Objevují se první modifikace pro Starfield. Jedna z nich řeší absenci technologie DLSS
Starfield sice oficiálně vychází až 6. září, široký vesmír však už otevřel své brány v rámci předběžného přístupu. Hráči prakticky okamžitě převzali otěže od vývojářů a začali s úpravou některých nedostatků.
- Modifikace vyměňuje FSR2 za DLSS ve Starfieldu
- V nabídce je také XeSS pro grafiky od Intelu
Jedna z prvních modifikací řeší problém s chybějící technologií Deep Learning Super Sampling (DLSS), která zvládne upscalovat rozlišení hry na kartách od společnosti Nvidia. Bethesda totiž navázala partnerství s AMD, takže hra podporuje pouze poslední verzi FidelityFX Super Resolution (FSR2).
Pokud hra například běží v rozlišení 1080p, zvládne technologie v reálném čase přepočet na 4K. Ve srovnání s nativním rozlišením si ukousne pouze malou část výpočetního výkonu, na což hráči samozřejmě slyší.
Modifikace Starfield Upscaler – Replacing FSR2 with DLSS or XeSS pochází od uživatele PureDark, najít ji můžete na stránkách Nexus Mods. Jak název napovídá, po instalaci dochází k výměně FSR2 za DLSS, případně za XeSS v sestavách s grafikami od Intelu.
PureDark dodává, že fungování upscalingu závisí na konkrétní sestavě. Pokud obsahuje výkonnou grafickou kartu a výkon brzdí pomalejší procesor, může být rozdíl minimální.