Zpět na článek

Diskuze: Nové formy DRM: Přišpendlete hru k internetu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dzandzara@seznam.cz
dzandzara@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 2. 2010 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja len dúfam že sa po nich nebudú opičiť aj iné firmy.

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
19. 2. 2010 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě není řešení vyvynout další stupidní ochranu, ale nabídnout kvalitní hru s dobrým multiplayerem (případně s dobrým demem), nějaké ty drobnosti v balení (a ne jen u speciálních sběratelských verzí), nějakej ten dodatečnej obsah a ochranu dát nějakou neomezující (a dát adekvátní cenu, ale bohužel tohle je jen díky vydavatelům). Samozřejmě bude taky pirátěná, ale určitě si jí koupí plno lidí.

Sertr
Sertr
Level 1 Level 1
19. 2. 2010 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se moc líbila jedna aktualitka v LEVELu(tušim o World of Goo, ale nevim to jistě), že prosento pirátství se u této hry naprosto bez ochrany vyrovnalo prosentu u AAA titulů prošpikovanejch ochranama.

Jiak mě víc děsí to, jak autor v článku píše, že DLC bude prostě jen vystřiženej kus hry. Ne nic navíc(viz. třeba AC2).

Jinak sám sem si po warez cestě prošel a stahovač si radši počká další dva měsíce než aby si šel něco koupit.

Mě se jako nejlepší možné řešení(z těch co existují - nějakou geniální myšlenku nemám) jeví třeba to co bylo u Spore(i když to bylo taky prolezl dalšíma ***** jako počet instalací,..) - hrát bez omezení, ale pro extra věci se hráč musí logovat stejěn jako v článku. Ano tvůrci by museli být dost kreativní v použití, ale určitě by se našlo mnoho cest jak platičům udělat něco "navíc".

hitokage
hitokage
Level 1 Level 1
19. 2. 2010 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U her s otravnou ochranou to delam tak, ze si hru pekne poctive koupim, abych se odmenil vyvojarum za jejich praci a hned po instalaci si ji cracknu, abych se vyvaroval neprijemnostem.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na stránkách ubisoftu v jejich fóru je petice proti jejich novému DRM. Samozřejmě je otázka, jestli na to někdo vůbec bude brát z Ubi ohled. Nicméně, proč to nezkusit. Přece jenom, ty hry (ne)budeme hrát my.

lamzor
lamzor
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul_cz: lenze tak isto clovek ktory si to kupit nechce si to nekupi a uwarezi. neviem ci im to malicke percento piratov ktori si hru kupia lebo nebude cracknuta 2-3 tyzdne stoji za tolko kritiky a zlej reklamy.

Ocelot_
Ocelot_
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už prostě neví jak přimět lidi k piráctví...Dit stačí normálně dělat hry :D Ale oni hold chtěj vyhrát první místo tak odrazjou zbylé zákazníky :)

Ocelot_
Ocelot_
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako majitel Wi-Fi v té díře,kde bydlim Ubisoftu děkuji,protože mám rád většinu jejich her a od nástupu této ochrany aspon ušetřim.Crack bude 100% a nemusim nic řešit a rozčilovat se...bohatě mi to stačí občas u Steamu,který je schpen se 10 minut načítat a pak mi napsat ,,připojení selhalo,, a až po restartu ho napadne pustit se offline

dzandzara@seznam.cz
dzandzara@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano predstav si to, že prečítal to ale nič nemení na veci že v prvom rade ja mám rozhodovať kedy si to zahrajem keď už si to kupujem a nie nejaká firma.
Ponimáeš ?

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MickTheMage: s tímhle 100procentně souhlasím...žádná ochrana nikdy nepomohla a vždycky na to doplatili jen zákazníci...ale nechceš mi snad říct že si to mám kvůli tomu místo koupi stáhnout? btw: bude to podle mě prodejní propadák ale jakkoliv je tohle všechno na ******** tak ta hra samotná bude fajn :) a o tu v první řadě jde....

