Nová Lara bude mít novogenerační vlasy
Vlasy. To je to, čemu se Crystal Dynamics věnují společně s AMD. Pokročilá technologie TressFX, která Laře v PC a konzolové Definitive Edition z jednolitého chomáče vytvořila realisticky plandající culík, je opět o něco pokročilejší a dle tvůrců v Rise of the Tomb Raider představí budoucnost ve vykreslování vlasů.
"Pracovali jsme na technologiích, které nám umožní mít více vlasů a méně vypočítávání fyziky," představil na oficiálním Tumblru technologické novinky Brian Horton, šéf vývoje Rise of the Tomb Raider. "Vlasy jsou nyní ve shlucích, takže přirozeně padají tak, že chtějí být vedle řídících vlasů, které vytvářejí tvar. Nyní články vlasů následují tyto řídící vlasy, takže to v pohybu vypadá přirozeněji."
Nová technologie také umožňuje pohyb vlasů částečně nezávisle na Lařině hlavě. Když se Lara potopí pod vodu, vlasy se budou věrohodně vznášet, a pak mokré budou těžší, slepelné a samozřejmě tmavé a leské. I sníh bude mít na Lařiny kštice vliv, bude se na ně lepit a zatěžovat je.
V rebootu Tomb Raideru z roku 2013 se Lařiny vlasy díky TressFX také realisticky pohybovaly, tedy dokud nebyla Lara vzhůru nohama, jako například hned v jedné z prvních scén, a kromě culíku zbytek vlasů sledoval konutry tváře. Snad se na to tedy v Crystal Dynamics také zaměřili a nebo v pokračování Laru raději hlavou dolu vůbec neukazují.
Rise of the Tomb Raider vyjde na Xbox One a Xbox 360 už 10. listopadu a později na ostatní platformy.