odesli-byste-z-byznysu-ptal-se-vyvojar
Novinka "Odešli byste z byznysu?" ptal se vývojář

"Odešli byste z byznysu?" ptal se vývojář

Ondřej Švára

Ondřej Švára

Reklama

"Jaká je vaše hlavní motivace pro to, abyste se stali nezávislými indie vývojáři?" Takovou otázku položil nezávislý tvůrce Daniel Fedor svým kolegům převážně z mainstreamové branže a většina z jeho 128 respondentů jako hlavní problém svého současného zaměstnání uvedla stále větší tvůrčí nesvobodu. Právě kvůli ní by byla ochotna v budoucnu velké firmy opustit a založit si vlastní studia.

Necelá polovina (47 procent) pak uvedla, že ji indie scéna láká i proto, že se svým tvůrcům evidentně neodměňuje pouze penězi, ale také určitým pocitem opravdového autorství a hrdosti na svou vlastní práci. Naopak mírná nadpoloviční většina (53 procent) uvedla, že i přesto do indie scény zatím nepůjde, protože se bojí ztráty životních jistot.

Indie scéna se každopádně finančně mírně zvedá, známe data z USA. Tam se situace zlepšuje hlavně u menších týmů, kde si každý člen studia loni polepšil průměrně o šest tisíc dolarů. Ročně tak přinesl domů už 27 tisíc dolarů. Jednotlivci-samotáři jsou na tom hůř, jejich situace se za loňský rok nijak nezměnila a průměrný roční příjem u nich činí jen jedenáct tisíc dolarů.

Nejznámějším přeběhlíkem do indie scény je zatím Richard Garriot, tvůrce legendární Ultimy. V září 2009 založil studio Portalarium za účelem vývoje a publikování online sociálních her, samostatných virtuálních světů a doplňkových internetových služeb. Portalarium cílí vývoj na sociální sítě jako Facebook a MySpace, na mobilní platformy iPhone, IPAD, Android, na prohlížeče a na PC hardware.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama