Nová značka nebo další Uncharted a The Last of Us? Vedení studia Naughty Dog prozradilo, jak se vybírají další projekty
Studio Naughty Dog o víkendu potvrdilo, že nyní pracuje na samostatném multiplayerovém rozšíření k The Last of Us Part II. Magazín Game Informer při této příležitosti vyzpovídal oba prezidenty - Evana Wellse a Neila Druckmanna. Co na svůj tým prozradili?
- Evan Wells a Neil Druckmann v rozhovoru popovídali o poměrech v Naughty Dog
- Studio má evidentně volnou ruku při výběru dalších projektů
- Do budoucna by chtěli zkusit vytvořit novou značku, zároveň ale chtějí pokračovat v zavedených sériích
Studio už od roku 1984 na pravidelné bázi dodává jeden hit za druhým. V jeho portfoliu nechybí ikonické značky, třeba Crash Bandicoot, Jak and Daxter, Uncharted a v neposlední řadě také The Last of Us. Evan Wells naznačil, že by bylo fajn, kdyby se jednoho dne k barevným plošinovkám vrátili. “Pokud bychom měli neomezené zdroje a čas, hodně by nás to bavilo. Když se podíváte na to, co Insomniac Games dělají s Ratchetem a Clankem, je to úžasné. Je skvělé něco takového vidět. Ale máme omezený čas,” řekl a upozornil, že je mu nyní 48 let, takže si není jistý tím, pod kolik her se ještě zvládne podepsat. A i z toho důvodu musí pečlivě vybírat.
Druckmann v této souvislosti dodal, že jakmile dokončí konkrétní projekt, stráví poměrně hodně času vybíráním toho dalšího. Celý tým se přehrabuje v šuplících a hledá staré koncepty, které by mohly posloužit jako potřebná inspirace. Dlouho se zvažuje, zda se bude pokračovat v zavedených značkách, nebo se začne stavět budovat na zelené louce. Nakonec se vybere projekt, kolem kterého panuje největší nadšení a zápal.
A kdyby si právě teď měli vybrat mezi novou značkou a dalším Uncharted nebo The Last of Us? Wells se v odpovědi na tuto otázku uchýlil k úhybnému manévru, když řekl, že by chtěl znovu zažít nadšení z tvorby nové IP, zároveň v sobě ale nedokáže zapřít lásku ke zmíněným sériím.
V poslední době se často setkáváme s live-service tituly, jimž se dává přednost před hrami, kde se klade důraz na příběh. Něco takového se ale Naughty Dog netýká. “Vyprávění příběhů máme tak nějak v krvi. A myslím si, že v tom budeme pokračovat. Singleplayerová dobrodružství jsou nám velmi blízká, právě kvůli nim přišlo do Naughty Dog hodně lidí, jsou pro ně inspirací, takže si myslím, že u nich zůstaneme, dokud to půjde,” prohlásil Wells. Druckmann dodal, že se Sony nesnaží za každou cenu kopírovat aktuální trendy, což oceňuje. “Dobře vědí, že pokud budeme dělat na něčem, co nás dokáže nadchnout, co v nás budí velkou vášeň, budeme pracovat dobře.”
Druckmann závěrem rozhovoru prozradil, co se skrývá za úspěchem studia. “Řekl bych, že v Naughty Dog máme ty největší fanoušky i největší kritiky. A to nás udržuje tam, kde jsme.”