i Switchi. Zapomeňte na AAA tituly, co budou ždímat výkon mezigeneračních konzolí a na starých pojedou tak tak. Ty se na Switchi ani nehnou. A nůžky se budou do budoucna dále rozevírat.

Přenositelnost taky vypadá jako děsný hit, ale když si uvědomíte výdrž baterky... Na druhou stranu, jestli se na Switch přeorientuje publikum z 3DS, nemusí to dopadnout vůbec špatně - tam je to svět sám pro sebe už od začátku, ty nějaké velké multiplatformovky nezajímají - otázka je, jestli se jim bude chtít tahat taková velká placka místo relativně skladného 3DS.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator5552: takhle to nejde obecně říct, protože WiiU byl velký neúspěch a před Wii to taky nebyla žádná sláva. 3DS se prodávalo ze začátku velmi bídně, dokud nepřišla sleva. Apple má předražené telefony, které se prodávají dobře, ale taky na tomto zařízení v podstatě celá firma stojí. Ostatní produkty nemají tak drahé oproti konkurenci a ani nejsou tak výrazně úspěšné, jako telefony.

Mě osobně úspěch Switche docela překvapuje. Nechtěl jsem, aby Nintendo přineslo nějaký propadák na trh, co by je mohl položit, ale na druhou stranu ta cenovka je dost vysoká a s těmito prodeji dolů určitě nepůjde... Čekal jsem, že zájem o switch rychle opadne, i vzhledem k slabé nabídce her a cena klesne na nějakou přijatelnou hodnotu, ale zatím se neděje.

Predator5552
Predator5552
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu musím nechat že Nintendo umí prodávat. Je to podobné jako u Applu. Prodat milionům lidí něco co je stejné nebo dokonce horší než u konkurence za takové peníze. Opravdu super úspěch.
Tak snad vydělají dost aby příští stroj byl konkurence schopný s hlavní dvojkou na trhu.

jary.burian@hotmail.com
jary.burian@hotmail.com
Level 1 Level 1
6. 7. 2017 02:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jednomu prijde jako vyuzitelne zarizeni, tak druhemu se jevi jako srot. Pro me Apple nema co nabidnout, protoze denodenne pracuji se systemy, ktere apple nema. Kdyz jsem iphone mel, nabidl mi jen velmi zastarale prenaseni hudby a jinych dokumentu, tezkopadny uzavreny system a v neposledni rade nema zadnou vymozitelnost dnesniho sveta. Rychlonabijeni, bezdratove nabijeni, usb at micro ci usb-c, jack na sluchatka a tech veci je mnoho. Byl sem proste spokojenejsi s Androidem v rade Galaxy, kde mi nabidli za stejne penize vice muziky.

Nintendo Switch vubec nevnimam jako tablet z trznice. Oproti 3DS nebo Wii U je to opravdu dobre zpracovana konzole, kde hodnota je citit. Pokud se budeme bavit o hrach, tak nabidne sve exkluzivni tituly, ktere vycnivaji svou hratelnosti a pribehem nad ostatni. Jestli vam prijde vedle switche ps4 jako kus hodnotneho zpracovani tak tomu nechapu. Je to kus tmaveho plastu, ktery muze vypadat jako z trznice, ale stale vypada dobre. Vykonem Switch za PS4 a XOne tolik nezaostava. Jako handheld je to super vec. Jako domaci konzole je to dobra vec. To propojeni je top vec. Chybi jim vsak stale velka knihovna her a mnohem lepsi a vyuzitelnejsi ucet, ktery by se dal prenest. To se doufam do budoucna zmeni.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
5. 7. 2017 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně s odhadem pana Pachtera ohledně prodeje Switche (a prodeje Xboxu One pro tento rok) souhlasím. Je to ale snadné souhlasit s něčím, co je i potvrzené stávajícími odhady za poslední tři měsíce, co je Switch na trhu.
Tady si mimochodem můžete poslechnout přímo originál, ze kterého článek (přežvýkaný přes jiné servery) vychází:
http://youtu.be/mOyfqqxzEKc?t=498

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
4. 7. 2017 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeviR1: Ale no tak. Ať už si kdokoliv o Pachterovi myslí co chce, pořád je to uznávaná osobnost herního průmyslu a jeho názor určitou vypovídající hodnotu má. Nevím, co je bulvárního na tom, že píšeme o jeho názorech ;).

slahunekhynek@gmail.com
slahunekhynek@gmail.com
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Switch je samozřejmě perfektní doplněk k PS4... počkat, já jsem PS4 od března nezapl, protože pořád dohrávám hry na Switchi :D

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vrzalík: Souhlas.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
6. 7. 2017 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: Ne, zavání to názorem a tím, že každý nemá buď náladu, nebo prachy si pořád kupovat elektroniku od Applu díky té marži.
Proti Applu nic nemám.Jen mě často štve namyšlenost a nadutost některých jeho majitelů.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
5. 7. 2017 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: Sice mluvíš o zpracování u apple, jenže konkurence ti za stejné prachy poskytne taky kvalitní výrobek a spíše i v kvalitnějším zpracování... podívej se na Galaxy S8 vs. iphone 7, ten rozdíl je nesrovnatelný ve prospěch samsungu a cena je cca stejná. To samé u jiných vyrobků... nebo tobě přijde, že si u konkurence za stejné prachy kupuješ nekvalitní výrobky, nebo lacině zpracované? neřekl bych...

To samé u notebooku, kde apple už tolik nepřeceňuje, ale tady ten rozdíl orpoti konkurenci je mnohem markantnější. Konkurence má tenčí, výkonnější, lehčí notebooky, které jsou cenově srovnatelné, nebo i dražší, než macbooky.

O podpoře a optimalizaci bych moc apple nevyzdvihoval, protože ti sice dají update na starý ipad a starý mobil, ale ve skutečnosti ty updaty jen zpomalují zařízení. Aktualizace sice jsou, ale ve výsledku se je nevyplatí instalovat, protože získat málo a přijdeš o hodně. U Macbooku to je snad samozřejmost? Windows 10 můžeš mít i na 10 let starém PC/notebooku a podporu mají všichni bez výjimky. jakou teda má výhodu macbook? Stejně s rychlostí, kdy Windows 10 podává stejné, nebo lepší výsledky, ale musíš samozřejmě srovnávat stejné zařízení a ne macbook za 30 tisíc vs. notebook s windows za 14 tisíc :D to je asi největší problém pohledu lidí na tohle, když srovnávají nesrovnatelné zařízení a obecně lidem přijde Mac rychlejší, protože to srovnají se svojí plečkou doma

DeviR1
DeviR1
Level 1 Level 1
4. 7. 2017 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu co nám má tento článek sdělit. Jak je uvedeno, Microsoft prodejnost své konzole neuvádí, takže může přijít jakýkoliv "analytik", vysypat z rukávu svůj odhad založený na jiných odhadech a ve finále to nemá ani jak ověřit. Takové články teda udělají nakonec jen službu PS4 fanboyům, kterých už pod mým komentem pár je a další už jsou na cestě. Nevím jestli je to odchodem Jirky, ale v poslední době se tu objevují články fakt o ničem podobné bulváru. Hlavně že máte pár desítek tisíc navíc od komunity.

Nocto
Nocto
Level 1 Level 1
3. 7. 2017 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sony si ide po svojom s AAA tituly, nintendo si ide po svojom a ma svoje minihry, micorsoft si ide po svojom a ma svoj Windows... pockat nie microsoft kopiruje to co robi sony

Reklama
Reklama