Objem peněz v MMO roste
Analytická společnost Screen Digest zveřejnila zprávu o stavu MMO trhu v západní části světa. V Evropě a Americe v roce 2009 vzrostl celkový objem peněz, který se v MMO točí, zároveň ale společnostem provozujícím hry klesl zisk z jednoho hráče. Objem peněz loni stoupl na 1.6 miliardy amerických dolarů z 1.4 miliardy v roce 2008, avšak průměrný hráč na poplatcích zaplatil o 10 % méně. Podle odhadů Screen Digestu do roku 2014 celková finanční suma mimo Asii dosáhne 2 miliard a to přesto, že se stále více prosazuje model free-to-play. Králem západních MMO zůstává kultovní World of Warcraft. Hra od Blizzardu má 54 % podíl na trhu, což je oproti roku 2008, kdy dosáhla 60 %, mírný pokles.
"Zastáváme názor, že model předplatného bude nadále hrát velkou roli v MMO sektoru. Předplatné některým skupinám zákazníků vyhovuje. Zároveň ale potvrzujeme úspěch MMO založených na mikrotransakcích. Pro provozovatele jde o alternativní model zpoplatnění," píše se ve zprávě analytiků. Který model se zdá lepší vám?