Zpět na článek

Diskuze: Nové konzole, marketing a realita

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

leco77
leco77
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: To co popisuješ je problém NATu a ten je obecně všude, není to vůbec problém Xboxu. Od minulého roku je party chat stále P2P, ale pokud je problém s NAT, automaticky se to spojí přes servery. Teď už není možné na Xboxu nespojit se v Party. Na PS4 to stále problém být může.

Jinak o jakých prodejích PS4 se bavíš? jediné dvě hry, kde se sony chlubilo prodeji, byl Horizon Zero Dawn po vydání a Uncharted 4. O zbytku neřekli ani slovo a taky ten zbytek se ani nijak zázračně neprodává. Vzhledem k prodaným konzolím jsou ty prodeje exkluzivních her spíše žalostné. Takže tady jsi mimo. To samé o kvalitě, kde většina PS4 her dopadá sotva průměrně s pár výjimkami, jako Horizon, U4, nebo Bloodborne.

Ty hry co popisuješ, co tebe třeba baví, naopak většinu hráčů vůbec nezaujme a prodeje tomu i odpovídají. Taky mluvíš o tom, jak tebe vlastně hraní už ani nebere a spíše hledáš jen "jiné" hry. Pro mě osobně jsou ty "jiné" hry jako Last Guardian, Until Dawn (nevím teda, co je na tomto žánru ,který vychází každý rok, viz tell tale, "netradiční", ale budiž) a celá japonská produkce absolutně nezajímavé a neztrácel bych s těmito hrami ani vteřinu času... ale ok, tebe baví. Mě naopak zajímají právě ty velké pořádné hry, které staví na dobrém gameplayi, kvalitním zpracováním, kvalitním MP a podobně. Nehledám hry jako Last Guardian, které jsou odporné, technicky nezvládnuté,s nudným gameplayem a tohle všechno tvoří část toho něčeho "jiného". Tobě tohle přijde možná u těch "normálních" her.

Na rozdíl od tebe mě hraní třeba neskutečně baví a trávím u nich dost času a těch her na XO už mám poměrně hodně, s game passem a EA Access kolem 300. Na PS4 mám nějak přes 5 her, ale to jen díky tomu, že kupuji jen exkluzivity. A za sebe musím říct, že PS4 exkluzivity jsou pro mě zatím spíše zklamání. Za sebe bych mohl říct, že U4 měl super kampan, nebo i ten bloodborne je dobrý, i když je hodně jednotvarný, ale tím to pro mě končí. Ještě mám v plánu Last of Us a Horizon, u kterých čekám, že budou dobré. Pořád těch her je ale velmi málo za mě a nejsem s tou nabídkou spokojený, jako ty

Obdivuji taky tvou schopnost bránit tak stupidní funkci, jako típání screenshotů ,kterou stejně už umí i Xbox. Nějak nevím, co tě na této funkci tak dostává, když jediné, co to dělá, jsou screensh

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sstrider: myslím že spojit hraní Xbox One s PC bylo ve snaze prodat a rozšířit tolik nepožadované až zbytečné Windows 10. Nicméně SONY se také snaží, však přišlo s tím co hráči chtějí. To že mají horší služby, no MS má více zkušeností ale u SONY žádná ostuda. Mě třeba na Xku nešlo spojení s kámošem, protože jel přes problematický modem a tady na PSku mi to jde. Navíc Share play je dost povedenou myšlenkou, podobně jako VR za pár korun.

