„Nudíme hráče k smrti,“ říká šéf EA
V dubnu nastoupivší staronový prezident společnosti Electronic Arts John Riccitiello se ve svých prvních veřejných komentářích pozastavil nad tím, že herní společnosti nabízí hráčům pořád ty samé hry bez špetky invence a k smrti tím konzumenty nudí.
„Nudíme lidi k smrti a vytváříme hry, které jsou stále hůře hratelné,“ vyjádřil Riccitiello své rozhořčení nad situací v herním průmyslu pro Wall Street Journal. EA a další společnosti se prý musí mnohem důrazněji snažit o to, aby svými hrami oslovily i tzv. casual, čili, příležitostné hráče. Dle Riccitiella je třeba mnohem více experimentovat s přístupem k prodeji her a nenabízet lidem 40 hodinové tituly na discích za 50 a 60 dolarů, které stejně dohraje jenom pár hráčů.
Riccitiello obdivuje hry typu Guitar Hero, Rock Band a World of Warcraft, které jsou inovativní a přináší něco nového. Zároveň však dodává, že je podobných her až příliš málo. Šéf EA naopak věří na strategii, která spočívá v tvorbě dalších a dalších dílů. Jen musí být jednotlivé tituly inovativní a přinášet více nových prvků, oproti dílům předcházejícím. Ne jako nyní, kdy se na trh dostává spousta titulů, které jsou stejné jako ty loňské a předloňské. Nutno dodat, že to zrovna od člověka zastupujících EA zní trošku divně. Příznivci série NHL moc dobře tuší, o čem je řeč. Každopádně, pokud Riccitiello nasměruje další činnost EA stejným směrem, jako to hlásá pro WSJ, tak se mají hráči nač těšit, bez ironie.