dzandzara@seznam.cz
dzandzara@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uniká vám jedna dôležitá vec !
Predsa keď si niečo kúpim tak už to je moje a je to tiež moja vec čo s tým urobím. To platí na každý tovar.
Neviem prečo tu robia výnimku. Predsa nebudem kupovať niečo čo vlastne ani nebudem môcť využívať kedy ja budem chcieť.
Namiesto aby vydali konečne Splinter Cell Conviction tak vymýšľajú debiliny.A ak bude mať takú ochranu tak naňho kašlem. Hru s takouto ochranou si v živote nekúpim.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr: Ten Mass Effect 2 ti můžu vyfotit. Opravdu jsem proti aplikování kolektivní viny. To je cesta do pekel.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
20. 2. 2010 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GlaDOS: No přesně... Kdyby do balení každé hry, přidaly blbé tričko s logem hry(které ve větším množství stojí vyrobit okolo 75Kč), tak tím podle mě docela hodně pirátů přetáhnou na koupi. Ty ochrany štvou typicky jen ty lidi, kteří si je koupí, protože cracky vždycky všechny nesmysly obejdou a veškeré obtížné chování eliminují...

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
19. 2. 2010 01:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lamzor: Já taky neřekl, že vymírá. Sám mám doma několik konzolí, hraju i na PC, i na Xboxu, i na Wii, i na DS. Producenty samozřejmě ale zajímá jenom číslo prodaných kusů, a tam zkrátka PC není tak silné. Zatím panuje názor, že je to hlavně kvůli pirátství.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@metalman: Jenomže i přitom pirátění na xku se prodá nejvíc her.

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrej krok to teda moc není. Mám takovej podprůměrnej net, takže si dovedu představit, že jak už se mi párkrát stalo, že net na pár hodin vypadne a co pak? Na net nemůžu a hrát singl taky ne, páč net nejde. Díky rychlosti netu se dočkám tak akorát lagování a né požitku ze hry. A co když budou servery ubisoftu nedosupné, či přetížené. Navíc to eliminuje jakékoliv hraní na notu, když sem na cestách a net není po ruce. Opravdu dokonalá ochrana. Dobrá hra se prodá dobře vždy (i když s velkou mírou pirátství, ale prodá (jako MW 2)), navíc se stejně jako sebelepší ochrany crackne (pro grupy je to prostě výzva), takže je to nesmyslná past na platící zákazníky.

Paul_cz
Paul_cz
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ubisoft se patrně spoléhá, že tahle ochrana prostě cracknout půjde nejdříve několik měsíců po vydání každé hry. Protože to je z jejich strany opravdu velký risk. Na druhou stranu, pokud jim to vyjde a cracknout to skutečně nepůjde, mohlo by se to prosadit. A zákazníci mohou buď tolerovat nebo ne - a na to jsem nejvíc zvědav.Osobně si AC2 koupím, tu hru chci, ale SC5 už asi ne.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MRX: Jenomže ani licenční ujednání (navíc přibalené pouze v digitální formě a přístupné až po porušení originálního obalu a dostupné k nahlédnutí až po uzavření kupní smlouvy) nemůže upravovat některá práva daná zákonem. Zajímalo by mě mimochodem, kolik obchodů by přijalo hru, kterou bych jim přinesl po dvo týdnech s tím, že nesouhlasím s licenčním ujednáním a odstupuju od smlouvy (což je mimochodem obsaženo právě v oné licenční smlouvě, že na toto bych měl mít nárok).

lamzor
lamzor
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobre hry si kupim. ale nieco s takouto ochranou si v zivote nekupim uz len z principu. limitovat kupujuceho len koli piratom? co je to za "ochranu"?
a urcite niesom sam. prave taketo hry vacsina ludi downloaduje par dni/tyzdnov po vydani s velkym skodoradostnym usmevom na tvari..