Co se biologického a kalendářního věku týče, no nevím, nevím, ale možná bych zmínil také "mentální" věk. Ten jsi měl patrně na mysli, protože se zde vyjadřuji z hlediska uživatele, který hodnotí věci také podle toho co se mu líbí. Ano nejsem zaplacen za to co budu říkat a co nikoliv. K tomu věku ale, pokud hodně sportuješ a zdravě se stravuješ, tvůj biologický věk se nemusí shodovat s tím kalendářním, pokud případně hodně alkoholuješ, kouříš, málo spíš, hodně hraješ hry, pro změnu může být tvůj biologický věk ve vztahu k tomu kalendářnímu dost špatný. Já osobně hrám moc času nevěnuji ale když už svůj volný čas obětuji, je to většinou pro hry, které mě baví a něco dávají. Takový The Last Guardian, tohle jsem doposud nikde nehrál. Ty emoce, ta hudba, to prostředí. Tohle se nikdy nebude prodávat jako mainstream a za to jsem fakt rád. Že někdo něco takového stvořil. Tohle by v případě MS asi hodně těžko vzniklo, protože většina takovýh her se prostě musí prodávat v milionech nikoliv v tisících. Třeba takový Alien Isolation, za ten fakt klobouk dolů. Nebyl to prodejní BOOM ale byl to přinejmenším ten pravý vetřelec, kterého jsme se vždy chtěli bát. Škoda že nebude pokračování ale prostě výdělek vydavatele nepřesvědčil. Na PSku teď bude remake Shadow of Colossus. Unikátní hra, nic takového prostě není. Opět ta grafika a zpracování. Asi už chápeš proč SONY fandím. Já vážně už toho "ratatatatata... bum... kaboom....ratatata..." mám dost, ale prozatím MS těmito hrami jen překypuje. Amerika prostě.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MyBullet: Velmi trefné. Prvním mezigeneračním "updatem" v poslední době bylo skutečně New Nintendo 3DS. Těch her, které by výrazněji využily dodatečný výkon není mnoho. Zajímavější je, že Nintendo v prodejích časem plně nahradilo starší modely těmi novějšími, a tak si dneska už nové "old" 3DS nekoupíš. Mezigenerační update má v reálu jen jeden cíl -- mít možnost na trh po X letech uvést produkt s původní cenovkou.
Je to začarovaný kruh, kdy se nevyplatí vydavateli dělat hru pouze na novější hardware, protože je relativně málo zákazníků, a zákazníků je málo, protože není dostatek exkluzivního obsahu. Je pouze v silách majitele platformy toto rozseknout.

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Ale používám dvojí metr. Xbox má své přednosti ale hry to v poslední době rozhodně nejsou. Zpětná kompatibilita OK, škoda že ne pro hry, které bych si zahrál a tak stále mám aktivně X360, dále cross-play, tj. hraní hry na Xku nebo PC. Tohle je ale trochu díra do hrobu, protože jak jsem psal, kdo má herní PC, půjde namísto do Xka do PSka. No jo co ale jinak s Win 10 že. Indie scéna je jak u PS4 tak i Xka, to jsem snad ani nezmiňoval, však uvádíš jako obhajobu Xka. Mě prostě neberou hry co vycházejí na Xbox pod taktovkou exkluzivit, jelikož nedosahují kvalit jako ty na (jak píšeš) "BOŽSKÉM" Sony. Nevím co je sice na něm božského, ale jedno je jisté, mám k dispozici opravdu velkou paletu her, které svojí kvalitou a hratelností dokážou mě osobně více zaujmout. Mě připadá že nový Xbox One X v podstatě nemá co nabídnout, jediné na co láká jsou parametry, které vývojáři stejně nevyužijí, protože "svět ekonomiky" k tomu při současné konstalaci situace není přikloněn. Teď jsem viděl 10 minut dlouhé gameplay video z dlouho vyvíjeného Crackdown 3 a opět se ptám, co to jako má být? Fakt bych Uncharted 4 Lost Legacy nebo chystaného Spidermana za takovouhle hru nevyměnil. Hájím Sony PS4 proto, že se na něm více bavím, mám pocit že tam jsou o dost lepší hry a jak jsem již zmiňoval, také ta parádní funkce Share play :-) Jinak MS mě dost ale opravdu dost naštval, když si zařídil exkluzivitu Rise of The Tomb Raider. To byla pro fanoušky značky nečestná podpásovka. Co předvedlo SONY (opět PC a PS4) se Street Fighter V byla pak komedie, která měla dohru v podobě tragické hry, obsahově.

