Nový Tomb Raider slibuje reboot celé série
Pokusy o restart série Tomb Raider tu byly už několikrát, stejně tak cestování v čase, kdy jsme se spolu s Larou Croftovou pouštěli do jejích raných dobrodružství. S dalším dílem se však chystá něco velikého, alespoň to naznačuje "krysa", ukrytá přímo ve vývojářském týmu Crystal Dynamics. Ta totiž pracuje pro herní stránku 4Player Co-Op (alespoň tomu všechno nasvědčuje) a právě této sajtě zaslala seznam tajných věcí, které by se mohly v dalším Tomb Raideru objevit, stejně jako několik zajímavých obrázků. Reakce Crystal Dynamics na sebe nenechala dlouho čekat a po sérii rychlých právních kroků musela stránka 4Player Co-Op všechny obrázky stáhnout a to samé musely udělat i všechny ostatní internetové servery, které je od ní převzaly. Informace se však na internetu šíří rychlostí blesku, takže vám alespoň můžeme říci, co že se v novém Tomb Raiderovi (možná) chystá a co v něm (zřejmě) rozhodně neuvidíme.
Předně - měli bychom se dočkat zcela jiné hry, než na co jsme byli zvyklí. Je třeba si uvědomit význam slova reboot, který značí něco zcela nového, nikoliv staré dobré prvky v lepší grafice. Už žádné obyčejné skákání po plošinkách, přesouvání kvádrů a střílení dotěrných havranů. Vžijeme se do role mladičké archeoložky Lary Croft, jejíž člun se ocitl v bouři kdesi u pobřeží Japonska. Mladé Laře nezbývá nic jiného, než se pokusit přistát na jednom z mnoha ostrůvků, ovšem vybrala si ten nejméně vhodný, na němž žijí lidé, kteří ji při nejbližší příležitosti budou snažit připravit o život. A vzhledem k tomu, že Lara ještě nestihla posbírat všechny zkušenosti z Egypta, Atlantidy a Číny (kde se odehrávaly podstatné části předchozích dílů), tak se bude muset spolehnout pouze na sebe a svou vynalézavost a ve stylu MacGyvera se začít s nástrahami nehostinného místa vypořádávat.
Novinkou má být zcela přepracovaný bojový systém, kdy už nebude možné jenom tak vytasit dvojici pistolí a začít bezhlavě kosit vše kolem sebe. Vše má být mnohem intenzivnější, temnější, stísněnější a tím pádem i více zajímavé. Samotný ostrov pak nemá být rozdělen na jednotlivé úrovně, ale má být celistvým prostředím, po němž se budete moci pohybovat zcela bez omezení. Hlavním úkolem však samozřejmě bude přežít a dostat se pryč z toho Bohem zapomenutého místa. Samozřejmě nelze zaručit, že se všechny výše popsané prvky do hry skutečně dostanou (a nikdo také nemůže vyloučit, že to bude třeba úplně jiná hra a všechno, co je zde nápsáno, je pouze chytrá reklamní kampaň), ovšem i kdyby měl ve finální hře zůstat pouze onen celistvý ostrov, tak určitě bude důvod ji minimálně vyzkoušet.