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta banda odbornikov na piratstvo pod clankami je vzdy neuveritelne smiesna.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K článku. Nakonec se dočkáme lagování v singleplyerové hře, to byl vždycky můj sen a tahle věc mi prostě chyběla k pořádnému zážitku. Ne, dobře nebude tak hrozně. Ono připojení patrně bude potřeba při ukládání a u některých částí. Ovšem je to zbytečná blbost. Vsadím se o všechny hry, které mám na poličce, že piráti to obejdou! Tím se tato ochrana stává "ochranou" nikoli proti pirátům, ale proti poctivým zákazníkům, kteří hru vnímájí jako spotřební zboží - zahraju a prodám. Společnosti, kterým vadí to, že jim takto "uchází" zisk, mě štvou. Výsledek? Jen plivnutí do moře - já od Ubisoftu nic nekoupím, i kdyby vydávali Mass Effect 3, což je mnou nejočekávanější hra do budoucna (hypoteticky řečeno, vím, že to bude vydávat EA). To, že je to cesta do pekel naznačuje už Dragon Age a jeho online kontrola legálnosti DLC. Mám stabilní připojení k UPC (10 mbps), přesto občas musím počkat než mi hra dovolí vůbec načíst save (na social.bioware.com si totiž napřed musí ověřit, jestli mám právo mít v partě golema). To by se dalo přežít, ale přiznám se, že Shala nemám v partě od té doby, co se stalo, že jsem na něj omylem klikl jako na rozhovor po souboji s bosem, přišlo opět online ověření, nedostupnost social.bioware.com, zamrznutí golema a mojí postavy mimo obraz a ztráta neuloženého postupu. Řeknu vám, že v tuhle chvíli jsem litoval, že jsem za hru dával 700,- a že jsem si ji raději nestáhl.
Nechápu zkrátka tu "potřebu" ochran proti čemukoliv. Nikdo totiž zatím neprokázal, že ochrana má nějaký smysl. Prodeje her s ochranou a her bez ochrany jsou totiž více méně stejné (někdy dokonce ve prospěch těch bez ochrany). Zajímavé. Možná to ukazuje na to, že nakonec tou nejlepší ochranou je kvalita hry (z pohledu vydavatelů, zdá se, kacířská myšlenka).
A mimochodem ještě k těm DLC a konzolím - v článku je uvedeno, že musí zakoupit. Není tomu tak. Nemusí. I DLC do konzolové hry (bavíme se o Xboxu, PS3 musí, stejně jako musí koupit už samotnou hru) se dá dostat nelegální cestou. Je to ovšem natolik komplikované, že to patrně většinu těch "normálních" pirátů zcela odradí.

lamzor
lamzor
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: lebo xbox je vyhradne na hranie hier. nie kazdy PC user hra hry. to treba brat tiez v uvahu. a vela PC hracov ma aj konzoly a preferuje hry na konzoly.
nemyslim si ze trh PC hier vymiera. ved sa pozrite na sims1-2-3, sc, w3, wow, cod, bf, hl1-2, TF2 atd atd atd atd. milionove predaje a miliardove zisky. osobne si myslim ze vacsina PC hracov je oboznamena s warez a kupuje iba overene a kvalitne hry. a tak sa premernejsie a nadpriemerne tituly lepsie predavaju na xbox/PS3. lebo taky A.Creed1 bola dobra hra, ale podla mna iba nadpriemerna. nic extra.

Paul_cz
Paul_cz
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To už pak záleží jak dlouho to vydrží bez cracku. Pokud třeba 2 měsíce, tak věřím že by prodeje stoupnout mohly. Ale je samozřejmě otázka kolik pirátů hry pirátí a nikdy si je stejně nekoupí, a kolik je pirátů co by byli ochotní si to koupit při nedostupnosti cracku.To už se prostě uvidí až to nasadí.

Každopádně jsem rád za svůj stabilní 15mbit net : ).

MRX
MRX
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PlayStation
18. 2. 2010 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dzandzara (seznam.cz):
Ta hra je majetkem té firmy a jak se ona rozhodne s ním nakládat je její věc. Ty buď na to přistoupíš a koupíš anebo nekoupíš. Prosté.
Dovedu si představit, že dost lidí nemá neomezený přístup na internet a bude to pro ně problém. Ale to nic nemění na tom, že je to volba Ubisoftu, jakou ochranu si vybere. Jestli lidi přestanou jejich hry kupovat, tak od toho určitě odstoupí, jestli se ta ochrana osvědčí, tak to začne používat více firem.

Bela
Bela
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S vaničkou sa dá ľahko vyliať aj dieťa. To by si mali tieto firmy uvedomiť, aby sa sami na trhu neznevýhodnili. Skôr či neskôr sa musí aj tento druh tovaru stať normálnym produktom. V zmysle tejto filozofie by neexistovali taxíky, aby boli pasažieri nútení si sami kúpiť auto.

Reklama
Reklama