DeviR1
DeviR1
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: Jo tak ono se Sony nesoustředí na masy? A nesoustředí se na výdělek? Takže dle tvého Sony nejen že vyrábí tu nejlepší konzoli co kdy spatřila světlo světa, vydává ty nejlepší hry a poskytuje nejlepší služby, ona je to vlastně i dobročinná organizace! A to se divíš, že tě někdo nazve fanboyem?

A článek autor nečekaně pojal jako ódu na PlayStation, takže skvěle zapadne do redakce, která to má tak nějak ve zvyku. Sem zajdu jednou za týden a vždycky se nestačím divit, co je někdo schopen vyplodit.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: Děkuji za perfektní rozesmání takhle chvíli před obědem, Sony fanboy se o to opět parádně postaral. Ten internet je fakt temný místo, člověk si přečte pár řádků od anonyma a má z toho srandu na půl dne, měli by ty internety zakázat. :D

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
10. 7. 2017 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijde mi to jako opsany video Digital Foundry, nektery vety jsou stejny. Jinak je fajn, ze se asi po 5 letech tady vysel technictejsi clanek, ale obavam se ze na nej zdejsi publikum asi moc nebude..

sindydog
sindydog
Level 1 Level 1
10. 7. 2017 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvele pocteni, skvele vysvetleno, diky za super praci!

kulisak
kulisak
Level 1 Level 1
10. 7. 2017 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli si budou konzolisti kupovat každý druhý rok novou konzoli,tak se to vyplatí spíš nám PCčkářům,kteří do to nevrazíme ve finále tolik.U pc už dávno neplatí,že musím své pc pořád upgradovat. Životnost už je dávno jinde než dřív.

dostalkrystof@post.cz
dostalkrystof@post.cz
Level 1 Level 1
10. 7. 2017 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A nebyla by to nuda kdyby na trhu byly jen drahé konzole a drahá pcčka? Takhle si můžu našetřit love na nějaké pc kde si zahraju v lepší grafice, ikdyž ne vždycky protože ty pc verze mají kolikrát takové problémy že je nevyžehlíte ani nejvýkonnějším hardwarem, nebo za pár korun konzoli na které si to sice zahrajete v horší grafice ale určitě ne vt ak špatné aby to nebyla radost hrát. Ideálně mít doma konzoli i PC a vždy si vybrat tu verzi která se povedla nejlépe. Já jedu zatím taktiku PS4/PC. Jestli mi na PS4 něco vadí je to přístup k lokalizacím. Naštěstí se můžu obrátit na pc platformu a češtinu stáhnout od nějakých dobrodinců jako lokalizace.net, moc děkuju za Dishonored, Firewatch nebo batmana, nebo rpgčeštiny.cz, tady děkuji za deus ex a life is strange.

Reedee
Reedee
Level 1 Level 1
10. 7. 2017 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To možná u nás, ale v US při launchi stála PS1 299$ a PS2 taky.

Pavel Makal
Pavel Makal
Level 1 Level 1
10. 7. 2017 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnholyU: Je to náš nový autor.

majo33@gmail.com
majo33@gmail.com
Level 1 Level 1
10. 7. 2017 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

FX-8120 používa Bulldozer architektúru. V PS4/XONE je použitá úspornejšia a pomalšia architektúra Jaguar (napr. Athlon 5150).

sstrider
sstrider
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy:
Myslím si, že se tvůj kalendářní věk asi liší od biologického...ale na tom nesejde.
Díky za zajímavou diskuzi, docela jsem se pobavil...
Sony je na tom momentálně lépe. Bude však zajímavé sledovat pokračující souboj Xbox a Playstation. Historie se totiž až moc často opakuje. Sony byla opilá úspěchem PS2, pak přišlo vystřízlivění z nástupu PS3. Naopak Xbox 360 byl trhák, ale s Xbox one Microsoft hodně ztratil špatnou obchodní politikou (nezvládl generační přechod). Dle mého osobního názoru zbytečné PS4pro, vytvořené pro mediální bublinu jménem VR.

Herní trh má velkou setrvačnost a třeba se situace opět obrátí. Minimálně Microsoft se v poslední době hodně snaží, rozhodně více než Sony (online služby, game pass, zpětná kompatibilita, lokalizace, crossover multiplayer a pod.).

