Nové hry nemají šanci. Počet PC hráčů roste, většina však zůstává u starších titulů
i Zdroj: Pexels/RDNE Stock project
Novinka Nové hry nemají šanci. Počet PC hráčů roste, většina však zůstává u starších titulů

Nové hry nemají šanci. Počet PC hráčů roste, většina však zůstává u starších titulů

Dominik Tománek

Dominik Tománek

11
Platformy Windows PC

Hráčů na PC neustále přibývá, ale nové hry to nijak nezachraňuje. Většina z nich totiž stále tráví čas u starých klasik.

Reklama


  • Minulý rok na PC hrálo přes 900 milionů lidí
  • Počet hráčů na počítačích stále roste
  • Většina ale hraje osvědčené klasiky

Ben Porter z konzultační firmy NewZoo tento týden na GDC představí nejnovější trendy v herním průmyslu. Magazín PC Gamer se k jeho prezentaci dostal předem a část dat sdílel. Z analýzy vyplývá, že zájem o hraní na počítači neustále roste. V roce 2024 na něm hrálo přes 900 milionů lidí, což znamená, že počet PC hráčů překonal počet hráčů na konzolích. Zároveň se ukazuje, že většina těchto hráčů tráví svůj čas u starších her.

Data z minulého roku naznačují, že PC hráči věnují 67 % svého herního času titulům starším než šest let. Dalších 25 % připadá na hry vydané v posledních pěti letech a pouhých 8 % času tráví u nejnovějších titulů. Mezi nejoblíbenější hry stále patří stálice jako Counter-Strike, League of Legends, Roblox, Dota 2 a Fortnite.

Tento trend pravděpodobně vysvětluje, proč tolik studií investuje do live service her. Pokud uspějí, mohou generovat příjmy po dlouhé roky. Zároveň ale ukazuje, proč mnoho nových her neuspěje: hráči už mají své zavedené favority, ke kterým se stále vracejí.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama