Originální soutěž o...pracovní příležitost?!
Těžko říct, proč se víceméně všechny zajímavější promo kampaně musí odehrávat za oceánem v USA a některá z nich nedorazí alespoň jednou do Evropy. Možná je to tím, že jsou lidé v USA tradiční reklamou tak přesyceni, že už na ně nezabírá a marketingové kampaně tak musí být čím dál více agresivnější, zajímavější, či originálnější. Jedna z těch, co nám připadá hodně originální, je velmi úzce spojena s filmem The Pursuit of Happyness, v němž Will Smith alias Chris Gardner dostane po různých patáliích jedinečnou šanci splnit si v práci své celoživotní sny. Společnost Columbia Pictures se rozhodla, že je něco podobného realizovatelné i ve skutečnosti a vyhlásila soutěž, v níž mohou účastníci vyhrát nejenom účast na premiéře filmu a výlet po Los Angeles, ale i pracovní nabídku ve známých firmách, či společnostech včetně Gap In.c, The Hollywood Reporter, Morgan Stanley, NBC, NFL, People, SCEA (Sony/PlayStation), či Yahoo!
Soutěž je jako obvykle určena pouze občanům USA, kteří musí splnit řadu dalších, poměrně přísných, podmínek. Základem je však natočení a zaslání pětiminutového videa, kde má člověk presentovat sám sebe, říci proč si myslí, že je na danou práci vhodný, proč by chtěl v dané firmě pracovat, jako jsou jeho přednosti i nedostatky a podobně. Uzávěrka pro zaslání těchto videí je dneska, takže i kdyby se chtěl kdokoli z vás vydávat za Američana, aby se mohl soutěže zúčastnit, tak má smůlu. Stejně by mu vítězství nijak nepomohlo. Podmínkou získání pracovní nabídky od výše zmíněných společností je totiž pracovní povolení v USA a doklad o minimálně středoškolském, ale ještě lépe vysokoškolském, vzdělání. Tak jako tak jde o velmi zajímavou formu promo kampaně, která by se určitě chytla i v Evropě. Možnost zařídit si touto cestou takovou menší brigádu v SCE Europe během launche PS3 příští rok v březnu by z našeho pohledu nebyla vůbec špatná.