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: vycházím z vlastních zkušeností ale jak jsem psal, prodejní čísla hovoří za sebe, takže k smíchu je patrně jen snaha uhodnout věk a další voloviny chlapče. Koukni se na statistiky, atp. Bylo by fajn nějakým argumentem vyvést mě z omylu. Proč je konzole nejprodávanější, proč hry trhají v prodejích rekordní čísla, dostávají vysoké známky. To všechno je asi jen moje ego. Ok, pro mě prozatím stupidita, nic víc.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polux2: Moc hezký komentář. Zajímavější než článek. Měl bych dva postřehy:

ad 2) Do velké míry souhlasím s tím, že se hra dělá pro silnější HW a pak se upravuje pro slabší. Ale jsou tam jisté meze a také dost záleží na jednotlivých studiích a jejich způsobu práce. Pakliže vydavatel dopředu jasně stanoví platformy, na které se hra vyvíjí (v minulosti jsem pracoval na hrách pro X360 a PS3), tak se hra v počátku s velkou pravděpodobností rozjede na té "výkonnější" platformě. Protože je nejsnažší na ní udělat prototyp. Tehdy to byla X360, i když v reálu to vlastně vždy bylo PC, na kterém se stejně vše dělalo. Hra se ale stále vyvíjí i s ohledem na "slabší" (nebo spíše "problematičtější") platformu, protože jinak by se vývoj dostal do velkých problémů v pozdějších fázích. Moje zkušenost mi tedy našeptává, že prototypy a vývojové verze se sice nejdřív rozjedou (s nejmenšími potížemi) na XOX a PS4P, ale stejně se vše bude muset navrhovat s omezením na cca 6GB paměti (a na daný výkon CPU/GPU).

ad 6) Tvá volba zkrácení generačního cyklu je sice pochopitelná (přeješ si mít doma zařízení, které by bylo modernější a jehož potenciál by byl více využíván), ale podle mne nedává ekonomický smysl. V současné době, za současného stavu na trhu, se to myslím nikdy nestane. Přechod na novou generaci je pro trh neskutečně traumatizující. Ve své podstatě si to až tak moc nikdo z finančně zainteresovaných nepřeje. Jsou k tomu ale nuceni jen (sic!) finančně. K přechodu na novou generaci dochází v okamžiku, kdy křivka prodejů HW a SW nezadržitelně klesá a predikce naznačuje, že za rok, dva, tři by byla nebezpečně u nuly. Masový zákazník je unavený starou hračkou. Má pocit, že hraje stále totéž. Spektákl se vyčerpal a žádný nový nevidí. Příchod nové generace je ale značně nejistý byznys. Výroba, propagace, cenová politika. Bude o výrobek zájem? Budou partneři a jiní vydavatelé ochotni ji podporovat? Vše se, myslím, v současnosti už děje až po konzultaci s velkými hráči v tomto odvětví. EA, Activision, Ubisoft, Square-Enix, Capcom, Sega, atd. atd. -- ti všichni musí dát najevo, že i oni jsou připraveni přejít na další generaci. Koneckonců i jim klesají prodeje her. Dokonce bych se odvážil tvrdit, že právě tito vydavatelé nakonec i nepřímo určí, že Sony a Microsoft uvedou na trh víceméně hardwarově podobné produkty téměř ve stejný čas. Ty doby jsou pryč, kdy si platform-holder mohl dovolit vydat hračku jen se svojí vlastní softwareovou výbavou (s výjimkou Nintenda :-D).
Suma sumárum: Tříletý generační cyklus, nebo i čtyřletý nebo pětiletý, je ekonomicky neúnosný. Snad leda se zachovalou zpětnou kompatibilitou. Ale to jsme tam, kde jsme teď, a oba cítíme, že to tak nějak není ono :-)

