Odlišnosti remaku Dead Space zpozorujeme i v příběhu. Hra podle trofejí nabídne alternativní zakončení
I když to mezi novinkami grafického rázu zatím nebylo formálně stvrzeno, zdá se, že remake Dead Space nabídne vedle ray-tracingu i (ne)jednu příběhovou novinku. Podle zveřejněného seznamu trofejí z webu True Trophies lze ve hře odemknout i trofej s názvem Reunion, která má aktivovat, pokud projdete alternativní konec v libovolné obtížnosti. Remake prvního Dead Space přitom jiné zakončení mít neměl, neboť předloha jej také neměla. Pokud se na hru tedy těšíte, jedná se o další důvod, proč hru potenciálně vyhlížet.
- Seznam trofejí prozrazuje, že remake Dead Space nabídne i alternativní zakončení příběhu
- Jedná se tak o jednu z novinek, o které vývojáři zatím nemluvili
Jelikož je remake prvního Dead Space už téměř za humny (na PC, PS5 a Xbox Series ostatně vychází už 27. ledna), je asi dobré shrnout, co vše zásadního zatím víme. Pokud si např. hru předobjednáte na Steamu dostanete navrch všeho i verzi původního Dead Space 2, takže až remake dokončíte, můžete dále kráčet v započatém příběhu. Navíc, když už hovoříme o PC, samotné požadavky pro spuštění hry byly také dávno zveřejněny. Jejich plné znění včetně dvou grafických režimů pro konzolové verze můžete dohledat např. zde.
Co by to mohlo být více zajímavé zejména pro hráče, kteří s prvním Dead Space neměli zkušenost, je samozřejmě ale dabing, potenciálně i přidání New Game Plus. Ačkoli totiž platí, že Isaac Clark původně nemluvil (alespoň v první hře), v nové iteraci již hlas mít bude. K jeho namluvení se po vzoru druhého a třetího dílu vrací dabér Gunner Wright, přičemž zopakování své role se ujme třeba i herečka Nicole Brennan coby Tanya Clarke z Dead Space 2.
Ve světle jiných změn se dále ukázalo, že velkou změnou projde i hratelnost s větším otevřením herního světa. Největší potenciál, který vývojáři v tomto směru odhalili (a možná i kámen úrazu v závislosti na zpracování), je systém Intensity Director. Tento mechanismus náhodné generace událostí, které se ve hře dějí, má měnit úroveň napětí po celou dobu a má sloužit tomu, abyste zažívali efekty, jako jsou praskající trubky či náhlé útoky nekromorfů, a to i ve vyčištěných částech Ishimury.
Jde-li o procházení lodi jako takové, pozměněné bude čas od času i vyprávění pomocí prostředí. Místo toho, aby docházelo na nalézání již hotových předmětů, jako jsou např. zbraně, budou hráči např. svědky momentů, kdy si Isaac podomácku postaví ikonický řezák nebo sebere stázový modul z rozřezané paže člena posádky. Navíc, když hovoříme o úpravách, důležité je nezapomenout i na vylepšené porcování nepřátel nebo systém ALIVE. Akronym pro Adrenalin, Limbic System Response, Intelligent Dialogue, Vitals a Exertions totiž podle vzkazku autorů zážitek ještě prohloubí, neboť upraví Isaacovo dýchání, tep či jeho hlas dle toho, v jaké fyzické a duševní kondici zrovna je.