Olympijský summit se zabýval esportem
Svět se pomalu připravuje na nadcházející Letní olympijské hry 2020 v Tokiju, ve švýcarském Lausanne se o víkendu při té příležitosti konalo osmé zasedání Olympijského summitu. Na přetřes kromě tradičně sportovních záležitostí přišel i esport. Olympijský výbor totiž stále více respektuje kompetetivní hraní her jako potenciální součást olympijských hodnot.
Tentokrát se o to konkrétně zasloužil prezident Mezinárodní cyklistické unie a zároveň předseda Esports and Gaming Liasion Group (relativně nově vzniklé skupiny pro provázání s esportem a hraním) David Lappartient. Ten navrhuje v rámci esportu a hraní her podporovat olympijské sporty a prosazování olympijských hodnot.
Olympijský summit tak došel k dvěma usnesením. V současném vývoji pohybových her a virtuální nebo augmentované reality vidí potenciál k implementaci do současného sportu, konkrétně v otázce sportovních her. Vyzdvihuje například fyzickou náročnost některých her zaměřených na pohyb.
Zároveň navrhuje, aby jednotlivé mezinárodní sportovní federace začaly aktivně pracovat s virtuálním zpracováním jejich sportů. Na druhou stranu si summit myslí, že by se sportovní hnutí mělo zaměřovat na jednotlivé sportovce a hráče spíše než na konkrétní hry. Od takového zaměření si slibuje propagaci zdravého rozvoje a životního stylu včetně péče o fyzické i mentální zdraví vrcholových esportovců.
Obecně by se měla dále prohlubovat spolupráce mezi olympijskými zástupci, esportem a hráči.