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Však MS aby nemělo lépe fungující služby když vytváří po X let jeden z nejvíce zaběhlých a používaných OS Windows. Myslím, že to by byla ostuda. Xbox One S se mi také po designové stránce líbí, proto ho mám ale problémem je, že nejsou exkluzivní hry, nic co by mě na tom bavilo hrát. Co hraju ReCore, které se mi celkem líbí, tak zde umírám s těmi opravdu dlouhými nahrávacími obrazovky, dále mi tam vadí to morfování textur a dobíhání, které je dost okaté i po načtení loadingu v QB. Forza H3 je pak slušná ale ta grafika, ta je na Xku slabá, oproti PC, nejhorší je jak ty lesy morfují resp. stromy mění tvar při změně vzdálenosti. Je to až moc okaté. Jak říkám co se týče her, pro mě je Japonská mašinka naprostá pecka. Nejen že dělají originální hry ale jejich paleta je opravdu atraktivní a hratelně různorodá, třeba The Last Guardian, to je prostě zážitek, nebo Until Dawn, NiOh. Xbox to je jen samé přihlouplé střílení viz teď (pro mě opravdu nehezky vypadající) Crackdown 3, nebo nudné Dead Rising 4, Gearsy celkem ujdou ale také žádná sláva, prostě jedno a totéž. Teď mě třeba teší ten Titanic, kdo by nechtěl prozkoumat vrak slavné lodi ve VR. Myslím že o tom to hraní je. Nemusí být přeci každá hra pro miliony lidí, prostě pro každého. Xbox se proslavil díky X360 a možnosti hrát na něm pálené hry, myslím že díky DVD nosiči to šlo pálit jedna píseň. Navíc PS3 byl díky BR mechanice dost drahé a mělo ten jeden nechvalný rok zpoždění. Co se her týče, tak těch bylo ale narozdíl od Xbox One požehnaně. Pamatuji na sérii Uncharted, Gran Tursimo, The Last of Us, Heavy Rain, Beyond Two Souls, Metal Gear Solid 4 atp. Na to že X360 dominoval nad PS3, moc toho nepřinesl. Možná ten dobře uchopený Kinect, který ale s nástupem XOne padl jelikož, Xbox se neprodával.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: Nechci být zbytečný hnidopich a vrtat se v kravinách, ale Nier není exkluzivka.
Ad VR - nemám ho - ale připadne mi, že po počátečním haló je tak nějak v úpadku, připomíná mi to situaci se 3D televizemi.
Jinak obecně bych místo 4K přivítal raději těch 60 fps. 4K je v tuhle chvíli jen pro někoho, 60 fps by snad uvítal každý.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: Chtěl jsem reagovat, ale většinu už tady napsal leco. U tvého příspěvku jsem se pozastavil u dvou věcí. První je zmínka o pořizování snímků, sledování streamů atd., to by mě snad nikdy nenapadlo nějak řešit, považuju to v dnešní době za samozřejmost. A u druhé věci jsem se musel opět smát. Sony se nesoustředí na masy? Nedělá to primárně pro peníze? To snad nemyslíš vážně. To máš od Sony vymytej mozek a považuješ je za spasitele světa? MS i Sony dělají vše hlavně pro peníze, o tom nejde ani pochybovat a bylo by to nelogické. A z mého subjektivního pohledu nabízí MS za ty peníze daleko kvalitnější a rozmanitější služby. Ty to můžeš vidět zase jinak, to je pochopitelné.

tondavon@seznam.cz
tondavon@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: PSN je priserna online sluzba. Za dva roky cca 2500Kc a
z toho mi to fungovalo tak 1/4 casu. Neustale jsem mel banovane IP. Musel jsem kvuli tomu prodat PS4, protoze technici to nebyli schopni vyresit.

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: pokud nebudu psát o sobě co se mě líbí, tak hry exkluzivní pro Playstation, případně PS4-PC dosahují vyšších známek, kvality, více se prodávají a je jich podstatně více. Takže myslím, že tady nelze argumentovat ve prospěch Xka. Ano online služby mají kvalitnější a stabilnější, ale jak jsem psal, bylo by divné, když dělají světově nejrozšířenější software, aby nebyli jednička. Sony ale moc nezaostává, dle mě se dost zlepšili, když zavedli v případě PS4 party, share, broadcast, možnost típat sceenshoty. Jak dlouho takové snímky Xbox nedával. Stabilita sice není žádná sláva, občas mi také nešlo spojit se s kamarádem, ale co má nový modem, problém je vyřešen. Jak jsem už psal, u Xka 360 jsem se s ním vůbec nespojil.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: A to jsme zase u toho. Nejsou tam hry pro tebe, to ale neznamená, že nemůžou vyhovovat ani nikomu jinému. Sto lidí, sto chutí. Mě zase za celou dobu existence PS4 zaujala jediná hra a to je Horizon. Ano, TLOU, Until Dawn, Uncharted, Bloodborne apod. jsou jistě kvalitní hry, ale mě do noty nepadly. Naopak mám rád Forzu, Halo, uvidíme co teď předvedou u těch menších her. Většinu si sice můžu zahrát na PC, ale mám taky spoustu jiných zájmů, kterým věnuju svůj čas a opravdu se mi nevyplatí kupovat herní PC za 30k + ještě konzoli. Na mém postarším PC mi bohatě stačí v současnosti Divinity + Dead Cells, o stovky hodin zábavy je postaráno. No a u Xboxu mi navíc vyhovují jejich služby a samozřejmě tam hraju i multiplatformní tituly. Tobě vyhovuje něco a mě zase něco jiného. S tvým názorem možná souhlasí nadpoloviční většina, to z toho ovšem nedělá obecnou pravdu, pouze názor, který sdílí víc lidí.

polux2
polux2
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek. Pár postřehů:

1) Sony ctí 6 letý generační cyklus (1994.2000,2006), nikoliv 5 letý. Mezi PS3 a PS4 je sice již 7 let, ale Sony sama přiznala, že 7 let je již příliš. Předpokládám, že 6 letý cyklus Sony dodrží i v případě PS4, jen s tím rozdílem, že bude půlený mezi PS4 (2013 - 2016) a PS4 Pro (2016 - 2019).

2) Hry se obvykle vyvíjí na nejsilnější hw konfiguraci a postupně se osekává, nikoliv naopak. Pokud jsou konkurenti hw na zhruba stejné úrovni, vyvíjí se na železe, kde to jde snáze. Na to doplácela PS3, jelikož powerpc cpu a správa paměti (512 mb ram) v X360 byly mnohem jednodušší než Cell a dělená paměť (256mb ram + 256 mb vram) v PS3. Proto multiplatformy vypadaly na PS3 hůře, zatímco exkluzivity naopak.

3) Sony se s příchodem PS4 na trh poučilo z vývoje 7. generace, ve které hodně dlouho dotahovalo X360 jak z důvodu ročního náskoku, tak především vyšší ceny, nemluvě o skutečnosti, že Sony dlouho PS3 dotovala. Úspěch PS4 dává Sony jasný signál, že taktika "stanovit jasný cenový strop (bez potřeby dotace) a do výše stropu definovat hw konfiguraci" je správná. V případě PS3 byla taktika opačná a nevyplatilo se to. Ostatně PS4 Pro je toho důkazem, i zde Sony definovalo parametry tak, aby nepřekročilo cenu 399 USD. MS naopak stanovil strop na 499 USD a proto si mohl dovolit hw razantně vylepšit. Pokud nebude mít XOX skutečně značný prodejní úspěch, očekávám, že PS5 bude navržena stejně jako PS4 a PS4 Pro.

4) Jak Sony, tak MS deklarují, že PS4 Pro a XOX je součástí stávající 8. generace, nikoliv next-gen. Každá hra musí běžet na obou verzích konzole, tato skutečnost je ovšem kotvou, která bude PS4 Pro i XOX táhnout dolů. Typický příklad MP, kde na jedné straně studia nebudou chtít znevýhodnit hráče na PS4 a XO nižším fps než by měli hráči na PS4 Pro a XOX a na druhé straně nebudou chtít tříštit komunitu matchmakingem pro každou verzi zvlášť. V některých hrách se to projeví více, v jiných méně, nicméně žádná hra na PS4 Pro nebo XOX nebude vypadat/běžet tak dobře, jak by tomu bylo v případě, kdyby vyšla pouze tam. Z tohoto pohledu mi dává více smysl PS4 Pro, kde ten výkonový nárůst není tak velký (přestože je oproti PS4 dvojnásobný), než XOX, kde je rozdíl ve výkonu XOX vs XO až zbytečně obrovský (procento promarněného resp. nevyužitého potencionálu u XOX očekávám vyšší než u PS4 Pro).

5) V ideálním světě by velký rozdíl ve výkonu nebyl problém, studia vytvoří hru čistě pro PS4 a XO a zároveň čistě pro PS4 Pro a XOX, přičemž obě verze budou maximálně těžit z dedikovaného hw. V realitě samozřejmě každé studio hledí především na náklady a čas, z ekonomického hlediska nebude dávat smysl vyvíjet 2 samostatné verze hry (když už musí vyvíjet samostatné verze pro PS a Xbox). Vzhledem k penetraci trhu (staré vs nové verze konzolí) se hra vyvine pro PS4 a XO a verze pro PS4 Pro a XOX se odbyde vyšším rozlišením a HDR (pokud se vůbec verze pro PS4 Pro a XOX realizuje). Navíc ono vyšší rozlišení je již nyní diskutabilní (checkerboarding jak na PS4 Pro, tak na mnohem výkonnějším XOX, který MS propaguje jako "true 4K" zařízení).

6) Osobně bych vzhledem k řádkům výše ocenil zkrácení generačního cyklu klidně na 3 roky a nahrazení PS4 a XO opravdovou next gen konzolí, na které by vycházely čistě hry pro 9. generaci, ovšem s plnou podporou her pro PS4 a XO tak, abych mohl přejít na next-gen a mít na výběr, zda hrát stále hry jen pro PS4 a XO, nebo využít maximální potencionál nového železa a hrát také/jen next-gen hry.

polux2
polux2
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Masarkavtrenyrkach: Díky:-)
2) Ano, o tom jsem psal v bodu č. 4. Na jedné straně je pro stávající hráče fajn, že Sony i MS s nimi nadále počítají ujištěním, že všechny hry budou hratelné jak na PS4 Pro a XOX, tak také na PS4 a XO, na druhou stranu ale slabý hw PS4 a XO bude limitujícím faktorem při vývoji verze hry pro PS4 Pro a XOX. Jak velkým nebo malým bude jistě záležet hra od hry, ale jistě tam bude. S tím souvisí i následující bod.

6) Myslel jsem to spíše tak, že když už Sony a MS dospěli k závěru, že je potřeba hw specifikace upgradovat rychleji než ve standardním generačním cyklu, preferoval bych, namísto nynější "půlgenerace", jejíž potencionál je do značné míry omezen legacy verzí konzole, uvedení na trh skutečné nové generace (ovšem s plnou podporou zpětné kompatibility), byť za cenu zkrácení generačního cyklu.

P.S Uvedené každé nové generace je pro výrobce kritické (obavy zda se na trhu nový hw ujme, tj. zajištění návratnosti nákladů ať už v nákupu samotného hw nebo návazného sw), nejsem si jistý, jak moc do toho promlouvá délka cyklu jednotlivých generací. Výrobce doufá, že vývojáři budou na jeho konzoli programovat hry, vývojáři doufají, že výrobce bude konzoli prodávat v maximálních počtech, aby se jim vývoj na daný hw vyplatil. Klíčový je přístup výrobce jak k vývojářům, tak k zákazníkům. Sama Sony má s ne/úspěšností na trhu konzolí bohaté zkušenosti - prodeje PS4 vs neprodeje PS Vita (handheldový trh je specifický, ale i přesto jediný, komu může Sony dávat vinu za PS Vitu je sama Sony).

Drew
Drew
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: Ono by opravdu stačilo napsat něco ve smyslu - mám radši PS4, líbí se mi jejich hry a služby více než u konkurence. Proti tomu nemám vůbec nic, ať si každý vybere to, co mu vyhovuje. Ale ve chvíli, kdy tady začneš psát tvoje názory jako nějakou obecnou pravdu, tak s tím už problém mám. Třeba jsme se jenom špatně pochopili.

Reklama
Reklama